
SIA “Milda KM” apgrozījums pieaug. Tā tas bijis pērn, un vēl lielāks realizēto produktu apjoms plānots šogad. Vietējā un ārvalstu tirgū izvēlas uzņēmumā ražotās tomātu mērces, majonēzes, kečupus, sīrupus un konservēto produkciju. Uzņēmums “Milda KM” darbojas Valmieras pusē, Kocēnu novadā. Pircējiem to vajadzētu pazīt pēc zīmoliem “Milda” un “GardiGan” veikalos, un par “Mildu” pašlaik daudz varētu uzzināt arī seriāla “UgunsGrēks” cienītāji, jo krustmāmiņa Milda un bārmenis Gunārs šiverē virtuvē, reklamējot Kocēnos ražoto preci.
“Attīstāmies, un tas notiek raiti. Piedāvājam garšīgu, labu produkciju. Pērn apgrozījums bija 1,7 miljoni latu, šogad plānojam 2,5 miljonus. Būtiski pieaudzis realizētās produkcijas apjoms. Esam radījuši garšīgus, jaunus produktus. Piemēram, Ķīnas saldskābo mērci, tomātu mērci makaroniem. Ražošanā investējām trīs miljonus eiro, tā ir moderna,” vērtēja uzņēmuma valdes loceklis Andris Brikšķis un piebilda, ka “Milda KM” iemaksāto nodokļu un darba vietu ziņā ir nozīmīgs uzņēmums Kocēnu novadā.
“Pie mums strādā 60 darbinieki, lielākoties novada iedzīvotāji, ir arī valmierieši. Reizēm parādās vakances un varam piedāvāt darbu, kas šodien, domāju, daudziem ir būtiski. Esam sociāli atbildīgs uzņēmums, un tas ir svarīgi,” tā Andris, bet neslēpa, ka Latvijas sociāli ekonomiskie apstākļi un iedzīvotāju skaita pārmaiņas atstāj iespaidu uz ražotājiem. Arī “Milda KM” izjūt, ka Latvijā pietrūkst profesionāla, atbildīga, pieredzējuša darbaspēka.
“Pārtikas ražošana jebkurā posmā ir svarīga. Tā prasa atbildīgu attieksmi, iedziļināšanos. Situācija darba tirgū ir nopietna, un to noteikti varētu sacīt daudzi ražotāji. Pēdējos gados daudzi prasmīgi, spējīgi darbinieki ir aizbraukuši no valsts, strādā citur. Tā ir problēma. Taču mēs esam uzņēmums, kas vēlas ražot Latvijas produktu, to dara un plāno attīstības ceļus, dos darbu iedzīvotājiem, jo mūsu lielais pluss ir arī tas, ka visu produkciju ražojam savā ražotnē. Dārzeņus arī iepērkam galvenokārt no vietējiem ražotājiem. Noslēdzam līgumus ar audzētājiem, zemnieku saimniecībām un iegādājamies burkānus, kāpostus, kartupeļus, zirņus. Lielākoties sadarbojamies ar Vidzemes dārzeņu audzētājiem,” stāstīja uzņēmuma mārketinga vadītāja Līga Ansone, vien paskaidroja, ka tomātu pastu uzņēmums iepērk ārzemēs, jo ar Latvijā kopumā saražoto tomātu apjomu nepietiktu pat īsajam ražošanas ciklam, turklāt pircēji kļūst arvien prasīgāki arī pret garšu niansēm, tāpēc lielākā daļa garšvielu iepirkta lielos ārvalstu tirgos.
“Milda KM” produkcija garšo arī ārvalstīs- kaimiņos Lietuvā un Igaunijā, plašs tirgus atrasts arī Īrijā un Lielbritānijā.
“Katru gadu tirgus daļa ir palielinājusies,” vairākkārt uzsvēra uzņēmuma valdes loceklis Andris Brikšķis un neslēpa gandarījumu, jo uzņēmums pašreizējā koncepcijā darbu sācis 2008. gadā, ko atceramies kā krīzes periodu. Tolaik izaicinājumu bijis daudz. “Latvija nav saliņa, kurā notiekošo varētu vērtēt un skatīt atsevišķi no pasaules notikumiem. Arī pašlaik nevar prognozēt, kas notiks ar pasaules ekonomiku. Iespējams, būs riski eksporta tirgū, ir neskaidrības izejvielu tirgos, cenu svārstības. Ekonomiskā attīstība Eiropā stagnē, tas pats notiek Amerikā. Katra mazā uzņēmuma plāni ir saistāmi ar to, kas notiek arī lielajos tirgos. Ja tur būs krīze, Latvija to sajutīs. Mazināsies pirktspēja, apgrozījums, citādi jāplāno investīcijas. Tie ir riski, kas joprojām pastāv. Mums ir lieli plāni, bet, ja otrais krīzes vilnis būs, tad svarīgākais būs saglabāt līdzšinējo tirgu. Tajā pašā laikā domājam par eksporta palielināšanu. Meklējam sadarbību ar Krievijas, Skandināvijas valstu tirgiem. Šie tirgi, pircēji atšķiras, ieiešana šajos tirgos prasa laiku un, ja runājam par Krieviju, tad būtisku ražošanas apjoma palielināšanu,” tā Andris Brikšķis un piebilda, ka uzņēmumam svarīgi ir piedāvāt ļoti labu, kvalitatīvu Latvijā ražotu produktu. “Konkurence ir augsta. Arī Latvijas tirgū ienāk produkti no Lietuvas, Polijas, Krievijas. Garša, kvalitāte, cena ir ļoti būtiski aspekti. Taču, ja tirgū ir līdzīgi produkti, tad būtu ļoti labi, ja mēs pirktu Latvijā ražoto. Nodokļi, pievienotā vērtība, darba vietas tad paliek Latvijai, līdzcilvēkiem,” tā Andris un skaidroja, ka tieši tamdēļ, lai “Mildas” zīmols būtu labi pazīstams, uzņēmums mērķtiecīgi plāno reklāmas pasākumus. Parādīšanās TV3 latviešu seriālā “UgunsGrēks” ir viens no tiem.
“Svarīgi, lai cilvēki produkciju nogaršo, pamēģina. Varbūt liksies, ka jaunais produkts labāks, varbūt vecais. Cilvēki ir visai inerti savos ieradumos, tāpēc jāpiedāvā izvēlēties. Realitāte taču ir tāda, ka vari ražot visbrīnišķīgāko produktu pasaulē, bet, ja nespēsi to nogādāt patērētājam, tad tas nevienu tā arī neieinteresēs, “tā Andris Brikšķis. <i>Ilze Kalniņa
Komentāri