
Sadursmes transportlīdzekļu starpā, līkumu neizņemšana, „ielidošana” no krustojuma tīrumā, iebraukšana pretējā joslā, krustojuma neizprašana. To visu var attiecināt uz autoceļa Valmiera Cēsis Drabeši krustojumu 29. kilometrā ar pievedceļu uz Brūnīšiem. Šajā krustojumā notikuši dažādi ceļu satiksmes negadījumi, arī tādi, kuros cilvēki guvuši smagas traumas.
Krustojums atrodas Priekuļu pagastā. Krustojuma problēma autoceļš Valmiera Cēsis Drabeši 29. kilometrā „laužas” teju 90 grādu leņķī. Turklāt, braucot no Valmieras uz Cēsu pusi, ja autovadītājs vēlas nogriezties uz Priekuļiem pa pievedceļu uz Brūnīšiem, tas ir ļoti nepārredzams.
Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas vecākā inspektore Maija Smiltiņa stāsta: „Šajā krustojumā noteikti ir jāsamazina braukšanas ātrums, ko nosaka arī ātruma ierobežošanas ceļa zīmes. Pie paša krustojuma, braucot no Valmieras puses, ir zīme, ka braukšanas ātrums jāsamazina līdz pat 30 km/h. Īpaši uzmanīgiem jābūt tiem, kuri no galvenā ceļa, braucot no Valmieras puses, vēlas nogriezties uz Brūnīšiem, pa kuru var aizbraukt uz Priekuļiem. Šādā gadījumā, lai nogrieztos uz šo pievedceļu, jārāda kreisais pagrieziens, lai aizmugurē braucošie saprot, ka automašīna nogriezīsies, nevis turpinās braukt pa galveno ceļu. Daudzu autovadītāju kļūda neapstājoties un nepārliecinoties, vai no Cēsu puses ceļš ir brīvs, brauc uz pievedceļu. Daži pat aplami iedomājas, ka galvenais ceļš ir tas, kas nāk no Valmieras puses un aiziet uz Brūnīšiem. Šādās situācijās mēdz notikt ne viena vien avārija, saduroties ar pretējā joslā braucošu auto.
Ceļš „laužas” patiešām asi un automašīnas bieži vien iebrauc pretējā joslā. Bijuši gadījumi, ka šādos mirkļos automašīnas ietriecas viena otrā. Ir bijis arī tā, ka kravas automašīna nobrauc no ceļa tīrumā. Diemžēl šeit notikuši arī ļoti traģiski negadījumi.”
M. Smiltiņa tiem, kuri izbrauc no pievedceļa uz galvenā ceļa, iesaka atcerēties, ka viņiem jādod braukšanas priekšroka visiem transportlīdzekļiem, kuri brauc abos virzienos pa galveno ceļu. Tāpat svarīgi vienmēr izbraukt šo krustojumu, atrodoties savā braukšanas joslā, nešķērsojot ceļa horizontālos apzīmējumus un neiebraucot pretējā joslā.
Inspektore atzīst, ka lielākoties šajā krustojumā negadījumos cieš nezinātāji, kuriem krustojums ir nezināms.
Vaicāta, kā uzlabot satiksmes drošību konkrētajā krustojumā, M. Smiltiņa atzīst, ka tas atkarīgs tikai no pašiem transportlīdzekļu vadītājiem. Viņiem atliek vien ievērot visas ceļa zīmes gan ātruma ierobežojumus, gan ceļa horizontālos apzīmējumus, kā arī braukt uzmanīgi. Māra Majore – Linē
Komentāri