Trešdiena, 17. decembris
Vārda dienas: Hilda, Teiksma

Kad sakari kļūst par akūtu nepieciešamību

Līga Salnite
00:00
12.01.2021
35
Lmt Apkalposanas Centrs 3 1

Vēl pirms pandēmijas parādīšanās bija skaidrs, ka attālinātie sakari straujiem soļiem kļūst par mūsu ikdienas sastāvdaļu, pat vēl vairāk – par teju obligātu prasību pilnvērtīgai dzīvošanai šajā laikmetā.

Taču “Covid-19” apdraudējums cilvēku veselībai un dzīvībai vēl vairāk paātrinājis tehnoloģiju iedzīvošanos ikdienā, tostarp uz skolēnu rakstāmgaldiem un improvizētajiem ofisiem guļamistabās.

Vai tiešām šī gada laikā, jo īpaši rudenī, kad skaudrāk aptverta pandēmijas seriāla iespējamā ieilgšana, mūsu mājsaimniecības piedzīvojušas tehnoloģisko iekārtu pirkšanas drudzi, vai jaudājam tās attālinātajam darbam un mācībām nepieciešamajā apmērā iegādāties, kādas ir patlaban aktuālākās problēmas mūspuses iedzīvotājiem, cenšoties paātrinātā tempā kļūt par tā saucamo digitālo cilvēku? Dalīties pēdējo mēnešu un arīdzan stingro ierobežojumu ēnā pavadītā svētku laika vērojumos “Druva” aicināja trīs mobilo sakaru operatoru pārstāvjus, kuru klientu apkalpošanas centri rodami Cēsīs.

Tirdzniecības centrā “Glo­buss” esošajā “Bite Latvija” klientu apkalpošanas salonā “Druvai” apstiprināja, ka klientu apmeklējuma uzvirmojums nudien bijis tieši nedēļā pirms Ziemassvētkiem, kad daudzi nojautuši, bet nav bijis skaidrības, kādi ierobežojumi gaidāmi. Arī pēcāk vēl interese bijusi, taču, kā paredz pašreizējie noteikumi, klātienē iegādājamas vien saziņas priekšapmaksas kartes, SIM kartes un tālruņi, lai iedzīvotāji arī ārkārtējās situācijas laikā nepaliktu bez sakaru iespējām. Datori un arī planšetes patlaban iegādājamas vien attālināti.

Uz svētkiem kopumā iepirkšanās bijusi intensīvāka nekā klātienē, tā saņemot attālināti iegādāto preci, taču tā arī telekomunikācijas ierīču veikalos ir jau tradici­onāla tendence saulgriežu un gadumijas laikā. Nupat šī aktivitāte un arī cilvēku satraukums, šķiet, mazinājies, arī saziņā par dažādiem tehniskajiem sarežģījumiem klienti kopumā izturas saprotoši, avīzei atzina salona konsultante.

Platībā nelielais Latvijas Mobilā telefona Cēsu klientu apkalpošanas centrs, kas mīt pie Vienības laukuma, līdz ar patlaban spēkā esošajiem ierobežojumiem var uzņemt vienlaikus tikai divas personas, klientiem nākoties uzgaidīt arī aiz salona durvīm. Taču centra pārstāve Kristīne Lazdiņa apliecina, ka līdz šim nav izjustas pret darbiniekiem vērstas negācijas. “Protams, cilvēks jūtas vīlies, ja atnāk uz veikalu ar mērķi iegādāties nepieciešamo preci un aptver, ka tas nav iespējams,” ar izpratni par klientu reakciju pirmajās dienās teic K.Lazdiņa, vienlaikus arī apstiprinot, ka nav novērota izteikti paniska ierīču iegādāšanās, gaidot katru jauno liegumu. Lai gan pēdējās pāris nedēļās klātienē vairs nevar nopirkt neko citu kā telefonus un priekšapmaksas kartes, tomēr apmeklējuma intensitāte bijusi gana liela. Daudzi joprojām labprātāk izvēlas klātienē noformēt jaunus pakalpojuma līgumus vai saņemt kādas konsultācijas.

Vaicāta par pandēmijas ietekmi uz klientu vajadzībām, “Tele2” centra Cēsīs vadītāja Ravita Berķe stāsta, ka jau kādu laiku novērots lielāks pieprasījums pēc bezlimita mobilo sakaru pieslēgumiem un mobilā mājas interneta: “Kvalitatīviem mobilajiem sakariem mūsu ikdienā ir arvien būtiskāka nozīme, it īpaši pandēmijas laikā, kad daudzi strādā un mācās attālināti.” Tāpat klienti izvēlas arī dažādas viedierīces, tostarp telefonus, kas atvieglotu ikdienu un pašreizējās komunikācijas iespējas. “Svētku laikā strauji – līdz pat četrām reizēm – palielinājās pieprasījums pēc dažādiem gadžetiem, piemēram, viedpulksteņiem, bezvada austiņām,” atzīmē R.Berķe, minot, ka, visticamāk, klienti tos pasnieguši kā dāvanas tuviniekiem. Vēl gana uzkrītoša tendence līdz ar pēdējiem tirdzniecības procesa ierobežojumiem bijusi preču iegāde internetveikalā, tos izņemot “Tele2” centrā, jo klienti arī apzinājušies kurjeru un pasta pārslodzi. “To aktīvi izmantoja arī cēsnieki, kuri nāca uz mūsu klientu centru pēc pasūtītajām precēm,” atklāj centra vadītāja, paužot apņēmību šo iespēju saglabāt arī turpmāk. Kopumā apmeklētāji esot priecīgi par saglabāto iespēju saņemt konsultācijas klātienē, jo daudziem atrisināt dažādās problēmsituācijas joprojām ir krietni ērtāk tā nekā digitālajā vidē.

