Otrdiena, 29. aprīlis
Vārda dienas: Vilnis, Raimonds, Laine

“Milda” dod darbu un attīstās

Druva
12:10
07.09.2011
142
Img 3725

SIA “Milda KM” apgrozījums pieaug. Tā tas bijis pērn, un vēl lielāks realizēto produktu apjoms plānots šogad. Vietējā un ārvalstu tirgū izvēlas uzņēmumā ražotās tomātu mērces, majonēzes, kečupus, sīrupus un konservēto produkciju. Uzņēmums “Milda KM” darbojas Valmieras pusē, Kocēnu novadā. Pircējiem to vajadzētu pazīt pēc zīmoliem “Milda” un “GardiGan” veikalos, un par “Mildu” pašlaik daudz varētu uzzināt arī seriāla “UgunsGrēks” cienītāji, jo krustmāmiņa Milda un bārmenis Gunārs šiverē virtuvē, reklamējot Kocēnos ražoto preci.

“Attīstāmies, un tas notiek raiti. Piedāvājam garšīgu, labu produkciju. Pērn apgrozījums bija 1,7 miljoni latu, šogad plānojam 2,5 miljonus. Būtiski pieaudzis realizētās produkcijas apjoms. Esam radījuši garšīgus, jaunus produktus. Piemēram, Ķīnas saldskābo mērci, tomātu mērci makaroniem. Ražošanā investējām trīs miljonus eiro, tā ir moderna,” vērtēja uzņēmuma valdes loceklis Andris Brikšķis un piebilda, ka “Milda KM” iemaksāto nodokļu un darba vietu ziņā ir nozīmīgs uzņēmums Kocēnu novadā.

“Pie mums strādā 60 darbinieki, lielākoties novada iedzīvotāji, ir arī valmierieši. Reizēm parādās vakances un varam piedāvāt darbu, kas šodien, domāju, daudziem ir būtiski. Esam sociāli atbildīgs uzņēmums, un tas ir svarīgi,” tā Andris, bet neslēpa, ka Latvijas sociāli ekonomiskie apstākļi un iedzīvotāju skaita pārmaiņas atstāj iespaidu uz ražotājiem. Arī “Milda KM” izjūt, ka Latvijā pietrūkst profesionāla, atbildīga, pieredzējuša darbaspēka.

“Pārtikas ražošana jebkurā posmā ir svarīga. Tā prasa atbildīgu attieksmi, iedziļināšanos. Situācija darba tirgū ir nopietna, un to noteikti varētu sacīt daudzi ražotāji. Pēdējos gados daudzi prasmīgi, spējīgi darbinieki ir aizbraukuši no valsts, strādā citur. Tā ir problēma. Taču mēs esam uzņēmums, kas vēlas ražot Latvijas produktu, to dara un plāno attīstības ceļus, dos darbu iedzīvotājiem, jo mūsu lielais pluss ir arī tas, ka visu produkciju ražojam savā ražotnē. Dārzeņus arī iepērkam galvenokārt no vietējiem ražotājiem. Noslēdzam līgumus ar audzētājiem, zemnieku saimniecībām un iegādājamies burkānus, kāpostus, kartupeļus, zirņus. Lielākoties sadarbojamies ar Vidzemes dārzeņu audzētājiem,” stāstīja uzņēmuma mārketinga vadītāja Līga Ansone, vien paskaidroja, ka tomātu pastu uzņēmums iepērk ārzemēs, jo ar Latvijā kopumā saražoto tomātu apjomu nepietiktu pat īsajam ražošanas ciklam, turklāt pircēji kļūst arvien prasīgāki arī pret garšu niansēm, tāpēc lielākā daļa garšvielu iepirkta lielos ārvalstu tirgos.

“Milda KM” produkcija garšo arī ārvalstīs- kaimiņos Lietuvā un Igaunijā, plašs tirgus atrasts arī Īrijā un Lielbritānijā.

