2010.gadā, salīdzinot ar 2009.gada datiem, reklāmu skaits un apjoms televīzijā un radio pieaudzis, bet preses izdevumos nedaudz samazinājies, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotie dati.
Televīzijā 2010.gadā kopumā raidīti 507 350 minūšu reklāmu, kas ir par 21% vairāk nekā 2009.gadā, kad ēterā kopumā tika noraidītas 420 658 minūtes. Savukārt reklāmu skaits palielinājies par aptuveni 22%. 2010.gadā reģistrētas 1 317 849 reklāmas, bet 2009.gadā tās bija 1 077 889.
Kā norāda “TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, 2010.gads reklāmu apjoma pieaugumā pielīdzināms 2006.gada un 2007.gada straujajiem kāpumiem. “Paredzams, ka 2011.gadā reklāmu apjoma pieaugums televīzijā būs zemāks, bet kopumā tiks pārsniegts 2007.gada līmenis, un tiks uzstādīts jauns Latvijas televīzijas reklāmu gada apjoma rekords,” uzskata Rumpēters.
Reklāmas apjoms avīzēs 2010.gadā pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros samazinājies par 9%. Pērn kopējais avīžu aizpildījums ar reklāmu bijis seši miljoni kvadrātcentimetru, bet gadu iepriekš – 6,5 miljoni. 2010.gadā avīzēs izvietotas 63 932 reklāmas, kas ir par 5% mazāk nekā 2009.gadā, kad kopējais avīžu reklāmu skaits bija 67 041.
Žurnālos reklāmas apjoms aizvadītajā gadā pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir praktiski palicis nemainīgs, samazinoties tikai par 0,02%. 2010. gadā kopējais žurnālu aizpildījums ar reklāmu bija 7,22 miljoni kvadrātcentimetru. 2010.gadā žurnālos bija publicētas 19 022 reklāmas, kas ir par 5% mazāk nekā 2009.gadā, kad kopējais reklāmu skaits žurnālos bija 20 110.
Savukārt radio reklāmu apjoms pērn bija 188 018 minūtes, kas, salīdzinot ar 2009.gadā noraidīto 184 041 reklāmas minūti, ir par 2% vairāk. Bet reklāmu skaits radio 2010.gadā pieaudzis nedaudz – aptuveni par 0,4%, sasniedzot 406 914, pretstatā 2009.gada 405 457 reklāmām.
NOZARE.LV
Komentāri