
Iecerēts, ka tilts, kas savienos Līgatnes un Pārgaujas novadus, nodrošinās arī tūristu autobusu un operatīvā transporta pārvietošanos, taču tas nebūs paredzēts smagajam autotransportam, pastāstīja Līgatnes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Šteins (V). Pašlaik ir sākti visi izpētes darbi, kuri turpināsies ar detālplānojuma izstrādi. Kā pastāstīja Šteins, precīzu atbildi par tilta funkcijām un nestspēju sniegs izpēte, tomēr sarunās pieņemts lēmums, ka smagajam transportam tilts nebūs paredzēts, jo atradīsies Pārgaujas novada klusajā zonā, turklāt ceļš, kas šķērsos tiltu, turpināsies caur Līgatnes pilsētu. Ieplānotajam tiltam vajadzētu būt pietiekami modernam, vienlaikus tam jāiederas Gaujas senlejā, tādēļ tā būvniecībā izmantojamie materiāli varētu būt metāls un koks. Jau ziņots, ka Pārgaujas un Līgatnes novadu pašvaldības iesaistījušās projektā “BalticClimate”, kura mērķis ir galvenokārt atbalsta sniegšana mazu un vidēju pilsētu un lauku teritoriju attīstībai visās Baltijas jūras reģiona valstīs. Ar šī projekta finansējumu arī varētu sākt darbu pie izpētes, vides novērtējuma un tilta skiču projekta izstrādes. Kā pastāstīja Šteins, līdz nākamā gada pavasarim abas pašvaldības plāno izmantot šī projekta iespējas, bet pēc tam varētu kandidēt Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstam. Tilta būvniecības izmaksas būs atkarīgas no tehniskā projekta un izmantojamajiem materiāliem, bet šāds tilts varētu izmaksāt no viena līdz 1,5 miljoniem latu. Jau ziņots, ka ieplānotais tilts varētu atrasties netālu no Līgatnes pārceltuves. Tiltam izraudzītā vieta, kur jau vēsturiski bijuši vairāki tilti, atrodas apmēram 200 metrus no pārceltuves pie Līgatnes upes ietekas. Pirmais tilts Līgatnē pār Gauju uzcelts 1871.gadā, bet tas nodedzināts. Otrais tilts šajā pašā vietā uzcelts starp Pirmo un Otro pasaules karu. Vēlāk tas uzspridzināts. Pēc tam šajā vietā bijis gājēju tilts, kurš kādos pavasara palos aizskalots. Padomju gados tilts nav atjaunots. Pārceltuve pār Gauju, kura tagad atrodas Gaujas nacionālā fonda pārziņā, laika apstākļu dēļ vidēji ir slēgta piecus sešus mēnešus gadā. Ir līgatnieši, kuriem mājas atrodas vienā vai otrā upes krastā un ir svarīgi ikdienā nokļūt pāri Gaujai. LETA
Komentāri