Lielo degvielas tirgotāju cenas ietekmē tirgus cenu kopumā un līdz ar to arī cenas pie mazākajiem degvielas tirgotājiem, atzīst degvielas tirgotājā “Virši-A”.
Vienlaikus, kā norāda kompānijā, “teikt, ka trīs lielāko degvielas tirgotāju pašreizējā cenu veidošanas politika tieši traucētu mūsu darbību, nevaram”.
Kā ziņots, maija vidū Konkurences padome (KP) ierosinājusi lietu par iespējamiem Konkurences likuma pārkāpumiem SIA “Latvija Statoil”, SIA “Neste Latvija” un SIA “Lukoil Baltija R” darbībās, biznesa portālam “Nozare.lv” apstiprināja KP pārstāve Inita Kabanova.
“Virši-A” skaidro, ka jebkurā darbības jomā konkurentu darbība savā ziņā traucē un ierobežo citus tirgus dalībniekus, jo īpaši, ja runā par lielākajiem konkurentiem, bet tas nenozīmējot, ka “viņi dara ko aizliegtu vai negodīgu”.
“Mazos degvielas tirgotājus negatīvi ietekmē cenu kari, kad cena tiek nolaista pārāk zemu, un šādās situācijās mazais tirgotājs nav spējīgs noturēt tirgus līmeņa cenu un tiek izspiests no tirgus, taču pēdējā laikā šāds cenu dempings Latvijas degvielas tirgū nav novērots,” skaidro “Virši-A”.
Kā ziņots, pērn martā intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” KP vadītāja Ieva Jaunzeme, vaicāta, vai padome plāno pētīt degvielas tirgu, sacīja, ka šis tirgus ir caurskatāms. “Formula, kā tiek noteikta degvielas cena, ir caurskatāma un paredzama. Ir paredzams, kāda cena būs partnerim, jo to nosaka degvielas apjoms. Zinot, kāds būs partnera apjoms, zināmi nākamie soļi – cik liela būs atlaide,” sacīja Jaunzeme.
Tāpat viņa norādīja, ka degvielas jomā nepastāv cenu konkurence, bet pastāv tā saucamā necenas konkurence, kad uzņēmumi konkurē ar biznesa konceptiem, jo tikai tādējādi ir iespējams gūt apgrozījumu.
NOZARE.LV
Komentāri