![Cels 1](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2021/06/cels-1.jpg)
Tie mūspuses iedzīvotāji, kuri pa Vidzemes šoseju brauc uz Līgatni vai vēl tālāk, būs novērtējuši Augšlīgatnē pabeigtos ceļa darbus – Līgatnes upes atjaunoto caurteku un līdz ar to satiksmes iespēju pilnīgu atjaunošanu.
“Druva” jau rakstīja par šīs caurtekas unikalitāti. Tā būvēta 19. gadsimta pašās beigās, ir 7,3 m plata un 5,5 m augsta, tās garums – 21,5 m. Pēc Otrā pasaules kara caurteka remontu nebija piedzīvojusi.
“Uz Vidzemes šosejas ir vēl trīs līdzīgas caurtekas – Kaķupīte, Līgatne un Lejasgrāvis, kas būvētas 19. gs. vidū. Caurtekas būvētas reizē ar autoceļu Rīga–Pleskava. Visas veidotas kā ķieģeļu mūra velves ar kaltu granīta bloku balstiem un atbalsta sienām un ir vēsturiskas, skaistas arhitektoniskas būves, kuras saglabājams kā industriālais mantojams nākamajām paaudzēm. No apzinātajām šāda tipa caurtekām vēl jāatjauno Lejasgrāvja caurteka, kas varētu notikt 2024. gadā,” stāsta Latvijas Valsts ceļi Tiltu daļas vadītājs Māris Dūzelis.
Caurteku atjaunoja ceļu būves uzņēmums SIA 8 CBR par līgumcenu 1,07 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz no valsts budžeta. Projektētājs SIA Projekts 3.
“Līgatnes caurteka bija darbietilpīgs būvniecības objekts, kas prasīja rūpīgu un apjomīgu darbu pie caurtekas velves un spārnsienām. Objekts ir interesants ar nestandarta risinājumiem, kā arī veikts ievērojams zemes darbu apjoms – 6000 m3 grunts nomaiņa 40 m garā posmā. Turklāt visu šo darbu laikā bija jānodrošina transportlīdzekļu kustība,” stāsta SIA 8CBR atbildīgais būvdarbu vadītājs Kaspars Kalniņš.
Komentāri