Alus darītava AS “Cēsu alus” 2010.gadā kopumā pārdeva 68 miljonus litru dzērienu, palielinot kopējo apgrozījumu par 12%, informēja uzņēmuma pārstāve Agita Baltbārde.
“Patērētāju pirktspējai adekvāta produkcijas pārdošanas stratēģija ļāvusi sasniegt augošus pārdošanas rezultātus. Pērn, neraugoties uz stagnāciju dzērienu nozarē, “Cēsu alus” kopējais pārdoto dzērienu apjoms bija 68 miljoni litru, kas ir par 15% vairāk nekā 2009.gadā. Palielinājām dzērienu pārdošanas apjomus vietējā tirgū par 15%, nodrošinot kopējā apgrozījuma pieaugumu par 12%. Īpaši palielinājām ietekmi alus segmentā, stabilizējot tieši “Premium” produktu pozīcijas kopējā Latvijas alus tirgū,” norādīja Baltbārde.
Neskatoties uz samērā nelielo alus tirgus kopējo pieaugumu – 3%, kas tika nodrošināts karstajā vasarā, “Cēsu alus” 2010.gadā par 17% palielinājis alus pārdošanas apjomus vietējā tirgū. Augošie pārdošanas rezultāti atspoguļojas arī stabilā tirgus daļas pieauguma tendencē – uzņēmuma alus tirgus daļas pērn pieaugusi līdz 30% kopējā Latvijas alus tirgū.
Kā akcentē “Cēsu alus”, alus segmentā joprojām jūtama saspringtās ekonomiskās situācijas ietekme uz patērētāju izvēli, tādēļ alus tirgū joprojām dominē divu litru plastmasas pudeļu iepakojums. Tomēr saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvaldes datiem “Cēsu Premium” 2010.gadā bijis patērētāju iecienītākais alus zīmols, kas liecina par ievērojamu lojālo patērētāju daļu, kuru izvēli nenosaka cenas faktors, bet kvalitātes un cenas attiecība. Tirgū alus skārdeņu pieaugums pērn bijis 28%, savukārt “Cēsu alus” skārdeņu segmentā ir līderis ar 38% lielu tirgus daļu.
“Cēsu alus” 2010.gadā paplašinājis savu darbību arī bezalkoholisko dzērienu tirgū, palielinot kopējos pārdošanas apjomus par 49%. Pieaugums izdevies, ieviešot tirgū un sākot ražot pasaulē populāro kolas zīmolu “RC Cola” (“Royal Crown Cola”). Arī veiksmīga “Ulmaņlaika kvasa” pārdošana ļāva ne tikai palielināt pārstāvniecību kvasa segmentā, bet arī paplašināt dabīgi raudzēta kvasa tirgu, kas patlaban veido 20% no kopējā kvasa tirgus.
Tāpat aizvadītajā gadā “Cēsu alus” saglabājis līderpozīcijas enerģijas dzērienu, sidru un alkoholisko kokteiļu tirgos, kur uzņēmuma zīmoli “Dynamit”, “Fizz” un “Cēsu Džons” pērn ir bijuši iecienītākie attiecīgajās dzērienu kategorijās.
“Aizvadītais gads alus un dzērienu ražošanas nozarē bija smags, vienlaikus arī kā izaicinājums biznesa un ražošanas videi kopumā. “Cēsu alus” veiksmīgos pārdošanas rezultātus un tirgus daļas pieaugumu sekmēja inovācijas jaunos un esošos produktos, kur viens no galvenajiem bija “Cēsu Premium” alus zīmola attīstība īpaša dizaina zaļā stikla pudelē. Protams, arī nepieredzēti karstā vasara sniedza savu artavu kopējā alus segmenta attīstībā. Savukārt ieguldījumu vispārējā alus kultūras attīstīšanā Latvijā “Cēsu alus” veica, izveidojot unikālu konceptu Latvijā pirmajam alus restorānam “Merlin”,” rezumēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.
Kā ziņots, “Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”. Kopš 2001.gada uzņēmuma attīstībā investēti 27 miljoni latu.
“Cēsu alus” produktu portfelī pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.
NOZARE.LV
Komentāri