Šodien, 8. augustā Gulbenes apkārtnes ceļos risināsies Latvijas rallijsprinta čempionāta sestais, priekšpēdējais posms – rallijsprints ''Gulbis 2009''. Ar pirmo starta numuru starp 60 ekipāžām uz starta izies 4WD+ klases čempioni Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (''Mitsubishi EVO VII'').
Jau tradicionāli vasaras otrajā pusē viens no rallijsprinta (agrāk – amatieru rallija) čempionāta posmiem tiek aizvadīts Gulbenes pusē. Šosezon rallijsprints „Gulbis 2009” čempionāta kalendārā ir ar priekšpēdējo, sesto numuru, tāpēc ļoti iespējams, ka sestdienas vakarā pēc sacensību finiša vēl kāda ekipāža čempionu pulciņā pievienosies jau priekšlaicīgi zelta medaļas izcīnījušajiem 4WD+ klases pārstāvjiem Jānim Vorobjovam/Guntaram Zicānam („Mitsubishi EVO VII”). Teorētiski jebkurā no pārējām četrām ieskaites klasēm šī brīža kopvērtējuma līderi (Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”, 1600), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+), Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”, 4WD), Mareks Vītols/Uģis Reņģe („Mitsubishi EVO”, „Road”) var pirms termiņa nodrošināt čempionu nosaukumu. Cīņa par ieskaites punktiem sāksies netipiski vēlu – svinīgais starts sestdien tiks dots plkst. 14 pie Gulbenes kultūras centra O. Kalpaka ielā 62. Tas izskaidrojams ar faktu, ka rallijsprints „Gulbis 2009” norisināsies vienā dienā (ieskaitot tehnisko komisiju un trases pierakstīšanu).
Kā pirmie distancē dosies „Road” klases pārstāvji, kuri sacenšas pēc regularitātes principa. „Road” dalībnieki sacensību pirmajā daļā veiks sinhronās regularitātes braucienus, izmantojot ātrumposmu ceļus (1. – 4. ātrumposms), bet sacīkšu noslēguma daļā dosies koplietošanas ceļos. Savukārt sporta automašīnu ieskaitē braucošajiem (tādas ir 50 ekipāžas) būs jāveic divi ātrumposmi trīs reizes. Abi „dopi” – „Agrumi” (8,55 km) un „Kamalda” (7,20 km) – sportistiem ir labi zināmi, jo ir izmantoti arī iepriekšējās sezonās, turklāt abos virzienos.
Rallijsprinta „Gulbis 2009” organizatori paredzējuši arī divas ārpus čempionāta ieskaites klases – „4WD Open” un „2WD Open”. Šajās grupās startēs lielā rallija braucēji, kuru automašīnas neatbilst rallijsprinta tehniskajiem noteikumiem. Balvas no SIA „Vidzemes Energomeistars” tiks katras „Open” klases pirmo trīs vietu ieguvējiem. Tieši kāda no divām „4WD Open” grupas nomināli ātrākajām ekipāžām – Matīss Mežaks/Ingus Dimdiņš („Mitsubishi EVO”) un Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks („Mitsubishi EVO VIII”) – varētu būt etalons, ar ko ātrākajam rallijsprinta duetam Vorobjovs/Zicāns salīdzināt savus rezultātus.
Interesanti, ka trasē skatītāji varēs vērot pat astoņu aizmugures piedziņas sporta automašīnu sniegumu. Trīs no tām pildīs „0” ekipāžas funkcijas (piloti Edgars Piļka („BMW Compact”), Zintis Mezītis („VAZ”) un Viesturs Tilgass („Opel Ascona B”), bet no sacīkšu režīmā braucošajiem skaļākās ovācijas noteikti izpelnīsies Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš („Toyota Corolla”). Iespējams, viens no risinājumiem, lai radītu masveidību „Klasikas kausa” izcīņā, būtu atļaut šajā ieskaitē startēt arī ar „kulaciņu” tipa ātrumkārbām, kas šobrīd ir vienīgā būtiskā atšķirība starp rallija un rallijsprinta tehniku. Pēc klases uzplaukuma pērnās sezonas pēdējā posmā Aizputē, kad „Klasikas kausā” piedalījās 9 ekipāžas, šosezon lielākais skaits vienās sacīkstēs ir bijis četras automašīnas.
Komentāri