Lielās sadzīves tehnikas apgrozījums 2010.gadā samazinājās par 15,5%, salīdzinot ar 2009.gadu, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Lielās sadzīves tehnikas, kurā ietilpst ledusskapji, veļas mazgājamās mašīnas, trauku mazgājamās mašīnas, virsmas un citas preces, kopējais apgrozījums 2010.gadā bija 15,4 miljoni latu.
2010.gada 4.ceturksnī pret 2009.gada 4.ceturksni kritums ir bijis 1,2% apmērā, kas liecina par sektora atgūšanās tendenci.
Atsevišķām preču grupām 2010.gada 4.ceturksnī pret 2009.gada 4.ceturksni bija vērojams pieaugums – trauku mazgājamām mašīnām 1,9%, ledusskapjiem 6,7% un virsmām 15,7% apmērā. Taču šīs produktu kategorijas joprojām vēl ir nelielas, līdz ar to pārdošanas apjomu svārstības ir būtiskas pašā produktu kategorijā, bet ne kopējā lielās sadzīves tehnikas segmentā.
Lielākais kritums pret 2009.gada 4.ceturksni – 25,8% apmērā – vērojams mikroviļņu krāšņu preču grupā.
Kā ziņots, pagājušā gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2009.gadā, kopējais elektrotehnikas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 23,4%, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Kopējā tirgus vērtība sasniegusi 99,072 miljonus latu.
Tirgus apskats ir veidots, lai sekotu līdzi elektrotehnikas tirgus attīstībai Latvijā. Apskata rezultāti ir bāzēti uz “GfK Retail and Technology” regulāriem mazumtirdzniecības paneļa pētījumiem. Mazumtirdzniecības panelis apkopo datus no vairāk nekā 470 mazumtirdzniecības objektiem Latvijā.
“GfK Group” ir ceturtā lielākā pētījumu aģentūra pasaulē. “GfK Group” ietilpstošās kompānijas darbojas 100 valstīs visā pasaulē un nodarbina vairāk nekā 10 000 cilvēku. Centrālajā un Austrumeiropā “GfK Group” pārstāvēta 18 valstīs.
NOZARE.LV
Komentāri