Pērn informācijas tehnoloģiju preču mazumtirdzniecība pieauga par 18,5%, salīdzinot ar 2009.gadu, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Informācijas tehnoloģiju preču, kas ietver piezīmju datorus jeb klēpjdatorus un monitorus, kopējais apgrozījums 2010.gadā Latvijā bija 18,6 miljoni latu.
Kopējais IT segmenta pieaugums 2010.gadā bija 18,5%, savukārt pieaugums 2010.gada 4.ceturksnī pret 2009.gada 4.ceturksni bija 27,2%. IT sektorā 88% sektora apgrozījuma veido piezīmju datori (“notebook”), bet atlikušos 12% – monitoru tirdzniecība.
2010 gada 4.ceturksnī vērojamas pozitīvas pārmaiņas datoru tirgū pēc būtiska krituma 2009.gadā. Piezīmju datoru izaugsme pret 2009.gada 4.ceturksni sasniedz 26,2%. Piezīmju datoru popularitāte skaidrojama ar to, ka tie kļūst lētāki, jaudīgāki, vieglāki un plānāki, tādējādi kļūstot par pievilcīgāku alternatīvu galda datoriem, norādīts apskatā.
Monitoru segments 2010.gada 4.ceturksnī piedzīvojis iespaidīgu izaugsmi par 37,1% pret iepriekšējā gada attiecīgo ceturksni. Taču kopumā 2010.gadā monitoru apgrozījums ir pieaudzis par 1,8%, salīdzinot ar 2009.gadu. Monitoriem vērojama ietekme no televizoru sektora -tiem ir tendence kļūt plānākiem, ar lielāku uzsvaru uz dizainu un arvien biežāk ar iebūvētu TV uztvērēju, liecina apskata dati.
Savukārt “notebook” jeb piezīmju datori pēc ienākšanas tirgū un apmēram 9,5% tirgus iekarošanas 2009.gadā lēnām zaudē tirgus daļu. 2010.gada decembrī tie ieņem vairs tikai ap 6% no piezīmju datoru tirgus. Šī tendence skaidrojama gan ar to, ka parastie piezīmju datori paliek ne tikai jaudīgāki, bet arī vieglāki un plānāki, gan arī ar planšetdatoru ienākšanu tirgū.
Apskatā prognozēta arvien lielāka planšetdatoru popularitāte Latvijas patērētāju vidū, par ko liecina tādu produktu kā “Apple” “iPad” panākumi ārvalstu tirgos, neskatoties uz salīdzinoši augsto cenu.
Kā ziņots, pagājušā gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2009.gadā, elektrotehnikas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 23,4%, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Kopējā tirgus vērtība sasniegusi 99,072 miljonus latu.
Tirgus apskats ir veidots, lai sekotu līdzi elektrotehnikas tirgus attīstībai Latvijā. Apskata rezultāti ir bāzēti uz “GfK Retail and Technology” regulāriem mazumtirdzniecības paneļa pētījumiem. Mazumtirdzniecības panelis apkopo datus no vairāk kā 470 mazumtirdzniecības objektiem Latvijā.
“GfK Group” ir ceturtā lielākā pētījumu aģentūra pasaulē. “GfK Group” ietilpstošās kompānijas darbojas 100 valstīs visā pasaulē un nodarbina vairāk nekā 10 000 cilvēku. Centrālajā un Austrumeiropā “GfK Group” pārstāvēta 18 valstīs.
NOZARE.LV
Komentāri