Vidzemes Augstskola, solidarizējoties ar vidusskolu un ģimnāziju pedagogiem, kuriem šis attālināto mācību laiks nav viegls, piedāvā 15 dažādas meistarklases jeb tiešsaistes lekcijas 9.–12.klašu skolēniem, tādējādi papildinot mācību saturu, kā arī skarot tēmas, kas jauniešiem būtu saistošas, darbojoties interneta vidē.
Kā uzzināja “Druva”, sākotnēji tematiskajām lekcijām pieteikušās vairākas izglītības iestādes no Zemgales un Kurzemes. Pēdējās nedēļās interesi izrāda skolas no Cēsīm, Smiltenes, Valmieras, Limbažiem un Rīgas. Kopumā pieteiktas jau teju 80 nodarbības. “Tā kā viss notiek tiešsaistē, internetā attālums ir vienāds visiem,” skaidro Vidzemes Augstskolas pasākumu organizatore Elīna Sokolova -Luca.
Lekciju tematika ir daudzveidīga, bet īpašu popularitāti gūst nodarbības, kas saistītas ar internetu un tā vidi. Vislielākā interese tiekot izrādīta par Renātes Cānes lekciju “Ietekmētāji (influenceri). Kas viņi ir, un kādi viņi ir?”, kā arī aktuāla ir Alīnas Pūces nodarbība “Īsts vai FAKE?” un Mefata Šabani nodarbība angļu valodā par datu drošību internetā un sociālajos tīklos.
M.Šabani ir maģistra programmas “Kiberdrošības inženierija” students Vidzemes Augstskolā. Viņš vērtē, ka meistarklases ir lielisks veids, kā iemācīt pusaudžiem savus datus aizsargāt interneta vidē. Tas aktuāli tieši šajā vecumā, tāpēc ka vidusskolas gados skolēni sāk vairāk izmantot sociālos medijus, vērtē M.Šbani.
Ideja par šādām meistarklasēm dzimusi jau sen, stāsta E.Sokolova -Luca. Sākotnēji bija plānots, ka lektori un docētāji dosies uz izglītības iestādēm, lai bagātinātu mācību saturu, bet tagad nākas pielāgoties situācijai un piedāvāt lekcijas tiešsaistē.
Vidzemes Augstskolas rektors Gatis Krūmiņš norāda, ka veidot meistarklases rosināja gan vēlme palīdzēt skolu pedagogiem, gan arī reizē tā ir iespēja uzrunāt potenciālos studentus.
“Mēs redzam, ka skolās ir grūti abām pusēm – gan skolotājiem, kuriem ir daudz vairāk darba, gan skolēniem. Tad mēs saredzējām lielisku iespēju nākt palīgā ar starpdisciplinārām, interesantām, atraktīvām tiešsaistes lekcijām. Mēs iedodam paplašinātu skatījumu no augstskolas pozīcijas tieši skolēniem, pielāgotu skolas saturam. Piedāvājam vairāk nekā 20 tematisko bloku. Strādājam pamatā ar 9.–12.klasēm, bet varam adaptēt lekcijas arī citiem. Tā ir tāda solidāra palīdzība, jo skolām par to nav jāmaksā,” stāsta augstskolas rektors.
Vēl viena no populārākajām ir Multimediju laboratorijas vadītājas Ivetas Auniņas meistarklase ““Tips & Tricks” – kā uzfilmēt profesionālu video, izmantojot viedtālruni?”. I.Auniņa skaidro: “Šajā nodarbībā stāstu praktiskas lietas, kas ir jāņem vērā, lai izveidotu pēc iespējas kvalitatīvāku video, lai tam būtu jēgpilns saturs, lai par saturu, kas ievietots internetā, jauniešiem pašiem nebūtu kauns.”
Par to, ka skolēni meistarklasēs gūst jaunas zināšanas, jaunu skatījumu, pārliecinājusies Valmieras 5. vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Daila Ranše, kura nodarbībās izmantojusi ar savu priekšmetu saistītās augstskolas pasniedzēju lekcijas.
“Mūsu 12. klases skolēniem bija nodarbības par tūrismu, kāds tas ir pandēmijas apstākļos. Arī 10. klases radošo industriju virzienam bija nodarbība par radošo stāstu rakstīšanu. Iespēja ir piesaistīt ārpus skolas cilvēkus, kuri bērniem var dot papildu zināšanas. Ieguvums ir arī tas, ka attālināti pasniedzēju pienesumu skolai ir vieglāk organizēt. Klātienes tikšanās rīkot ir sarežģītāk, tās aizņem vairāk laika, ” stāsta skolotāja.
Arī I.Auniņa uzsver šo aspektu, ka tiešsaistes lekcijas ļauj skolai papildināt mācību saturu neatkarīgi no atrašanās vietas. “Piemēram, man nākamajā nedēļā ir jāvada lekcija skolēniem, kuri atrodas Priekuļos, un pēc pāris stundām man ir lekcija (skolēniem), kas ir Jūrmalā. Ja man būtu fiziski tas jādara, es to vienkārši nevarētu, savukārt virtuāli vienas dienas laikā varam paviesoties teju visā Latvijā daudz un dažādās vietās. Tāpēc tas ir liels ieguvums,” uzsver I. Auniņa.
Skolu interese par meistarklasēm esot liela. Vasarā, kamēr skolēni dosies brīvlaikā, Vidzemes Augstskola turpinās papildināt meistarklašu tēmu klāstu. Jau tagad zināms, ka rudenī tiks piedāvātas arī tēmas par vides ilgtspēju un bezatkritumu dzīvesveidu.
Komentāri