“Katru gadu tirgus daļa ir palielinājusies,” vairākkārt uzsvēra uzņēmuma valdes loceklis Andris Brikšķis un neslēpa gandarījumu, jo uzņēmums pašreizējā koncepcijā darbu sācis 2008. gadā, ko atceramies kā krīzes periodu. Tolaik izaicinājumu bijis daudz. “Latvija nav saliņa, kurā notiekošo varētu vērtēt un skatīt atsevišķi no pasaules notikumiem. Arī pašlaik nevar prognozēt, kas notiks ar pasaules ekonomiku. Iespējams, būs riski eksporta tirgū, ir neskaidrības izejvielu tirgos, cenu svārstības. Ekonomiskā attīstība Eiropā stagnē, tas pats notiek Amerikā. Katra mazā uzņēmuma plāni ir saistāmi ar to, kas notiek arī lielajos tirgos. Ja tur būs krīze, Latvija to sajutīs. Mazināsies pirktspēja, apgrozījums, citādi jāplāno investīcijas. Tie ir riski, kas joprojām pastāv. Mums ir lieli plāni, bet, ja otrais krīzes vilnis būs, tad svarīgākais būs saglabāt līdzšinējo tirgu. Tajā pašā laikā domājam par eksporta palielināšanu. Meklējam sadarbību ar Krievijas, Skandināvijas valstu tirgiem. Šie tirgi, pircēji atšķiras, ieiešana šajos tirgos prasa laiku un, ja runājam par Krieviju, tad būtisku ražošanas apjoma palielināšanu,” tā Andris Brikšķis un piebilda, ka uzņēmumam svarīgi ir piedāvāt ļoti labu, kvalitatīvu Latvijā ražotu produktu. “Konkurence ir augsta. Arī Latvijas tirgū ienāk produkti no Lietuvas, Polijas, Krievijas. Garša, kvalitāte, cena ir ļoti būtiski aspekti. Taču, ja tirgū ir līdzīgi produkti, tad būtu ļoti labi, ja mēs pirktu Latvijā ražoto. Nodokļi, pievienotā vērtība, darba vietas tad paliek Latvijai, līdzcilvēkiem,” tā Andris un skaidroja, ka tieši tamdēļ, lai “Mildas” zīmols būtu labi pazīstams, uzņēmums mērķtiecīgi plāno reklāmas pasākumus. Parādīšanās TV3 latviešu seriālā “UgunsGrēks” ir viens no tiem.

“Svarīgi, lai cilvēki produkciju nogaršo, pamēģina. Varbūt liksies, ka jaunais produkts labāks, varbūt vecais. Cilvēki ir visai inerti savos ieradumos, tāpēc jāpiedāvā izvēlēties. Realitāte taču ir tāda, ka vari ražot visbrīnišķīgāko produktu pasaulē, bet, ja nespēsi to nogādāt patērētājam, tad tas nevienu tā arī neieinteresēs, “tā Andris Brikšķis. <i>Ilze Kalniņa

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Satiksmei būs slēgts Mednieku un Palejas ielas krustojums

10:22
29.04.2025
10

No 29. aprīļa plkst. 9.00 līdz 30. aprīļa plkst. 9.00 autoceļa remontdarbu dēļ satiksmei slēgts Mednieku ielas un Palejas ielas krustojums.

Savējie sabrauc, un Rauna rūc

00:00
29.04.2025
75

Aizvadītajā svētdienā Raunā satikās tie, kam sirdī auto un motosports. Savējie, raunēnieši. “Raunēniešiem ir jāiepazīst savi varoņi! Tik  daudz izcilu sportistu taču nāk no Raunas,” saka viens no pasākuma “Rauna rūc” idejas autoriem Andris Abrāmovs. Viņš ar gandarījumu atzīst, ka kopā ar Kalvi Blūmu un Lindu Vecgaili izdevies sarīkot salidojumu, kurā varēja satikt pazīstamus auto […]

Vidzemē norisināsies medicīnas mācības “Ausma 2025”

16:17
28.04.2025
18

No 29. līdz 30. aprīlim Vidzemē norisināsies Zemessardzes 2. Vidzemes brigādes Medicīnas rotas un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta kopīgās mācības “Ausma 2025”, kas notiks jau sesto reizi. Lai stiprinātu valsts aizsardzības spējas, mācību laikā zemessargi un karavīri trenēsies pēc iespējas realitātei pietuvinātos apstākļos. Tiks pārbaudīta Medicīnas rotas spēja organizēt un koordinēt cietušo evakuāciju uz civilajām […]

“Māls” būs izzinošs piedzīvojums

00:00
28.04.2025
95

“Cēsis – Latvijas kultūras galvaspilsēta” notikumu programma kļūst aizvien plašāka. Iekļaujoties kopējā norišu kalendārā, novadā notiek dažādi pasākumi, daudzi vēl priekšā. Arī multimediālais kon­cert­uzvedums “Māls”. Tas augustā būs skatāms Žagarkalnā. Režisore Inga Cipe atklāj, ka tiks iesaistīti ap diviem tūkstošiem novada amatierkolektīvu dalībnieku. “Korus, deju kolektīvus kopā redzam reizi piecos gados Dziesmu svētkos. Kolektīvi ir […]

