Neprognozētais cenu pieaugums būvniecībā pašvaldībām licis koriģēt arī ielu atjaunošanas plānus, lielākus projektus atliekot uz tālāku laiku.
Arī Cēsīs nācās atlikt ieceri rekonstruēt Bērzaines un Emīla Dārziņa ielu, un vasaras lielākais projekts ir rotācijas apļa izbūve Valmieras un Dzintara ielas krustojumā.
Iespēju īstenot šī krustojuma pārbūvi radīja valsts mērķdotācija augstas gatavības investīciju projektiem “Covid-19” seku mazināšanai, Cēsu novada iesniegto projektu valdībā apstiprināja, pašvaldība saņēma 488 040, 64 eiro. Pašvaldības izsludinātajā konkursā par būvniecību uzvarēja uzņēmums “Limbažu ceļi”, un līgums noslēgts par 497 744, 44 eiro, vēsta informācija iepirkumu biroja uzraudzības mājaslapā.
Novada pašvaldības Īpašumu apsaimniekošanas pārvaldes vadītājs Vladimirs Kalendārovs informē, ka darbu veikšanai atvēlēti četri mēneši, tas esot reāls termiņš, ja tikai to neaizkavēs materiālu piegāde, jo būvniecības laikā jāpārvieto maģistrālā siltumtrase.
Būvniecība radījusi zināmas neērtības autobraucējiem, kam nākas mainīt braukšanas ieradumus, taču pēc darbu beigšana satiksmes drošība šajā krustojumā, kur, šķiet, visbiežāk notikuši satiksmes negadījumi, būs krietni augstāka.
Stāstot par darbiem pilsētas ielās, V. Kalendārovs skaidro, ka ielu dubultā virskārtas apstrāde virzās plānotajā termiņā: “Ir pabeigti darbi Ķiršu ielas apkaimē, notiek virskārtu apstrāde grants seguma ielās, rajonā Leona Paegles ielas galā. Šajā gadā tas plānots arī Ceriņu ielā, tur vispirms jāsakārto drenāža.”
Šajā vasarā pabeigti pērn iesāktie darbi pie ietvju izbūves gar Meža kapiem, Jāņa Poruka ielā, arī dubultā virskārtas apstrāde Gaujaslīču ielā.
Ziemā problēmas radās Vaives pagasta Veismaņu ceļā, par to joprojām notiekot pārrunas, sarakste ar būvnieku “Valkas ceļi”, lai problēmas tiktu novērstas garantijas kārtībā, bet pagaidām solījumi vēl nav pildīti.
Jautāts, cik ilgi kalpo dubultā virsmas apstrāde, V. Kalendārovs stāsta, ka tas atkarīgs no satiksmes intensitātes: “Piemēram, Cēsīs, Lauku ielā, kur satiksme intensīva, bedres parādījās jau gada laikā, bet garantija ir divi gadi, šajā laikā problēmas jānovērš būvniekam, pēc tam labošana uz pašvaldības pleciem. Ielās, kur satiksme mazāka, tāds segums kalpo ilgāk. Jāsaprot, ka šī tehnoloģija nenodrošina asfalta kvalitāti, tas ir tāds kā vidusceļš starp pretputekļu apstrādi un asfalta segumu. Ielās ar intensīvu satiksmi vajadzētu likt asfaltu, taču tad izmaksas ir daudzkārt lielākas.”
Grants seguma ielu apstrāde pret putēšanu veikta vasaras sākumā, bet tagad būs problēmas ar absorbentu. Līdz šim materiālu iepirka Baltkrievijā, tas vairs nenotiek, bet krājumi iet strauji uz beigām. Ir iespēja pirkt Zviedrijā, taču tad izmaksas būs četras reizes lielākas. Nākamajā gadā būs jādomā par risinājumiem.
Komentāri