No 1.jūlija pasažieru pārvadājumus, ko līdz šim mūspusē veica pašvaldības uzņēmums “CATA”, jāuzsāk AS “Nordeka”.
Atgādināsim, ka Autotransporta direkcijas (ATD) izsludinātajā atklātajā konkursā uz lotēm “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda”, kur visus šos gadus pasažierus pārvadā uzņēmums “CATA”, par uzvarētāju tika atzīta “Nordeka”. Lai arī “CATA” vairākkārt apstrīdēja gan konkursa nolikumu, gan rezultātus, nekas nemainījās. Pērn vasaras sākumā ar “Nordeka” tika noslēgts līgums, un šī gada 1.jūlijā jaunajam pasažieru pārvadātājam jāsāk sniegt pakalpojumu.
“Druva” jautāja ATD, pakalpojuma pasūtītājam, vai “Nordeka” būs gatava pildīt saistības. ATD sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone skaidroja, ka ģeopolitiskā situācija saistībā ar karadarbību Ukrainā un pret Krievijas Federāciju un Baltkrieviju ieviestās sankcijas Eiropā radījušas konsekvences, kuru dēļ ir apgrūtināta autobusu ražošanai nepieciešamo izejmateriālu pieejamība, kā rezultātā iespējama autobusu ražošanas un piegādes termiņu kavēšanās: “Tādējādi Autotransporta direkcijai pastāv bažas, ka pārvadātājs, kuram no šā gada 1. jūlija jāuzsāk apkalpot maršrutu tīkla daļas “Limbaži, Sigulda” un “Cēsis”, nespēs to pilnvērtīgi nodrošināt. Ņemot vērā minēto, Autotransporta direkcija veic nepieciešamās darbības, lai tiktu nodrošināta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība.”
Pirms kāda laika ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš intervijā “Druvai” skaidroja, ka pēc līguma noslēgšanas uzvarētājam tiek dots laiks 12 mēneši, lai sagatavotu nepieciešamo autobusu parku, bet mēnesi pirms līguma izpildes uzsākšanas ATD pārbaudīs katru autobusu, aprīkojumu, lai pārliecinātos, ka viss, kas solīts, ir izpildīts. Ja nav, uzņēmumam netiek dotas tiesības uzsākt līgumu.
Informācija liecina, ka konkursa uzvarētājs autobusus nav iegādājies, tātad, visticamāk, uzņemtās saistības netiks pildītas. Vai tāpēc autobusi no 1.jūlija vairs nekursēs? ATD atbilde bija ļoti diplomātiska: “Gadījumā, ja pakalpojumu sniedzējs nevarēs pilnvērtīgi nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus no 1.jūlija, Autotransporta direkcija strādā pie tā, lai iedzīvotāji šajā laika periodā nepaliktu bez pārvadājumiem un tiktu nodrošināta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība.”
Tas, iespējams, varētu liecināt, ka ATD piedāvās iespēju darbu turpināt “CATA”, tāpēc “Druva” jautāja uzņēmuma valdes priekšsēdētājam Mārim Ozoliņam, vai ar viņiem par to ir runāts. M. Ozoliņš paskaidroja, ka uzņēmums saņēmis ATD vēstuli un šobrīd notiek sarunas par iespējamu līguma pagarinājumu vai jauna līguma slēgšanu, ņemot vērā ārkārtas situāciju, ja “Nordeka” nespēs uzsākt pārvadājumus.
“Druva” vēlējās uzzināt, kādas būs sekas līguma nepildīšanai, bet vakar neizdevās saņemt skaidrojumu, vai pret “Nordeka” varētu būt kādas sankcijas. Laikraksts turpinās sekot, kā risināsies situācija.
Jāpiebilst, ka iepirkuma līgumā bija punkts, kas nosaka, ka situācijā, ja norādītajā termiņā pārvadātāja īpašumā, valdījumā vai turējumā nav norādītie autobusi, pasūtītājam ir tiesības lauzt noslēgto līgumu. Protams, “ir tiesības” nenozīmē, ka tas jādara obligāti, bet ATD 2020.gada sākumā paskaidrojumā Iepirkumu uzraudzības birojam, skaidrojot savu pozīciju attiecībās uz šo līguma punktu, norādīja, ka ATD šādā situācijā pieņemtu lēmumu lauzt līgumu.
Komentāri