SIA “Nordeka Serviss” ir īstenojusi bezkontakta biļešu jeb karšu tehnoloģiju projektu Valmieras pilsētas maršrutu tīklā sadarbībā ar pārvadātāju “VTU Valmiera”, informēja uzņēmuma valdes loceklis Guntis Šķerbergs.
Viņš skaidro, ka no augusta ar bezkontakta kartēm notiek darbinieku un transporta līdzekļu identifikācija un reģistrācija reisam, taču tagad ir nodrošināta arī iespēja šo tehnoloģiju izmantot elektronisko bezskaidras naudas norēķinu īstenošanai transporta līdzekļos, kas ir analogs produkts pašlaik Rīgā izmantotajam e-talonam, – laika biļešu (mēnešbiļetes, terminētās biļetes), braucienu skaita biļešu, personificēto braukšanas karšu, kā arī skolēnu braukšanas karšu plašai izmantošanai autotransportā Latvijas pilsētās, piepilsētas un starppilsētu maršrutos.
Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo Ošenieks skaidro, ka patlaban Latvijā nedaudz vairāk nekā 90% reģionālos vietējās un starppilsētu nozīmes pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti elektroniskie BSA4F kases aparāti.
Pilsētas nozīmes pārvadājumos tiek izmantoti dažādi veidi, kā, piemēram, Rīgā – e-talons, Daugavpilī – BSA4F, Liepājā – kompostieri ar taloniem. “Ņemot vērā to, ka tehnikas progress ir milzīgs un pārvadātājiem pieaug interese ne tikai par vienkāršu biļešu drukāšanu, bet arī par informācijas nosūtīšanu un tās apstrādi, tiek piedāvāti jaunas paaudzes kases aparāti. Viens no piegādātājiem ir “Nordeka Serviss”, kuru kā sadarbības partneri tad arī izvēlējās Valmierā,” skaidro Ošenieks.
Par to, ka Satiksmes ministrija ir veikusi pētījumu par vienotas biļetes ieviešanu Latvijas sabiedriskajā transporta sistēmā, LPPA esot informācija, taču “nekas vairāk par to nav zināms”.
Ošenieks norāda, ka patlaban pēc spēkā esošajiem Ministru kabineta noteikumiem pārvadātāji un pasūtītāji patlaban strādā atbilstoši likumdošanai nevis kādam pētījumam. Līdz ar to, lai neierobežotu konkurenci starp kases aparātu piegādātājiem, Autotransporta direkcija strādājot pie tā, lai varētu atvērt vienotas biļešu tirdzniecības sistēmas (VBTS) vārteju informācijas nosūtīšanai uz vienotu datubāzi par biļešu tirdzniecību. Ar kādiem aparātiem tiek šī informācija nosūtīta, tas jau tad ir pārvadātāju ziņā, uzsver Ošenieks.
Viņš skaidro, ka, sekojot šodienas prasībām, sabiedriskajā transportā lietojamo kases aparātu tirgotājiem un uzturētājiem ir jābūt plaša pakalpojumu spektra nodrošinātājiem. Kases aprātu izmantošana sabiedriskajā transportā tikai un vienīgi skaidras naudas norēķinu ar pasažieriem uzskaitīšanai ir jāpapildina gan ar datu par pārdotajām biļetēm nosūtīšanu tiešsaistē, gan arī ar iespēju veikt bezskaidras naudas darījumus, gan ar pasažieru, kuri brauc ar valstī noteiktajām atlaidēm, braucienu uzskatīšanu.
Tieši no oktobra SIA “Nordeka Serviss” tirgotie starppilsētu un reģionālajā sabiedriskajā transportā izmantojamie kases aparāti ir nodrošināti ar iespēju izmantot “MI FIRE” bezkontkta karšu tehnoloģiju.
MIFARE sistēma esot pasaulē izplatītākā, ar plašākām pielietošanas iespējām un minimālām izmaksām.
Autotransporta direkcijā paskaidroja, ka tā nodarbojas ar Vienotās biļešu tirdzniecības sistēmas (VBTS) ieviešanu starppilsētu un vietējās nozīmes satiksmē, taču “MI FIRE” bezkontakta karšu tehnoloģijas ieviešana ir ārpus šī projekta un direkcijas kompetences. Par šī papildu pakalpojuma ieviešanu ar attiecīgo pašvaldību vienojas pilsētas vai vietējās nozīmes pārvadātājs. LETA
Komentāri