Kartupeļu cietes ražošanas uzņēmums SIA “Aloja-Starkelsen” kļuvis par pirmo uzņēmumu, kas saņēmis tiesības izmantot Latvijas pārtikas kvalitātes zīmi “Bordo karotīte”, ar kuru marķē vietējos produktus, kas ražoti no importētām izejvielām, atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām un nesatur ģenētiski modificētus organismus.
Kā aģentūru LETA informēja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure, ar “Bordo karotīti” uzņēmums “Aloja-Starkelsen” turpmāk marķēs Latvijā ražotās želejas “Citruss”, “Apelsīns” un “Kivi”.
“Ceram, ka zīmola dalībnieku skaits pieaugs un uzņēmumi novērtēs “Bordo karotītes” sniegtās iespējas kā priekšrocības valsts un pašvaldības iepirkumos un atbalstu eksporta tirgus apgūšanai. Aicinu arī citus uzņēmējus būt aktīviem un pieteikties šīs kvalitātes zīmes izmantošanai,” norādīja Šure.
Viņa arī atzina, ka jaunā kvalitātes zīme būs noderīga gaļas produktu, piena, maizes, zivju, dzērienu, saldumu un dažādu veidu konservu ražotājiem, kuri daudzas no produktu ražošanā izmantotajām izejvielām importē.
Kā ziņots, valdība šā gada 12.augustā pieņēma lēmumu par pārtikas kvalitātes shēmu, kas paredz ieviest Latvijas pārtikas kvalitātes zīmi “Bordo karotīte”, kas nozīmē – produkta izejvielas tiek importētas, bet pārstrādes process veikts Latvijā. Vienlaikus darbojas arī “Zaļā karotīte”, kas nozīmē – ražošana notiek Latvijā un 75% no izejvielām ir vietējās izcelsmes. Patlaban “Zaļā karotīte” ir piešķirta vairāk nekā 150 dažādiem pārtikas produktiem,
Savukārt atsevišķas lauksaimnieku organizācijas jaunievedumu iepriekš vērtējušas dažādi, norādot, ka situācijā, kad Krievijas embargo iespaidā pastiprināti ir nepieciešama reklāma vietējo produktu patēriņam, nav atbalstāma “Bordo karotītes” ieviešana, kas nozīmējot importēto izejvielu reklāmu. Tā vietā jāizvērš vienota kampaņa vietējo produktu atbalstam.
Lai saņemtu “Bordo karotīti”, ir jāveic speciālās Pārtikas un veterinārā dienesta pārbaudes attiecīgajam produktam un pēc pozitīva atzinuma jāslēdz līgums ar LPUF par zīmola izmantošanu. Dalības maksa vienam produktam ir 70 eiro gadā. Tiesības uzņēmumiem lietot kvalitātes zīmi “Bordo karotīte” piešķir LPUF.
“Bordo karotītes mērķis ir veicināt kvalitatīvas vietējās izcelsmes pārtikas atpazīstamību eksporta tirgos un pieejamību vietējā tirgū, kā arī veicināt vietējo preču un pakalpojumu īpatsvara palielināšanu publiskajos iepirkumos.
Jau rakstīts, ka kartupeļu cietes ražošanas uzņēmuma SIA “Aloja-Starkelsen” apgrozījums pagājušajā gadā bija 5,85 miljoni eiro, kas ir 5% kāpums salīdzinājumā ar 5,54 miljonu apgrozījumu 2012.gadā, liecina “Firmas.lv” informācija. Uzņēmuma peļņa nedaudz samazinājusies – no 257 410 eiro 2012.gadā līdz 230 230 eiro pērn.
“Aloja-Starkelsen” reģistrēts 1991.gadā Alojas novada Ungurpilī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 182 120 latu (259 134 eiro). Uzņēmumā strādā 56 darbinieki. “Aloja-Starkelsen” lielākais īpašnieks ar 97,93% kapitāldaļu ir Zviedrijas koncerns “Sveriges Starkelseproducenter, forening u.p.a.”, 0,80% kapitāldaļu pieder Andrejam Hansonam, 0,64% – Jānim Garančam, 0,32% – Hansam Berggrenam, bet 0,16% kapitāldaļu katram – Gunai Velkerei un Sofijai Kasimai.
LETA
Komentāri