![Autobusi3](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2020/03/autobusi3-scaled.jpg)
Uzņēmumā “M.E.LAT-LUX” šis gads sācies ļoti rosīgi, jo klientiem jāpiegādā aptuveni 50 jauni “Mercedes” un “Setra” autobusi. To pamanījuši arī cēsnieki, kuri, braucot pa Rūpniecības ielu, stāvlaukumā redz jaunu autobusu rindas.
Kā stāsta uzņēmuma direktors Māris Gailis, līdz šim tik daudz jaunu autobusu vienkopus Cēsīs nav bijis, un tas radījis lielu interesi, minējumus, vai tie visi būs vietējam pasažieru pārvadātājam “CATA”?
“Diemžēl neviens no jaunajiem autobusiem nepaliks Latvijā,” atklāj M. Gailis un skaidro: “Latvijā joprojām ir neskaidrība, kāds būs regulāro pārvadātāju liktenis, jo pagājušā gada otrajā pusē izsludinātais konkurss par regulārajiem pasažieru pārvadājumiem joprojām nav beidzies. Tāpēc pārvadātāji ir lielā neziņā un, kamēr nav zināmi rezultāti, nekādas intereses pēc jauniem autobusiem nav. Šie jaunie “Mercedes” un “Setra” autobusi pārsvarā aizbrauks uz Lietuvu, daži uz Igauniju. Arī tie, kas patlaban veic pasūtījumus jaunu autobusu iegādei, galvenokārt ir Lietuvas uzņēmumi.”
Der atgādināt, ka ilgus gadus uzņēmums bija tikai autobusu “Setra” pārstāvis Baltijā, bet kopš 2018.gada aprīļa “M.E.LAT-LUX” ir arī “Mercedes” autobusu dīleris Baltijas valstīs. M. Gailis norāda, ka tā bijusi koncerna “Daimler” stratēģija, ka abiem zīmoliem – “Mercedes” un “Setra” – jābūt viena dīlera rokās.
Jaunie autobusi no ražotāja nonāk Cēsīs, kur “M.E.LAT-LUX” speciālisti pirms nogādāšanas klientiem veic katra autobusa pirmspārdošanas servisu.
“Tā mums ir goda lieta,” saka M. Gailis un pastāsta: “Tiek rūpīgi pārbaudīti visi savienojumi, mezgli, vadības bloki, nepieciešamības gadījumā veicam regulāciju. Katrs autobuss iziet caur servisu, lai mums būtu pārliecība, ka klientam nebūs nekādu problēmu. Tā ir mūsu reklāma, ka visam jābūt vislabākajā kārtībā.”
Uzņēmuma servisa brigādei šie mēneši bijuši ļoti rosīgi, jo paralēli jauno autobusu sagatavošanai jāveic arī ikdienas darbi, apkalpojot klientus, kuru autobusiem nepieciešamas apkopes, remonti.
Uzņēmumam ir partneris Kauņā, kas arī sniedz servisa pakalpojumus, un kaimiņvalstī pārdotie autobusi remontus veiks tur. “Pārvadātāji, kam ir liels autobusu parks, ja sertificējas kā servisa partneri, apkopes var veikt savā uzņēmumā. Ražotāju prasības ir ļoti augstas,” pastāsta M.Gailis.
Autobusi ar katru gadu kļūst arvien sarežģītāki, arvien vairāk tajos elektronikas, tāpēc ļoti svarīga darbinieku pieredze. Uzņēmumam tādi ir, un viņi gatavi sniegt palīdzību jebkurā diennakts laikā.
“Mums ir diennakts serviss, kas apkalpo visu Baltiju, sniedzot palīdzību ne tikai mūsu pārdotajiem autobusiem, bet jebkuras Eiropas valsts pārvadātāja “Setra” un “Mercedes” autobusiem. Varu būt lepns par saviem darbiniekiem, kuriem tiešām ir liela pieredze, un dažkārt viņi problēmu spēj atrisināt telefoniski, dodot šoferiem nepieciešamos norādījumus. Mūsu uzņēmuma spēks ir mūsu darbiniekos.
Ir prieks, ka kolektīvā ienāk arī jaunieši, kuriem jaunās tehnoloģijas krietni vieglāk saprotamas. Galvenokārt tie ir Priekuļu tehnikuma audzēkņi. Dzirdēts, ka tehnikumos slikti sagatavo speciālistus, bet varu teikt tikai labus vārdus, protams, viss atkarīgs no katra jaunieša, cik viņš ieinteresēts mācīties, pilnveidoties, krāt pieredzi, jo tam tiešām vajadzīgi gadi.”
Patlaban gan “M.E.LAT-LUX”, gan autobusu ražotāji ar nepacietību gaida pasažieru pārvadājumu konkursa rezultātus. Direktors stāsta, ka ar pārvadātājiem noslēgti vienošanās protokoli par jaunu autobusu piegādi, ja konkursa iznākums tiem būs veiksmīgs: “Pārvadātājiem šāds vienošanās dokuments bija vajadzīgs, lai startētu konkursā. Šādas vienošanās noslēgtas ar “CATA”, “Nordeka”, “Talsu autotransports”, “Ventspils reiss” un citiem mūsu sadarbības partneriem. Ja viņi uzvarēs, tiks veikti pasūtījumi, un jāteic, ka ražotāji ik pa brīdim mums jautā, vai konkurss vēl nav noslēdzies. Arī viņiem tas svarīgi, jo ražošanas cikls ir apmēram seši mēneši un tikai tad autobuss nonāk pie klienta.
Prasības ir augstas, bet liela daļa pārvadātāju, kuri rūpējas par autoparka atjaunošanu, jau atbilst prasībām, arī “CATA” ar jau esošo parku var sniegt nepieciešamo pakalpojumu. Taču ir skaidrs, ka gaidāmi lieli pasūtījumi. Esam tiem gatavi.”
Komentāri