“Kad bija treknie gadi, klājās grūti,” saka SIA “Vigo” īpašnieks Vitauts Rubenis un piebilst, ka tas bija laiks, kad nācās iekarot tirgu, pārliecināt patērētājus, ka Svētavota ūdens patiešām ir garšīgs un veselīgs. “Tagad daudzi sapratuši, ka labāk samaksāt dažus santīmus vairāk par kvalitatīvu un veselīgu ūdeni. Vairs nav jāiet un jālūdzas veikaliem, lai paņem, jāpierāda, ka negribu kaut ko iestāstīt. Daudz līdzekļu tika iztērēts reklāmai žurnālos, televīzijā, piedalījāmies izstādēs. Vislabākā reklāma – viens cilvēks pastāsta otram. Biju pārsteigts, ka reklāmai žurnālos nav atdeves, patērētāji netic,” domās dalās Vitauts Rubenis un pastāsta, ka nākas saskarties arī ar speciālistu nezināšanu. Zemkopības ministrijā uzskata, ka avota ūdens ir viss ūdens, kas izpumpēts no zemes dzīlēm. Pasaulē par tādu tiek saukts tikai pazemes ūdens, kas iznācis virspusē, savākts un pildīts traukos. Vēl strīdi par to, kas ir dzeramais un kas avota ūdens, nav beigušies.
Par noieta tirgu Svētavota ūdenim ģimenes uzņēmuma “Vigo” saimnieks nesūdzas. Arī lielveikalu ķēdes, par kuru plauktiem pirms gadiem varēja vien lolot ieceres, tagad labprāt tirgo Svētavota ūdeni. To var nopirkt “Rimi”, “top!” un daudzos nelielākos veikalos. Arī Slovākijā, Portugālē, Čehijā un Spānijā.
“Slovākijā kādā kūrortā mūsu ūdeni lika uz galda. Tur atpūtās arābu bagātnieks, kam tas iegaršojās. Viņš aizsūtīja uz laboratoriju pārbaudīt. Vērtējums pārsteidza – labāks ūdens nevar būt. Ja parasti ūdeni vērtē augstākais ar piecām zvaigznītēm, Svētavotam par violeto auru piešķīra sešas,” stāsta Vitauts Rubenis un piebilst, ka līdz eksportam bijis jāiet gana garš ceļš. Tāpat daudzkārt nācies pierādīt, ka uz pudelēm rakstītais – šim Svētavotam ir violetās, pašas augstākās krāsas aura – ir patiesība. Tas uzskatīts par reklāmas triku. Pirmā violeto auru atklājusi profesore no Dānijas, kura uzsvērusi, ka pasaulē ir ļoti maz avotu ar violeto auru. Par to Vitauts Rubenis pārliecinājies, piedaloties pasaules avota ūdens izstādē. Vēlāk arī dziednieki Latvijā apstiprinājuši dānietes vērtējumu.
Pēdējos gados Svētavota ūdeni pieprasa skaistumkopšanas saloni, ūdens procedūru iestādes. To atzinīgi novērtējuši sportisti, kuri tieši šo ūdeni izvēlējušies dzert ikdienā. “Interese ir liela. Protams, daudz ko nosaka cena. Taču lētāk tirgot nevaram. Varētu vien tad, ja paši ražotu pudeles,” saka Vitauts Rubenis un pastāsta, ka ir ieinteresētie, kas gribētu pirkt ūdeni un kuģa konteineros vest uz daudzām valstīm. Tāpat izskanējis ierosinājums no patērētājiem, ka viņi labprāt dzertu gāzētu Svētavota ūdeni. Vitauts Rubenis gan ir diezgan strikts un piebilst, ka, piemēram, Japānā ar likumu aizliegts ražot gāzētu ūdeni, jo tas ir neveselīgs.
Tuvākās ieceres – loģistiku uzticēt citai firmai. Pieprasījums palielinās, bet pašiem nodarboties ar visu vairs nav pa spēkam un palielināt strādājošo skaitu ir gana problemātiski, jo aizvien atrast darbiniekus, kuriem patiešām var uzticēties, kuri godam pilda darba pienākumus ,ir grūti. SIA “Vigo” strādā pieci darbinieki.
“Ļoti ceru, ka ekonomiskā krīze neatsviedīs atpakaļ. Iespējams, būs mazāks pieprasījums, bet tirgus ir iekarots, cilvēki zina, kas ir Svētavota ūdens – tas ir pats galvenais, “ tā Vitauts Rubenis.
Nepārtraukti iegūtie līdzekļi tiek ieguldīti Svētavota parka iekārtošanā. “Darāmā vēl ļoti daudz. Krūmi ir izcirsti, tagad jāsāk stādīt,” saka saimnieks un atklāj, ka ļoti gribētu, lai vienā dīķī dzīvotu baltie gulbji. Vasarā šajā atpūtas vietā interesentu netrūkst, arī ziemā, kad viss piesnidzis, avota apkārtne ir vieta, kur gūt mieru un dabā atgūt spēkus.
Komentāri