
Šajā mācību gadā Latvijas vispārizglītojošajās skolās dienas, vakara un neklātienes programmās mācās 218 539 skolēni, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir par 10 500 skolēniem mazāk, liecina Valsts izglītības informatizācijas sistēmā (VIIS) līdz 15.septembrim ievadītie dati. Kā informēja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Komunikācijas nodaļā, valstī ir reģistrētas 42 sākumskolas, 354 pamatskolas, 366 vidusskolas, 61 speciālās izglītības iestāde un 25 vakara, neklātienes vai tālmācības vidusskolas. Šoruden 1.klasē ir reģistrēti 19 508 skolēni, kas, salīdzinot ar pagājušo mācību gadu, ir par 765 skolēniem mazāk. Dienas mācību programmās 10.klasē šoruden sāka 11 731 skolēns. Pagājušā mācību gadā dienas programmās 9.klasē mācījās 22 012 skolēni. Vidusskolas pēdējā klasē šoruden mācības sākuši 13 899 skolēni, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir par 1606 mazāk. Skolēnu skaits vakara un neklātienes programmās šogad samazinājies par 442 cilvēkiem, un šajās programmās no 4.klases līdz 12.klasei mācīsies 12 290 skolēni. Vairāk nekā 3000 skolēnu mācās 10.-12.klasēs. Šogad aptuveni tāds pats skolēnu skaits vakara un neklātienes programmās saglabājies arī 8. un 9.klasē. Kā liecina IZM apkopotie statistikas dati, pagājušajā mācību gadā Latvijas vispārizglītojošajās skolās dienas programmās mācījās 216 307 skolēni un 12 732 skolēni vakara un neklātienes izglītības programmās, tajā skaitā 1.klasē – 20 273 skolēni, 10.klasē – 13 134 skolēni. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem aktuālās informācijas ievadīšana un apstiprināšana VIIS izglītības iestādēm un ievadīto datu pārbaude un apstiprināšana pašvaldībām bija jānodrošina līdz 5.septembrim, savukārt izglītības iestādēm, kuras īsteno izglītības programmas ar padziļinātu mācību priekšmetu apguvi, datu ievadīšana un apstiprināšana sistēmā ir jānodrošina līdz 8.septembrim. No 2011.gada 1.septembra nav izmaiņu saistībā ar pedagogu atalgojumu un aprēķina metodiku. Dotācijas pašvaldības izglītības iestāžu un privāto izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai tiek aprēķinātas un sadalītas pēc vienotiem principiem, ņemot vērā skolēnu skaitu izglītības pakāpē attiecīgajā teritorijā un izglītības iestādē īstenotās mācību programmas. LETA
Komentāri