Sākusies tūrisma kampaņa “Dižā Baltijas apceļošana 2011”, kuras gaitā var iepazīties ar 30 tūrisma objektiem Baltijas valstīs un piedalīties balvu izlozē, informēja projekta koordinatore Kristīne Tjarve.
Akcija “Dižā Baltijas apceļošana” šogad notiek piekto gadu, lai veicinātu un padarītu aizraujošāku Baltijas valstu apceļošanu, atklātu un iepazītu ievērojamus tūrisma objektus gan pašmājās, gan kaimiņvalstīs.
Trīs Baltijas valstu organizētā apceļošanas kampaņa norisinās no šā gada 5.maija līdz 15.septembrim.
Latvijā tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt Melanlkšņu dabas taku Ķemeru Nacionālajā parkā, Rīgas Motormuzeja Bauskas filiāli, Liepājas Karostas cietumu, Laumu dabas parku, Gulbenes-Alūksnes bānīti, mini zoodārzu “Dobuļi”, Gunāra Igauņa Mūzikas instrumentu muzeju, Vijciema čiekurkalti, Cēsu pili un “Leļļu karaļvalsti” Preiļos.
Igaunijā tiek piedāvāti tādi tūrisma apskates objekti kā Igaunijas ceļu muzejs, Laika centrs “Wittenstein”, Igaunijas Jūras muzejs, Marijas Magdalēnas ģilde, “Ilonas Brīnumzeme” un Lēnemā muzejs, Vaemlas vilnas fabrika “Hiiu Vill”, zinātnes centrs “AHHAA”, Rakveres pils, Serves bāka un Kohtla-Nemmes raktuves.
Savukārt no Lietuvas akcijā šogad iekļauti Zirgu muzejs, Enerģētikas un tehnikas muzejs, Grobšta joma, Pulksteņu muzejs, M.K.Čurļoņa memoriālais muzejs, Pažaisles klosteris, Rokišķu muižas ēka, Siernieku nams, Veisieju strūklaka un Žaļūķu dzirnavnieka viensēta.
Lai piedalītos akcijā, kampaņas dalībniekam jāpiereģistrējas projekta mājaslapā “Greatbaltic.eu”. Katrā no kampaņas tūrisma objektiem jāatrod bildē redzamā vieta un jānofotografējas tajā. Līdz 15.septembrim minētās fotogrāfijas jālejupielādē akcijas mājaslapā, taču, ja nav tādas iespējas, foto attēlus var nosūtīt arī pa pastu Tūrisma attīstības valsts aģentūrai, Brīvības ielā 55, ar norādi “Dižā Baltijas apceļošana 2011”.
Galveno balvu izlozēs starp visiem dalībniekiem, kuri līdz “Dižās Baltijas apceļošanas 2011” beigām būs apmeklējuši vismaz 15 no akcijas tūrisma objektiem. Baltijas balvu izlozē piedalīsies visi dalībnieki, kuri līdz kampaņas beigām būs apmeklējuši vismaz deviņus no 30 galamērķiem. Tāpat ikvienam būs iespēja iegūt papildus punktus, ja mājaslapā lejupielādētajām bildēm tiks sniegti komentāri un ieteikumi citiem ceļotājiem. Starp aktīvākajiem komentētājiem tiks izspēlēts atsevišķs balvu fonds.
Galvenā balva ir lidojums abos virzienos divām personām uz vienu no 80 Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” piedāvātajiem galamērķiem un iespēja pavadīt divas naktis viesnīcā.
Balvas uzvarētājiem no Latvijas ir nedēļas nogale kādā no Baltijas valstu galvaspilsētām divām personām – lidmašīnas biļetes no “airBaltic” lidojumam abos virzienos uz Viļņu vai Tallinu, kruīza brauciens uz Stokholmu ar “Tallink” un iespēju palikt viesnīcā “Tallink Hotel Riga”, kā arī brauciens četrām personām ar “Lux Express” autobusu uz kādu no tā galamērķiem.
Vairāk par kampaņas objektiem un to atrašanās vietām, kā arī akcijas noteikumiem var uzzināt projekta mājaslapā “Greatbaltic.eu” un bukletos, kas būs pieejami tūrisma informācijas centros un apskates objektos, kuri piedalās projektā.
“Dižo Baltijas apceļošanu” kopīgi organizē Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA), Lietuvas Ekonomikas ministrijas Tūrisma departaments un Igaunijas tūrisma padome “Enterprise Estonia”.
Kā ziņots, pērn kampaņā “Dižā Baltijas apceļošana 2010” iesaistījās 2008 dalībnieki.
Kopumā projekta mājaslapu internetā “www.greatbaltic.eu” apmeklēja un ar nezināmajām vietām iepazinās vairāk nekā 125 000 unikālo apmeklētāju, kas ir lielākais skaits šo četru gadu laikā. Visvairāk interesentu bija no Lietuvas (vairāk nekā 60 000), kam seko Latvija (38 000 interesentu) un Igaunija (17 000 interesentu).
Pasākuma organizatori norāda, ka kampaņas rezultāti tiek vērtēti pozitīvi un tās mērķus ir izdevies sasniegt. “Akcijas mērķis ir popularizēt Baltijas valstu iekšējo tūrismu un atklāt, ka ir vērts apskatīt kaimiņvalstis un savu valsti. Paradoksāli ir tas, ka daudz ceļojuši cilvēki daudz vairāk zina par tālu valstu apskates objektiem nekā par savā valstī vai kaimiņos esošajiem,” norādīja Poča.
Ceļojumu spēles dalībnieku uzdevums bija iemūžināt sevi kādā no šīm vietām, un starp fotogrāfiju iesūtītājiem tika izlozētas vairākas balvas atpūtai un ceļošanai. No 2008 oficiāli reģistrētajiem dalībniekiem 31 bija apciemojis visas 30 apskates vietas.
NOZARE.LV
Komentāri