Krīzes laikā garšvielu mazumtirdzniecības apjomi Latvijā ievērojami pieauguši, jo cilvēki vairs nevarēja atļauties maltītes restorānos, kafejnīcās un vairāk sāka gatavot mājās, “Rietumu Radio” atzina garšvielu tirgotāja uzņēmuma “Damps” vadītājs un Latvijas Tirgotāju asociācijas padomes loceklis Raits Strautiņš. Kā sacīja Strautiņš, krīzes laikā uzņēmums atvēris trīs jaunus garšvielu veikalus. “Pateicoties tam, ka cilvēkiem nebija naudas pusdienošanai restorānos un kafejnīcās un viņi sāka vairāk gatavot mājās, mazumtirdzniecības apgrozījums mūsu veikalos un citiem garšvielu tirgotājiem ievērojami pieauga,” sacīja Strautiņš, norādot, ka viņa vadītajā uzņēmumā apgrozījums pieaudzis par 40%. Tas gan esot noticis uz garšvielu pārdošanas apjomu samazinājuma rēķina sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem. Komentējot premjera Valda Dombrovska (V) optimistiskos izteikumus par krīzes pārvarēšanu, Strautiņš atzina, ka tirgotāji to vēl nejūtot. “Tirgotāji neredz, ka pircējiem būtu vairāk brīvu līdzekļu. Cilvēki joprojām skaita pēdējo kapeiku un iegādājas tikai tās preces, kas viņiem ir akūti nepieciešamas, un, paldies Dievam, starp tām ir arī garšvielas,” sacīja Strautiņš. Tirgotājus ļoti satraucot pēdējā laikā vērojamais degvielas cenu pieaugums, kas sadārdzinot arī preču importu. “Taču pacelt cenas garšvielām mēs nevaram, jo tirgus ir piesātināts un konkurentu daudz,” atzina Strautiņš. Garšvielu biznesu ietekmējot arī pasaulē notiekošās dabas katastrofas, kas ietekmē garšvielu ražu un līdz ar to arī cenu. “Ja, piemēram, Indijā, kas ir lielākā piparu un lauru lapu piegādātāja, notiek dabas katastrofas, tas momentā ietekmē cenas,” skaidro garšvielu tirgotājs. Melno piparu cena, kā informēja Strautiņš, pēdējo trīs gadu laikā ir pieaugusi par 250%. Garšvielu tirgotājam “Damps” ir garšvielu veikali Valmierā, Rīgā, Saldū un Liepājā. LETA
Komentāri