Pagājušonedēļ, iestājoties karstākam laikam, saldējuma ražošanas un pārdošanas apjomi pieauguši uz pusi, biznesa portālam “Nozare.lv” atzina aptaujātie saldējuma ražotāji un tirgotāji.
Kā sacīja AS “Druvas pārtika” valdes priekšsēdētājs Aldis Ošenieks, saldējuma patēriņa pieaugums izpaužas pēc pirmās pilnas saulaini un silti pavadītas nedēļas, tomēr īsto saldējuma noietu varēs vērtēt pēc pirmās pilnās jūlija nedēļas.
“Saldējuma ražotne strādā ar pilnu maksimālo noslodzi, sagatavojot desmit tonnu saldējuma dienā. “Druvas pārtika” ražo tikai tā dēvēto “premium” tipa saldējumu no dabīgā piena. Noiets jūlija pirmajās divās dienās, salīdzinot ar jūnija pirmajām dienām, pieaudzis par 65%. Savukārt jūnijā, salīdzinot ar pagājušo gada jūniju, “Druvas pārtika” saldējuma pārdošana mazumtirdzniecībā pieaugusi par 30%,” norādīja Ošenieks.
Saldējuma ražotāja “Ingman saldējums” direktors Normunds Labrencis pastāstīja, ka šonedēļ pieprasījums pēc saldējuma mazumtirdzniecībā pieaudzis ļoti ievērojami. “Skaitliski vērtējot, tas ir 12 reizes vairāk nekā ziemā un par 50% vairāk nekā karstajās 2010.gada maija nedēļās,” sacīja Labrencis.
“Ingman saldējuma” realizācijas topā nemainīgi līderi esot “premium” klases saldējumi, kas gatavoti no saldā krējuma vai sviesta atkarībā no receptūras. “Tie ir tautā labi pazīstami produkti, kā saldējums vafeļu glāzītē ar šokolādes glazūru “Super Viva” un saldējums vafeļu konusā “Baltija”. Izteikts vasaras saldējumu pārdošanas līderis ir saldētās augļu sulas saldējums “Svetofor”. Savukārt šīs vasaras jaunums ir saldējums “Viva” uz kociņa gan ar glazūru, gan bez tās,” norādīja Labrencis.
Arī tirdzniecības vietās ievērojami pieauguši saldējuma pārdošanas apjomi. “Pieaugums vērojams visiem saldējuma veidiem, visvairāk kokteiļsaldējumiem – vairāk nekā par 150%. Arī porciju saldējumi gan vafeļu glāzītēs, gan uz kociņa pirkti vidēji divas reizes vairāk nekā vēsākā laikā,” informēja SIA “Rimi Latvia” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa, norādot, ka pieprasītākie ir saldējumi par akciju cenām, pirktākie zīmoli ir “Rimi”, “Karlsons”, “Pols”, “Tio”, “Rūjiena”, “Druva”, “Kārums”.
“Maxima” veikalos saldējuma noiets šajā nedēļā, salīdzinot ar iepriekšējo, audzis par 67%, īpaši palielinājušies mazāko iepakojumu pirkšanas apjomi. “Cilvēki vairāk našķojas uz ielas, nevis mājās,” norādīja “Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš.
Arī “Iki” un “Cento” veikalos, ņemot vērā patīkamos laika apstākļus, pieprasījums pēc saldējuma palielinājies vidēji par 100%. “Latvijas iedzīvotāji galvenokārt iecienījuši Latvijā ražotus saldējumus – “Tio”, “Kārums”, “Pols” un citus Latvijas ražotāju piedāvātos saldējumus, kā arī saldējumus, kas izgatavoti no saldētas sulas, piemēram, “Junge Pop”,” pastāstīja SIA “Palink” Iepirkuma un piegādes tīkla nodaļas vadītājs Ivars Kraučūns. Īpaši iecienīti ir produkti, kuriem ir akcijas cenas.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka vasarā saldējuma ražošana Latvijā palielinās pat trīskārt. 2008.gadā visvairāk saldējuma tika saražots laikposmā no jūlija līdz septembrim – pavisam 3,6 miljoni litru jeb trīs reizes vairāk nekā pirmajā ceturksnī.
Lai gan karstā laikā Latvijā tiek notiesāti vairāki desmiti tonnu saldējumu dienā, lielākais saldējuma patēriņš ir Somijā, kur gadā viens iedzīvotājs apēd aptuveni 14 litrus, Norvēģijā – 13 litrus un Zviedrijā – 12 litrus saldējuma. Baltijā visvairāk saldējumu gadā apēd igauņi – katrs deviņus litrus. Lietuviešiem gadā pietiekot ar septiņiem litriem, bet Latvijas iedzīvotājiem – ar pieciem litriem. Vismazāk saldējumu ēd poļi – tikai divus litrus gadā.
NOZARE.LV
Komentāri