Iepērkoties internetā, pārtikas preces izvēles 5% iedzīvotāju, liecina Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra (SDTIC) veiktā aptauja.
Tās rezultāti liecina, ka 63% respondentu internetu izmanto, lai iegādātos sadzīves un datortehniku, bet pārtikas preces – 5%.
Interneta veikalos kopumā pirkumus veikuši 88% respondentu. Pārsvarā interneta veikali piedāvā to pašu produkciju, ko lielveikali un citu veikalu ķēdes. Tomēr interneta veikalu priekšrocība ir tā, ka pircējs var izdarīt pirkumus sev ērtā laikā, nestāvot rindā. Iepirkšanās internetā sniedz iespēju īsā laika posmā salīdzināt cenu atšķirības un kārtīgi izvērtēt potenciālā pirkuma ieguvumus un trūkumus, ja tādi ir.
Skaidrojot aptaujā iegūtos rezultātus, interneta veikala “Paēd.lv” vadītājs Valdis Vilcāns norādīja, ka Latvijas iedzīvotāji attiecībā uz pārtikas iegādi ir tradicionāli. Liela daļa cilvēku vēl joprojām ikdienas pārtikas produktus iegādājas pa mazumiņam ik pārdienas.
Iedzīvotāji neuzticas virtuālajam piedāvājumam, jo to nevar ne aptaustīt, ne pasmaržot, akcentēja Vilcāns.
Tomēr viņš pauda cerību, ka nākotnē varētu palielināties to cilvēku skaits, kas internetā izvēlēsies ne tika sadzīves un datortehniku, bet arī pārtiku.
Aptauja tika veikta no 6.jūnija līdz 13.jūnijam interneta vidē, aptaujājot 857 Latvijas iedzīvotājus no dažādiem reģioniem, vecumā no 18 līdz 66 gadiem. Šādas omnibuss aptaujas SDTIC veic regulāri, reizi mēnesī apzinot iedzīvotāju noskaņojumu un attieksmi sabiedriski aktuālos un nozīmīgos jautājumos.
“Paēd.lv” ir projekts, ko īsteno uzņēmums SIA “GVG serviss”. “Paēd.lv” piedāvā iegādāties pārtikas un saimniecības preces, izmantojot interneta veikalu.
Kā liecina “Firmas.lv” informācija, “GVG serviss” īpašnieks ir Vilcāns Valdis. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 800 038 lati. 2011.gadā uzņēmums strādāja ar zaudējumiem 4480 latu apmērā.
NOZARE.LV
Komentāri