Cēsnieku simti, varbūt pat tūkstoši pirmdienas pēcpusdienā pulcējās Cēsīs, Vienības laukumā, viņi gaidīja “Ferrari” automašīnas, kas pirmdien uzsāka Latvijas tūri.
Šāds pasākums valstī notika pirmo reizi, to rīkoja Latvijas “Ferrari” klubs, organizējot 12 ekskluzīvo automašīnu tūri pa dažādām Latvijas pilsētām visas nedēļas garumā. Pirmajā dienā no Rīgas “Ferrari” caur Siguldu devās uz Cēsīm, tad braucēji nakšņoja viesnīcā “Tigra”, lai tālāk dotos uz Rēzeknes pusi.
Lai arī reklāmas par plānoto pasākumu bija maz, interesentu ieradās ļoti daudz. Automašīnu kolona pilsētā iebrauca ar nokavēšanos, bet cēsnieki un viesi no citām pilsētām, kuri klātienē gribēja redzēt ekskluzīvās markas automašīnas, kas mūsu ielās un ceļos sastopamas gana reti, bija pacietīgi.
Interesanta izvērtās pati automašīnu sagaidīšana. Apmeklētāji, izlasījuši, ka būs goda aplis Vienības laukumā, bija sastājušies visapkārt tam. Auto kolona uz centru brauca pa Valmieras ielu, neizbrauca apli pa Vienības laukumu, uzreiz nogriezās pa Lenču ielu. Skatītāji pieņēma, ka nav pareizi informēti, devās uz Pils laukumu, kur bija solīta auto apskate, taču atklājās, ka automašīnu tur nav. Izrādījās, “Ferrari” nolēmuši izbraukt pa Palasta un Vaļņu ielu cauri pilsētai, lai tad mestu loku ap Vienības laukumu. Pie laukuma gan bija palikuši paši uzticīgākie, nebija jāspiežas, lai tiktu pie labākas redzamības. Kā atzina cēsnieks Uldis ar dēlu Matīsu, bijis vērts pagaidīt: “Nācām puikas dēļ, kurš “Ferrari” klātienē nebija redzējis un gribēja būt šajā pasākumā. Izskatās jau eleganti, žēl, ka to mašīnu tik maz.”
Pēc tam mašīnas sabrauca Pils laukumā, kur ļaužu pūlis varēja katru apskatīt tuvāk, nofotografēties, kādam palaimējās apsēsties pie “Ferrari” stūres. Tas, ka braucamo varējis būt vairāk, izskanēja no vairākiem apmeklētājiem, tad būtu mazāka drūzmēšanās, lai tās apskatītu tuvumā. Automašīnu numuri liecināja, ka braucēji ieradušies no Itālijas, Luksemburgas, Igaunijas, Francijas, Spānijas. Radās jautājums, vai viņi šurp braukuši visu ceļu, izrādījās, mašīnas atvestas uz treileriem, bet braucēji uz Rīgu atlidojuši.
Skatītājs Sandis uz jautājumu, vai bija vērts stundu gaidīt, līdz auto var apskatīt, saka: “Droši vien, jo, visticamāk, šis ir unikāls notikums un nav zināms, kad vēl Cēsīs vienkopus redzēsim padsmit “Ferrari”. Braucamie tiešām ir eleganti, bet atzīšos, retro auto pasākumos ir vairāk, ko redzēt. Tur katrs autiņš citāds, atšķirīgs ar daudz un dažādiem interesantiem elementiem. Šie “Ferrari” tomēr diezgan līdzīgi, atšķirības modeļiem nelielas. Ja pa vidu būtu kāds vecāks, būtu interesantāk, bet tas jau būtu par daudz prasīts. Arī šo vajadzēja redzēt!”
“Scuderia Ferrari” Latvijas kluba viceprezidents Jānis Ķīsis skaidro, ka tūre rīkota, lai veicinātu Latvijas tūrisma attīstību, valsts atpazīstamību un piesaistītu arvien lielāku biedru skaitu Latvijas “Ferrari” klubam.
Viņš arī neslēpa, ka katrs jauns pasākums vienmēr uzliek lielu atbildību. Tūrē līdzi brauc mehāniķis, kurš nepieciešamības gadījumā ar treileri var pārvadāt automašīnu. Pēc J.Ķīša teiktā, šāds starptautisks pasākums ir ļoti sarežģīts, ar lielu atbildību, lai vispār “Ferrari” īpašnieki uzticētu savu mašīnu. Tādā pasākumā esot izvirzītas augstas prasības.
Nedēļas laikā ekskluzīvās automašīnas paviesojās Rēzeknē, Bauskā, Liepājā, Kuldīgā, Ventspilī, tūri noslēdzot rīt Rīgā.
Komentāri