Uzņēmēji atzinīgi vērtē “Dinamo” produktu līniju, jo ieguvums ir abpusējs – gan uzņēmējiem, gan sportistiem, atzīst biznesa portāla “Nozare.lv” aptaujātie uzņēmēji.
Ādažu čipsu ražotāja AS “Latfood” mārketinga direktore Kristīne Mālniece ideju izveidot “Dinamo” produktu līniju vērtē atzinīgi, jo projektā kopā summējas vairāki pozitīvi faktori. “Galvenais mērķis gan sportā, gan arī biznesā ir atbalstīt savējos – savējiem jāturas kopā, un mūsu “Dinamo” čipsi ir gan atbalsts mūsu hokejistiem, kas gadu gaitā ir kļuvuši par tādu kā nacionālo simbolu, gan arī atbalsts pašmāju ražotājiem, mudinot iedzīvotājus izvēlēties tieši Latvijā ražotus produktus,” uzsver Mālniece.
Viņa stāsta, ka kopš sadarbības sākšanas ir pagājuši tikai pāris mēneši, bet jau pirmajā ceturksnī uzņēmums secinājis, ka tā organizētās aktivitātes bijušas ļoti veiksmīgas, jo pirmajā ceturksnī “Latfood” ražotie “Dinamo čipsi ar uzvaras garšu” bija populārākais “Dinamo” produkts.
“Analizējot “Ādažu čipsu” un Kontinentālās hokeja līgas (KHL) kluba “Dinamo Rīga” sadarbību, jāuzsver, ka čipsi no laika gala ir bijuši hokeja fanu neatņemami sabiedrotie, jo Latvijas čipsi ir azarta un laba garastāvokļa, kā arī labas draugu kompānijas neatņemama sastāvdaļa,” uzskata Mālniece.
Runājot par “Dinamo” zīmola nākotni, Mālniece domā, ka “Dinamo” produkti kā zīmols tirgū vēl nav pilnībā iedzīvojies, atsauksmes no pircējiem liecina, ka trūkst informācijas par “Dinamo” produktu līniju, daudzi pircēji joprojām nezina, ka no katras pārdotās “Dinamo” čipsu paciņas ievērojams finansiāls atbalsts nonāk pie “Dinamo” komandas.
Mālniece stāsta, ka uzņēmums ir saņēmis ļoti daudz pozitīvu atsauksmju par “Dinamo” čipsiem ar uzvaras garšu gan no sadarbības partneru, gan pircēju puses. “Sauciet to par brīnumainu sakritību, taču kopš brīža, kad piedāvājam tirgū “Dinamo” čipsus ar uzvaras garšu, mūsu hokejistiem spēle patiešām padodas labāk. Tāpēc ļoti priecājamies un lepojamies ar to, ka mūsu izvēlētais produkta nosaukums – čipsi ar uzvaras garšu – pilnībā atbilst mūsu atbalstīto hokejistu sniegumam,” saka Mālniece.
Arī AS “Rīgas piena kombināts” (RPK) “Dinamo” projektu vērtē ļoti pozitīvi, jo ekonomiski projekts ir abpusēji izdevīgs. “Taču nedomāju, ka tas šajā gadījumā ir galvenais, noteikti svarīgākā ir sinerģija starp komandu, Latvijas ražotājiem un hokeja līdzjutējiem, patiesi apvienojoties zem lozungiem “Mēs par savējiem!” un “Atbalsti savējos!”,” uzsver RPK sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēviča.
RPK piedāvā četrus “Dinamo” produktus – divu veidu sieru un divu veidu saldējumu. Uzņēmums domā arī par jauniem produktiem ar “Dinamo” zīmolu.
Arī AS “Rīgas dzirnavnieka” ģenerāldirektors Sandis Jansons pozitīvi novērtē iesaistīšanos “Dinamo” produktu projektā. “Mūsu mērķis ar šiem produktiem bija uzrunāt savu produktu – enerģijas batoniņu un biezputru – potenciālo mērķauditoriju, ko ir izdevies izdarīt. Turklāt arī tirgotāji ir ļoti pretimnākoši šo produktu izvietošanā, kas arī ir palielinājis to pārdošanas apjomus. Sākumā šķita, ka šī ideja attīstās lēni, bet tagad tas ir aizgājis un esam saņēmuši labas atsauksmes,” stāsta Jansons.
