“Šis laiks uzņēmumā ir ļoti darbīgs,” saka AS „Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere. Šogad uzņēmuma attīstībā ieguldīti ap 650 tūkstoši eiro.
Cēsīs ir uzstādīts papildu tehniskais aprīkojums, kas ļauj pildīt alu pintes – 0,568 litru – tilpuma skārdenēs. Līdz šim skārdeņu līnijā alus un dzērieni tika pildīti 0,33 un 0,5 litru skārdenēs. „Ražošanas tehnoloģiju attīstīšana un pilnveidošana ir daļa no mūsu uzņēmuma ilgtspējīgas biznesa stratēģijas.
Šis ir laiks, kad dzērienu nozarē
vērojama stagnācija. Inovācijas un jauni produkti ir iespēja attīstīties,” uzsver valdes priekšsēdētāja. Uzņēmumā arī nopietni domā par dažādiem energoefektivitātes pa-sākumiem, lai samazinātu ūdens resursu un siltuma izmantošanu. Dažādos enerotaupības projektos šogad tiks ieguldīti 130 tūkstoši
eiro.
Kā ik pavasari “Cēsu alus” tirgū piedāvā jaunus produktus. “Esam Cēsu vēstnesis Latvijā un citur. Lepojamies ar Cēsīm,” saka Eva Sietiņsone – Zatlere un kā cēsniecei viņai prieks par jauno pintes tilpuma Cēsu Special alus skārdeni, kuras dizains atgādina par piederību pilsētai. Tā ir alus darītāju dāvana Cēsu pilij tās 800 gadē, kuru svinēsim pēc diviem gadiem. Jauno pintes tilpuma skārdeni un, pro-tams, cēsnieku darīto alu jau atzinīgi novērtējuši pircēji.
Gatavojoties Cēsu pils jubilejai, uzņēmums
kopā ar Cēsu Kultūras un tūrisma centru
īstenos projektu, kurā aicina cēsniekus sūtīt senas fotogrāfijas, nostāstus, leģendas, teikas par pili. Pilsētas svētkos iesūtītās fotogrāfijas būs redzamas pilsētā, vēlāk tās tiks apkopotas grāmatā, kas tiks dāvāta pils jubilejā. “Tā ir iespēja mums, visiem cēsniekiem, kopā piedalīties un gaidīt
pils jubileju 2013.gadā,” saka “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja.
Lielākais izaicinājums šopavasar uzņēmumam ir Latvijas tirgū piedāvātais jaunums alus “Cēsu Nefiltrētais”. No pērnā gada tas bija nopērkams tikai
kafejnīcās un restorānos, kā arī izbraukuma tirdzniecībā kā izlejamais alus. Vērojot patērētāju interesi un pieprasījumu, uzņēmuma tehnologi un produktu attīstības grupa vairāk nekā pusgadu strādāja pie tehnoloģijas, lai šo alu varētu nodrošināt mazumtirdzniecībā. Šomēnes sākta pildīšana īpaša dizaina puslitra brūnā stikla pudelē.
“Tas ir dzīvais alus, darīts pēc klasiskām metodēm. Pēc iepildīšanas pudelē alū saglabāti dzīvie raugi,
tie turpina rūgt,” skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētāja. Testos laboratorijā ražotāji
pārliecinājušies par nefiltrētā alus drošu realizācijas termiņu. Tas ir mēnesis, kura laikā alus nezaudē kvalitāti un garšu. Uzglabāšanas laikā var rasties nogulsnes, ko patērētāji dažkārt maldīgi uzskata par kvalitātes nepilnību, bet tas ir apliecinājums dzīvu raugu klātbūt- nei. Alum netiek pievienotas nekādas papildu piedevas. “Protams, tas
uzliek arī atbildību ražotājam un tirgotājiem. Mūs priecē patērētāju atzinība,” saka Eva Sietiņsone – Zatlere.
Vēl visus šīssezonas jaunumus “Cēsu alus” nav nodevis patērētā- ju vērtējumam.
Pirmie jaunumi ir – enerģijas dzēriens Dynamit Blue, arī Porterkvass, Limonāde skārdenē bez konservantiem. Jaunums Latvijas tirgū būs bezalkoholiskais sidrs Fizz.
“No 1.jūlija spēkā stāsies noteikumi, kuros noteikta atšķirība starp kvasu un kvasa dzērienu. Mēs ražojam dabīgi raudzēto „Ulmaņlaiku kvasu” . Cilvēki aizvien vairāk novērtē dabīgos produktus, tādēļ arī dabīgi raudzētā kvasa tirgus aug un paplašinās,” uzsver “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja. Domājot par gaidāmo vasaru, viņa atzīst, ka
bezalkoholisko dzērienu patēriņš, visticamāk, samazināsies. Ar šo gadu Latvijā bezalkoholiskajiem dzērieniem ir vislielākais akcīzes nodoklis Eiropā un vienīgajiem Baltijā, bet patēriņš mazākais Eiropā. Jārēķinās, ka izejvielu cenas pasaulē pieaug.
“Šajā nozarē strādāt kļūst aizvien grūtāk, nākotne nav optimistiska. Paplašinām piedāvājumu, tāpēc pērn izdevās
palielināt kopējos pārdošanas apjomus par 49 procentiem. Pamatā pieaugums
sekmīgi izdevies, ieviešot tirgū un uzsākot Latvijā, Cēsīs, ražot pasaulē trešo populārāko kolas zīmolu – RC Cola (Royal Crown Cola), kā arī Latvijā nu jau atzinīgi novērtēto Ulmaņlaika kvasu,” domās dalās uzņēmuma valdes priekšsēdētāja.
Aizvadītajā gadā “Cēsu alus” arī saglabājis stabilas līderpozīcijas enerģijas dzērienu, sidru un alkoholisko kokteiļu tirgos, kur Cēsu alus pārstāvētie zīmoli Dynamit; Fizz un Cēsu Džons pērn ir bijuši paši iecienītākie savās dzērienu kategorijās. “Cēsu alus” produktu portfelī pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas – alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.
“Mēs būtu pārāk lieli optimisti, ja cerētu, ka šī vasara laikapstākļu ziņā būs tāda pati kā pagājušā. Ja nebūs labi laika apstākļi, nevar cerēt, ka alus un bezalkoholisko dzērienu patēriņš palielināsies, lai gan mums ir arī ticība, ka ekonomika sāks atveseļoties,” saka A/S valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere.
Sarmīte Feldmane
Komentāri