“Latviabeerfest 2012” ietvaros Latvijas Alus muzejs sadarbībā ar Latvijas Alus darītāju savienību un Latvijas Alus darītāju asociāciju 25. maijā Rīgas Latviešu biedrības nama Līgo zālē rīkoja alus konkursu, kurā savu produkciju vērtēšanai bija pieteikušas sekojošas Latvijas alus darītavas: SIA “Abula” (“Brenguļu alus”), AS “Aldaris”, SIA “Alus nams” (alus “Brālis”), SIA “Bauskas alus”, AS “Cēsu alus”, SIA “DFD” (“Rēzeknes alus”), SIA “Piebalgas alus”, SIA “Valmiermuižas alus” un SIA “ZAKSI” (“Užavas alus”).
Degustāciju organizēja pieredzējuši nozares speciālisti – Astrīda Ruško, Maija Placēna, Ivars Grīslis, Kārlis Zālītis un Kārlis Tomsons, savukārt alus vērtēšanu veica starptautiska līmeņa žūrijas komisija, kur piedalījās gan vietējie, gan ārvalstu eksperti. No Igaunijas uz degustāciju bija ieradusies “Carlsberg” grupas pārstāve, “Saku” alus darītavas tehnoloģe Marika Tungel. Žūrijas komisijā piedalījās arī “Royal Unibrew” grupas pārstāvis lietuvietis Ričardas Barakūnas. Savus ekspertus bija pieteikušas arī Latvijas alus darītavas, kā arī Latvijas Alus darītāju savienība, Latvijas Alus darītāju asociācija un Latvijas Alus muzejs. Konkurss noritēja aptuveni 3 stundas, bet pēc tam sekoja konkursa procedūras un alus paraugu apspriešana, kā arī rezultātu apkopošana. Visi Latvijas alus darītavu ražojumi tika novērtēti kā ļoti labi. Sīvā konkurencē bronzas medaļu izcīnīja Piebalgas gaišais alus, sudraba medaļu – Bauskas tumšais Speciālais alus, savukārt zelta medaļu – Aldara ražotais Porteris.
Uzvarētāji tika apbalvoti ar medaļām, ko konkursa vajadzībām izstrādājis medaļu mākslinieks un Latvijas Mākslas akadēmijas tēlniecības katedras vadītājs Bruno Strautiņš. Alus darītavas, kuras uzvarēja konkursā, ar šo medaļu attēliem varēs rotāt savu produkciju, apliecinot tās augsto kvalitāti.
“Produkcijas kvalitāte ir būtiska produkta raksturīpašība, kuru ikdienā izvērtē tās patērētājs. Katrā sevi cienošā alus darītavā notiek regulāras alus salīdzinošās degustācijas. Tās nepieciešamas gan produkcijas kvalitātes izvērtēšanai, gan arī uzņēmuma speciālistu profesionālai izaugsmei. Latvijas alus darītāji līdz šim ir organizējuši divus plašāk zināmos alus konkursus, kur produkcijas izvērtēšanā piesaistījuši gan vietējos, gan ārvalstu speciālistus. Tomēr pēc pēdējā alus konkursa 2001.gadā tādi vairs nav notikuši. Šādi alus konkursi tiek rīkoti ar mērķi atbalstīt kvalitatīvas produkcijas ražošanu un piedāvājumu patērētājiem, un konkursu rezultātiem ir svarīga nozīme alus nozares attīstībā”, stāsta Kārlis Tomsons, inženieris – tehnologs.
Alus konkurss tika rīkots sadarbībā ar Rīgas Latviešu biedrību, SIA “Arkolat” trauku nomu un restorānu “Andalūzijas Suns”.
Komentāri