Vidēji 8% Latvijas mājsaimniecību, kuras kā vienīgo pieslēgumu izmanto virszemes televīzijas signālu un bezmaksas kanālu paku, ietekmētu kādas komerctelevīzijas lēmums pārtraukt raidīt nacionālajā apraidē, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” pētījums. Pētījuma dati liecina, ka 97% Latvijas mājsaimniecību ir vismaz viens televizors. No tām vidēji 62% lieto kabeļtelevīziju, ieskaitot arī interaktīvo interneta protokola televīziju (IPTV), vidēji 25% lieto virszemes digitālo televīziju un vidēji 16% – satelīttelevīziju. Savukārt vidēji 2% joprojām televīzijas signāla uztveršanai izmanto analogo antenu, uztverot kādu no kaimiņvalstu analogajā virszemes apraidē raidītajiem kanāliem. Bet vidēji 4% mājsaimniecību, kurās ir televizors, neizmanto vispār nekādu televīzijas pieslēguma veidu. Saskaņā ar pētījuma datiem šī gada otrajā ceturksnī vidēji 25% mājsaimniecību izmanto virszemes digitālo televīziju. Vidēji 12% mājsaimniecību izmanto bezmaksas kanālu paku, tomēr daļai ģimeņu pieejami vairāki veidi, kā skatīties četrus bezmaksas apraidē esošos kanālus (Latvijas Televīzijas divus kanālus, LNT un “TV3”). Kā norāda pētījuma veicēji, daļā mājsaimniecību tiek izmantotas gan maksas, gan bezmaksas kanālu pakas, kā arī vairāki televīzijas pieslēguma veidi vienlaicīgi. Piemēram, ir iespējams, ka pie viena televizora tiek pieslēgta virszemes digitālā televīzija ar bezmaksas kanālu paku, bet pie otra – virszemes digitālā televīzija ar maksas kanālu paku, kabeļtelevīziju vai satelīttelevīziju. Ja kāds no šobrīd nacionālajā apraidē esošajiem komerckanāliem pamestu virszemes bezmaksas apraidi, šādām mājsaimniecībām arī turpmāk minētie kanāli būtu pieejami citos pieslēgumu veidos. Savukārt tādas iespējas nebūtu vidēji 8% Latvijas mājsaimniecību ar televīziju, kuras kā vienīgo pieslēgumu izmanto virszemes televīzijas signālu un bezmaksas kanālu paku, uzsver pētījumu veicēji. “TNS Latvia” trīspadsmito gadu pēc kārtas nodrošina Latvijas televīzijas reklāmas industriju ar Televīzijas auditorijas pētījuma datiem, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu televīzijas Metrus un “FrameGrabber” digitālā signāla mērīšanai. Šī pētījuma laikā regulāri tiek veikts “Dibināšanas pētījums”, aptaujājot 6000 mājsaimniecību gadā, lai noskaidrotu to televīziju tehnisko aprīkojumu. Kā ziņots, telekompānija “TV3” pieņēmusi lēmumu nākamgad pārtraukt raidīt nacionālajā apraidē un kļūt par maksas kanālu, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “TV3” ģenerāldirektore Baiba Zūzena. Par nacionālo apraidi “TV3” ciparu virszemes televīzijas ieviesējam Latvijā SIA “Lattelecom” gadā maksā 650 000 latu. Pēc “TV3” aplēsēm, 90% skatītāju šis lēmums neietekmēs, jo viņi izmanto maksas televīziju pakalpojumus, sacīja Zūzena. Tādēļ telekompānija aprēķinājusi, ka īstermiņā zaudētā auditorija būs ļoti neliela, bet tendences liek domāt, ka ilgtermiņā tā tiks atgūta.
NOZARE.LV
Komentāri