Baltijas valstu iedzīvotāji arvien biežāk izmanto internetbankas piedāvātos risinājumus. Tajā pašā laikā visās Baltijas valstīs samazinās apmeklējums bankas filiālēs, secināts, salīdzinot Baltijas valstīs strādājošo “SEB banku” šī gada deviņu mēnešu datus ar attiecīgo periodu pērn.
Vislielākā izaugsme internetbankas izmantošanas ziņā ir vērojama Latvijā – deviņu mēnešu laikā internetbankas izmantošana pieaugusi par 19%, taču arī Lietuvā (par 11%) un Igaunijā (par 7%) internetbankas izmantošana uzrāda strauju izrāvienu.
Salīdzinot šī gada deviņu mēnešu datus ar attiecīgo periodu pērn, visvairāk apmeklētāju skaits bankas filiālēs samazinājās Igaunijā – par 26%, bet Latvijā par 5%. Vienīgi Lietuvā bankas filiāļu apmeklētāju skaits saglabājies gandrīz nemainīgs, uzrādot pieaugumu par 1%. Šis pieaugums skaidrojams ar “Snoras bankas” darbības pārtraukšanu.
Savukārt, salīdzinot ilgāka laika posma datus, acīmredzams kļūst fakts, ka tendence arvien retāk apmeklēt bankas filiāles ir pamanāma arī Lietuvā – salīdzinot ar 2010.gadu, šogad bankas filiāļu apmeklējums ir samazinājies par 2%, norāda “SEB banka”.
“Statistika liecina, ka Baltijas valstu iedzīvotāji lieliski saprot, kurus bankas pakalpojumus ērtāk saņemt, rīkojoties patstāvīgi elektroniskajā vidē, un kurus – ierodoties bankas filiālē. Tāpēc ir likumsakarīgi, ka samazinās klientu skaits, kuri apmeklē bankas filiāles, tomēr tās arvien būs nozīmīgas klientu apkalpošanā arī nākotnē, jo tieši šeit klienti vēršas pēc palīdzības, lai saņemtu padomu par sarežģītākiem finanšu pārvaldības jautājumiem – kā labāk ietaupīt un investēt, kā saņemt aizdevumu mājoklim vai lielākam pirkumam un citiem jautājumiem,” norāda “SEB bankas” valdes locekle Ieva Tetere.
NOZARE.LV
Komentāri