
Nedēļas nogalē gaisa telpu virs Cēsīm bija ieņēmuši moto paraplanieristi, te risinājās 3.Latvijas čempionāts lidojumos ar moto paraplānu “Latvijas Karlsons 2011”.
Čempionāts notika atbilstoši starptautiskajiem sacensību noteikumiem ar mērķi noskaidrot ātrākos, precīzākos, mērķtiecīgākos un vienkārši draudzīgākos un jautrākos pilotus savā starpā. Sacensībās piedalījās vairāk kā 20 piloti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, līdz ar to sacensības tiek organizētas divās ieskaites grupās – Latvijas čempionāts un absolūtais vērtējums. Čempionātu organizēja paraplanieristu klubs “Adrenalīns” ar Latvijas Paraplanierisma federācijas, viesu nama “Laso” un Izglītības un zinātnes ministrijas atbalstu.
Uzreiz jāteic, ka absolūtajā vērtējumā visas godalgas aizceļoja prom no Latvijas, jo kā atzina sacensību galvenā tiesnese Inese Šubēvica, kaimiņvalstu piloti šobrīd ir galvas tiesu pārāki par Latvijas pilotiem: “Pirmkārt jau tāpēc, ka motopiloti kaimiņvalstīs lido krietni ilgāk, nekā Latvijā. Otrkārt, mums tas vairāk ir hobijs, kaimiņi uz to skatās kā uz sportu, regulāri trenējoties, piedaloties sacensībās, un tā aug pieredze un prasmes. Tāpēc labi, ka piedalījās igauņi un lietuvieši, jo mūsu piloti ne tikai varēja pārbaudīt savu varējumu Latvijas čempionāta ieskaitē, bet varēja mācīties no Igaunijas un Lietuvas kolēģiem.”
Viņa norāda, ka sacensības izdevušās pat labāk, nekā plānots. Lai arī laika prognoze sestdien nebija labvēlīga, rīta pusē brīvos lidojumus izdevās veikt, bet svētdien jau varēja īstenot visu ieplānoto sacensību programmu.
“Priecē, ka dalībnieku skaits ar katru gadu aug, jūtami uzlabojas arī mūsu pilotu prasmes, viņi lido droši, stabili. Arvien vairāk iesaistās jauni piloti, kas liecina, ka šī nodarbe gūs ievērību,” teica I. Šubēvica.
Latvijas mērogā vieni no aktīvākajiem pilotiem dzīvo Cēsu pusē. Šoreiz sacensībās piedalījās trīs – Atis Garklāvs, Igors Beļajevs un Aigars Briune. Tieši pēdējam veicās vislabāk, un Latvijas ieskaitē viņš izcīnīja bronzas godalgu. Pirmajās divās vietās Rīgas piloti Krišjānis Sietiņš un Roberts Onkelis.
A. Garklāvs, kurš lido jau apmēram desmit gadus, ar savu sniegumu bija apmierināts, kaut labāko pilotu vidū neiekļuva. Sacensību ietvaros pilotiem jārāda dažādas prasmes – paraplāna tehniskā vadīšanā, veicot figūrlidojumus, jāprot precīzi piezemēties, jāveic orientēšanās. A. Garklāvs norāda, ka latvieši ir spēcīgāki uz precizitāti un uz orientēšanos, tehniskās disciplīnas vēl nav mūsējo stiprā puse.
Orientēšanās sacensībās pilotiem ir divi uzdevumi – stundas laikā jāatrod iespējami vairāk kontrolpunktu, lidojot ar iespējami lielāku ekonomiju. Kā pastāstīja A. Garklāvs, piloti var izvēlēties, vai nu veltīt uzmanību kontrolpunktu meklēšanai, tērējot degvielu, vai priekšroku dot degvielas taupīšanai: “Var paceļoties pietiekamā augstumā, un tad ar izslēgtu motoru, meklējot gaisa plūsmas, lidināties visu atvēlēto laiku. Daži latvieši tā arī kilometra augstumā pavadīja šo laiku, jo gaisa plūsmas svētdien ļāva to īstenot.”
Tehnisku iemeslu dēļ sacensībās nepiedalījās pieredzējušais Artis Treikmanis, kurš iesaistījās sacensību organizatoriskajā nodrošināšanā.
Viņš pastāstīja, ka šīs sacensības bija pēdējais sagatavošanas posms pirms nākamā gada augustā paredzētā 3.Baltijas atklātā paramotoru čempionāta, kas arī notiks Cēsīs: “Pēdējo trīs, četru gadu laikā esam pierādījuši, ka te var sarīkot labas sacensības, arī gaisa telpa te ir draudzīga moto paraplanieristiem. Visi aizbrauc apmierināti, un ir gatavi braukt atkal.. Paredzams, ka Baltijas čempionātā piedalīsies vēl vairāku valstu moto paraplanieristi. Tas, protams, rīkotājiem uzliek lielu atbildību, un jau tagad esam sākuši domāt par sacensību iespējami labāku norisi.”
Komentāri