
Telekompānija SIA “TV3 Latvia” (“TV3”) pieņēmusi lēmumu nākamgad pārtraukt raidīt nacionālajā apraidē un kļūt par maksas kanālu, informēja “TV3” ģenerāldirektore Baiba Zūzena. Zūzena skaidroja, ka iziešana no nacionālās apraides ļaus palielināt kanāla “TV3” pašu saražotās produkcijas apjomu, katru gadu izveidojot četrus līdz piecus jaunus televīzijas šovus vai raidījumus. Vidēji vienas epizodes pusstundas seriāls vai raidījums televīzijai izmaksā 3000 līdz 4000 eiro (2100 līdz 2800 latu), bet lielie šovi stundā var izmaksāt pat vairāk nekā 10 000 eiro. Par nacionālo apraidi “TV3” ciparu virszemes televīzijas ieviesējam Latvijā SIA “Lattelecom” gadā maksā 650 000 latu. Pēc “TV3” aplēsēm 90% skatītāju šis lēmums neietekmēs, jo viņi izmanto maksas televīziju pakalpojumus, sacīja Zūzena. Kā pirmdien laikraksta “Vesti Segodna” pielikumā “Delovije Vesti” informēja telekompānijas LNT vadītājs Andrejs Ēķis, no nākamā gada LNT pakāpeniski ieviesīs maksu par sava kanāla translāciju. Patlaban bezmaksas apraidē ir arī divi Latvijas Televīzijas kanāli. Telekompānija “TV3 Latvija” dibināta 1998.gadā. “TV3” īpašnieks ir starptautiskais raidorganizāciju koncerns “Modern Times Group”, kas Latvijā pārstāv arī “TV6”, “3+”, “New Media”, radio “Star FM” un “Viasat”. “Modern Times Group” peļņa pirms nodokļiem šī gada pirmajā pusgadā palielinājusies par 22% un bija 1,352 miljardi Zviedrijas kronu (103 miljoni latu). Pērn šajā pašā periodā uzņēmumu grupa pirms nodokļiem nopelnīja 1,107 miljardus Zviedrijas kronu (84,35 miljonus latu). Savukārt koncerna apgrozījums palielinājās no 6,467 miljardiem Zviedrijas kronu (492,8 miljoniem latu) 2010.gada pirmajā pusgadā līdz 6,656 miljardiem Zviedrijas kronu (507,2 miljoniem latu) šogad šajā pašā laika periodā. Kā liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotā informācija par televīzijas kanālu auditorijām, septembrī “TV3” bija otrs populārākais kanāls, kura vērošanai Latvijas iedzīvotāji veltījuši 13,6% no kopējā skatīšanās laika. LETA
Komentāri