Uzņēmēju prioritāšu augšgalā ir rentabilitātes paaugstināšana un pārdošanas apjomu palielināšana Latvijas tirgū, liecina “Nordea bankas” un Rīgas Ekonomikas augstskolas veiktais pētījums par Latvijas biznesa vitalitāti “Nordea Vitametrs”.
Septiņu punktu skalā, kur septiņi ir augstākā un viens zemākā prioritāte, peļņas palielināšana kopējā uzņēmēju vērtējumā saņēmusi 5,8 punktus, bet pārdošanas apjomu kāpināšana Latvijas tirgū – 5,2 punktus.
Pieci punkti no septiņiem piešķirti prioritātei samazināt izmaksas, 4,8 punkti – produktu vai servisa kvalitātes uzlabošanai, 4,4 punkti – darbinieku profesionālo prasmju uzlabošanai, 4,3 punkti – izmaksu samazināšanai, kas nav saistītas ar darba algām, 4,3 punkti – pārdošanas apjomu palielināšanai esošajos ārzemju tirgos.
Tāda prioritāte kā “izdzīvošana” bijusi trešā visretāk minētā, saņemot 3,5 punktus. Kā vismazāko prioritāti uzņēmēji minējuši personāla izmaksu (algu) samazināšanu (3,3 punkti no septiņiem), bet otru zemāko vērtējumu prioritāšu sarakstā saņēma reklamēšanās palielināšana un veicināšana (3,4 punkti).
Uzņēmēju aptaujas tika veiktas šā gada maijā ar telefoninterviju starpniecību, aptaujājot 591 Latvijas uzņēmuma vadītāju vai īpašnieku.
NOZARE.LV
Komentāri