 

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Straupe – maza toreiz un tagad. Pamanāma un zināma

10:05
17.12.2025
26

Straupe bija mazākā pilsēta Hanzas savienībā pirms gadsimtiem un tāda ir arī mūsdienu tīklojumā “Jaunā Hanza”.  “Vēsturiskā atmiņa veido identitāti. Hanzas savienība ir saistīta ar Straupi. Kaut tas bija ļoti tālā pagātnē, pret šo laiku ir pozitīva attieksme. Straupie­šiem sava vēsture ir svarīga,” saka Lielstraupes pils pārvald­niece Rudīte Vasile un pastāsta, ka ik vasaru Pārgaujas […]

Ne tikai kārtības sargi, bet arī iedvesmas avots cits citam

00:00
17.12.2025
93

Gadskārtējā policistu apbalvošanas pasākumā, kas aizvadītajā nedēļā norisinājās Limbažos, arī šoreiz par īpašākiem darba sasniegumiem vai ievērojamu dienestā aizvadīto laiku godināta virkne Vidzemes kārtībsargu, tostarp arī 18 no Dienvidvidzemes iecirkņa, kura pārziņā ir Cēsu un Madonas novads. Atzīmējot Valsts policijas (VP) 107. gadadienu, teju 60 Vidzemes reģiona pārvaldes (VRP) likumsargu 11. decembrī bija aicināti uz […]

Tradīcija - Ziemassvētku tirdziņi. Ne tikai iepirkšanās

00:00
16.12.2025
59

Decembris ir Ziemassvētku tirdziņu laiks. Laukumos un skvēros, ielās, kultūras namos valda svētku noskaņa, skan dziesmas, smaržo piparkūkas, tiek piedāvāts plašs preču klāsts. Dažviet Ziemassvētku egles iedegšana ar dažādiem priekšnesumiem lieliem un maziem pašsaprotami ir arī tirdziņš. Katrā vietā savas tradīcijas. Bet visur rīkotāji uzsver, ka Ziemassvētku tirdziņu nevar salīdzināt ar citiem, jo tajos valda […]

Ar “Japānas pasakas” palīdzību veicina integrēšanu

00:00
15.12.2025
42

Koncertzālē “Cēsis” izskanējis Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra fonda (LNSO fonds) projekta koncert uzvedums “Japānas pasaka”, uz ko bija aicinātas Cēsu novada un Vidzemes skolu 3. – 12. klases, saņemot ielūgumu par piedalīšanos radošā aktivitātē. Pirms uzveduma notika sociālā darba, izglītības un kultūras profesionāļiem paredzēta ekspertu diskusija “Bērnu ar īpašām vajadzībām integrēšana sabiedrībā, izmantojot kultūras un […]

Vēsturisku ēku siltināšanas meistardarbnīca tiekas Ieriķos

00:00
14.12.2025
124

Nepieredzētu atsaucību piedzīvoja biedrības “Cēsu mantojums” sadarbībā ar Cēsu novada pašvaldību 5. un 6. decembrī rīkotā vēsturisku ēku siltināšanas meistardarbnīca, kas notika “Baložu mājā” Ieriķos jeb vēsturiskajā Ieriķu pasta ēkā. Sestdien Ieriķos sastaptie meistarklases organizatori “Dru­­­­vai” atzina, ka pieteikušies 40 dalībnieki, kas esot tiešām daudz. Meistardarbnīcas mērķis bija sniegt praktiskas zināšanas par vēsturisku ēku siltināšanu […]

Jaunās telpas Rainī apskatījuši pirmie interesenti

00:00
13.12.2025
105

Šajās dienās iespējams pieteikties biroja telpu nomas tiesību izsolei radošas un digitālas komercdarbības veikšanai Cēsīs, Raiņa kvartālā, Raiņa ielā 27. Cēsu novada pašvaldībai piederošajā ēkā, kas ieguvusi pilnīgi jaunas aprises, reizē saglabājot industriālās vides elpu, piedāvātas 11 biroja telpas ēkas pirmajā stāvā – piecas ar skatu uz iekšpagalmu un sešas ar skatu uz Raiņa ielu. […]

Tautas balss

Egle rada prieku

09:57
17.12.2025
9
Cēsniece L. raksta:

“Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
32
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
29
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
43
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
44
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Sludinājumi