Nelegālie pārvadātāji ir nišās, kur ir pieprasījums, un tie ir tiešie maršruti uz Rīgu no jebkuras vietas, intervijā skaidro Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenieks.
“Nav informācijas par Ventspili, iespējams, ka tur nav, bet pārējie virzieni – Liepāja, Daugavpils, Rēzekne, Alūksne, Bauska un citi – ir,” uzsver eksperts.
Nelegālie pārvadātāji zinot, ka cilvēki nāks uz konkrētu sabiedriskā autobusa reisu, un šādi viņi mikroautobusu varēs ērti nokomplektēt. “Ja nevarēs nokomplektēt, tad nebrauks, jo būs jau sabiedriskais transports, kas aizvedīs,” ironizē Ošenieks.
Viņš norāda, ka vietējos reģionālajos pārvadājumos nelegālie pārvadātāji nav manīti, taču lauku rajonos sabiedrisko transportu iespaido skolēnu autobusi. Ja sākumā bijusi nerakstīta vienošanās, ka autobusi jāizmanto skolnieku pārvadāšanai, tad patlaban ir signāli, ka tiek vesti visi pagasta iedzīvotāji.
“Ir pat tik tālu, ka sabiedriskais autobuss piestāj pieturā, bet pasažieri iekšā nekāpj, jo saka, ka tūlīt nāks skolēnu autobuss. Tad pasažieru mazās plūsmas dēļ reiss tiek slēgts un pēc tam nākas atkal uzklausīt iedzīvotāju sūdzības,” skaidro eskpets.
Nesen sākušās arī citas aktivitātes, kas dara pārvadātājus bažīgus – biežāk tiekot organizēti skolēnu autobusi teātra izrādēm. LPPA uzskata, ka tā ir negodīga konkurence pret neregulārajiem pasažieru pārvadātājiem, ja pagasta autobuss sāk vest cilvēkus uz izstādēm, izrādēm un citiem pasākumiem.
Pēc provizoriskiem datiem, nelegālie pārvadājumi pasažieru pārvadātājiem gada laikā rada vairāk nekā piecus miljonus latu lielus zaudējumus. Neskatoties uz to, Saeimā jau trīs reizes ir notorpedēti grozījumi autopārvadājumu likumā, kur jāiestrādā vajadzīgās normas, lai šādus pārvadājumus ierobežotu. “Valdības rīcības plānā esam ierosinājuši līdz šī gada beigām vēlreiz iesniegt parlamentā šos priekšlikumus. Skatīsimies, kā šī Saeima lems,” uzsver Ošenieks.
“Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija” (LPPA) ir izveidota pasažieru pārvadātāju profesionālai sadarbībai. Tā darbojas pārvadātāju interesēs uz pašpārvaldes pamatiem, lai veicinātu pasažieru pārvadājumu attīstību. Izveidotas četras reģionālās sekcijas – Vidzemes, Zemgales, Latgales un Kurzemes. NOZARE.LV
Komentāri