Viens nav karotājs

00:00
27.04.2025
342

“Solo” zīmola izaugsmi panākusi uzņēmuma komanda, saka tā īpašnieks Uldis Kvants Uzņēmums “Beatus”, kas plašāk pazīstams ar preču zīmi “Solo”, ir daudzkārtējs Cēsu novada uzņēmēju gada balvas ieguvējs. Pērn atzinība gūta nominācijā “Gada izaugsme”. Droši vien arī uzņēmuma 33 gadu ilgo vēsturi vislabāk raksturo vārdi – ne gadu bez izaugsmes! Šajos gados no viena cilvēka, […]

Ziemā padarītais pavasarīgā izstādē

00:00
26.04.2025
42

Dzērbenes pilī kā ik pavasari rokdarbu studija ” Dzērbe”, aicinot citas rokdarbnieces un amatniekus, iekārtojusi izstādi tirdziņu “Kas manā pūriņā”. Te dzērbeniešu, arī taureniešu un kaivēniešu šoziem pūrā pielocītais. “Izstāde ir krāsaina un daudzveidīga,” uzsver Dzēr­benes kultūras nama vadītāja Daina Šmite un pastāsta, ka studijas dalībnieces rāda noaustos Dzērbenes un Rūjienas brunčus, pašu pagasta krāsām […]

Tautas balss

Cēsis ir pieprasītas

23:26
27.04.2025
18
L. raksta:

“Tagad, kad Cēsīs nevar izbraukt pa Lapsu ielu, redzam, cik dzīva ir satiksme pilsētā. Tas labi vai slikti, cits jautājums. Protams, satiksmes mierinātājiem situācija varētu nepatikt, bet tagad ieraugām patieso plūsmu. Pilsētā dzīvo un to apmeklē daudz cilvēku. Jā, ielās redzam maz gājēju, bet kopumā Cēsis ir galamērķis daudziem,” sprieda pensijas vecuma kungs L.

Sociālajos tīklos izteiktie solījumi pazudīs

23:25
26.04.2025
15
6
Cēsniece Z. raksta:

“Feisbuks pilns ar pašvaldību vēlēšanu kandidātu solījumiem. Agrāk, kad tos lasījām drukātā veidā, vēlāk katru ievēlēto deputātu varēja turēt pie vārda, bet kā tagad? Sociālajos medijos publicētais, rakstītas vai runātais, taču laika gaitā pazudīs. Manuprāt, to jau katra partija un kandidāts var pats izdzēst. Tad nu pēc pāris gadiem ķer vēju laukā, solījumi pazuduši. Vajadzētu […]

Pacienta paldies mediķēm

23:25
25.04.2025
22
Rozuliete Gaida raksta:

“Tikai veselā miesā mājos vesels gars. Tāpēc saku lielu paldies Stalbes mediķēm Anitai Viškintei un Sandrai Zepai, kuru darbam pateicoties esmu izveseļojusies. Saņēmu sirsnīgu attieksmi, iejūtību, izpratni un teicamu ārstēšanu,” sacīja seniore, rozuliete Gaida.

Baltās ietves

05:09
25.04.2025
14
Cēsnieks Artūrs raksta:

“Lai gan ziema bija maiga un ietves reti tika kaisītas ar sāli, tomēr vecpilsētā to segums ir balts. Tāds tas bija arī agrākos pavasaros, un pat vasarā lietus nespēja izmazgāt sāli no bruģa. Varbūt bruģakmeņiem tas nekaitē, bet rada dīvainu ainu un liek aizdomāties, cik sāls ticis uz ēku pamatiem,” viedokli pauda cēsnieks Artūrs.

Paši izvēlējās, tomēr…

07:08
24.04.2025
15
Seniore K. raksta:

“Traki, ka Krievija neuzņemas atbildību par saviem pilsoņiem, kas dzīvo citās valstīs. Protams, katrs jau pats izvēlas pilsonību, tomēr traki, ka Krievija saviem pensionāriem nepārskaita naudu. No kā lai vecie cilvēki dzīvo?! Aizvien vairāk redzam, ka Krievijas varai nerūp pat pašu pilsoņu liktenis,” pārdomās dalījās seniore K.

Sludinājumi