Viņš stāsta, ka šī ideja ir jāattīsta arī turpmāk un uzņēmums cenšas atbalstīt hokeja komandu arī no saviem ienākumiem, lai komanda varētu veiksmīgi startēt sacensībās. “Esmu lielāks hokeja fans, tādēļ uzskatu, ka “Dinamo” komanda ir jāatbalsta, jo tā tomēr spēlē Kontinentālajā hokeja līgā. Arī basketbols un futbols ir populārs, taču šajos sporta veidos nav vienas līderu komandas, ko atbalstīt,” uzskata Jansons.
Kā ziņots, kopš pagājušā gada novembra pārdotas aptuveni 700 000 produktu vienības ar hokeja kluba “Dinamo Rīga” zīmolu. “Dinamo Rīga” produktu līnijas projekta vadītājs Reinis Maskavs stāsta, ka produktu grupu pārdošanas apjomi mainās atkarībā no sezonas.
Pašlaik “Dinamo” produktu līnija aptver gandrīz visas produktu grupas un “Dinamo” zīmols ir vairāk nekā 35 produktiem no 14 Latvijas ražotājiem.
Produktu līniju var iedalīt divos virzienos – “fanu ēdienkarte” un “hokejistu ēdienkarte”. “”Dinamo Rīga” zīmols, protams, nodrošina lielāku interesi par produktiem. Fani vairāk izvēlas čipsus, sviestmaizes, bezalkoholiskos dzērienus. Savukārt hokejistu ēdienkartē ietilpst veselīgie produkti – svaigi dārzeņi, maize, putras un citi produkti,” stāsta Maskavs.
Šādā veidā “Dinamo” cenšas atbalstīt Latvijas ražotājus, ar sava zīmola palīdzību popularizējot pašmāju ražojumus un veicinot vietējās produkcijas popularitāti pircēju vidū. Iegādājoties jebkuru produkta vienību, viens santīms no tās cenas nonāk kluba rīcībā.
“Patlaban hokejs Latvijā ir populārākais sporta veids, līdz ar to “Dinamo” zīmolu var veiksmīgi izmantot šāda veida sadarbībā ar Latvijas ražotājiem,” norāda Maskavs.
“Lai sadarbība noritētu veiksmīgi, zīmolam jābūt vēsturiskam, nacionālam un ar patriotisma iezīmēm, un “Dinamo” zīmols atbilst šiem kritērijiem,” norāda produktu līnijas projekta vadītājs. Viņš arī atzīst, ka komandas neveiksmes var ietekmēt šo sadarbību un pārdošanas apjomus – tas ir galvenais risks, jo sporta komandas mārketings cieši saistīts ar komandas panākumiem.
Pavasarī, kad beigsies hokeja sezona, Rīgas “Dinamo” plāno organizēt dažādas kampaņas un hokejistu aktivitātes tirdzniecības centros, kā arī interaktīvas kampaņas ar mērķi popularizēt “Dinamo” produktu līniju.
Patlaban lielākajos Latvijas veikalos nopērkama Rīgas “Dinamo” pārtikas produktu līnija – AS “Cēsu alus” bezalkoholiskie dzērieni, AS “Rīgas piena kombināta” saldējums un siers, AS “Rīgas dzirnavnieka” enerģijas batoniņi un biezputras, SIA “EuroFood” sviestmaizes, bagetes un picas, SIA “Markol” izplatītie “Zaķumuižas” bezalkoholiskie dzērieni, SIA “VK Serviss” pelmeņi un ledus, AS “Latfood” Ādažu čipsi, maiznīcas “Liepkalni” maize un sēkliņu cepumi, SIA “Maiznīca Flora” graudu maize un auzu pārslu cepumi, SIA “Grāvendāle” gaļas produkti, “Ezerkauliņu” graužamie burkāni, SIA “Lido” desiņas ar sieru un desiņas ar pipariem, AS “Jelgavas gaļas kombināts” pusžāvētas desiņas “Alus cigāri”, SIA “Gemoss” riekstu un rozīņu maisījumi.
NOZARE.LV
Komentāri