![Cela Rem Fotomarta 1 1](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2020/07/cela-rem_fotomarta-1-1-scaled.jpg)
Cēsu novada pašvaldībā atzīst, ka no iedzīvotājiem visvairāk negatīvu komentāru saņem par pilsētas ielu stāvokli. Šajā gadā pašvaldība kā budžeta prioritāti noteica infrastruktūras sakārtošanu un satiksmes drošības uzlabošanu, veicot ielu izbūvi, rekonstrukciju, ietvju
rekonstrukciju un citus darbus.
Daļa darbu rit pilnā sparā, daži paveikti, citi tikko sākušies vai sāksies tuvākajā laikā. Pašvaldības Īpašumu apsaimniekošanas pārvaldes vadītājs Vladimirs Kalandārovs norāda, ka tiek ievēroti plānotie termiņi. Protams, ik pa laikam gadās kāda aizķeršanās, bet tā tas esot visos būvniecības projektos.
“Katrā būvniecības procesā, arī ielu izbūvē, rekonstrukcijā, jārēķinās ar zemūdens akmeņiem. Ja būtu tā, ka noliec projektu uz galda un būvnieks kā sāk darbus, tā beidz, tas vairs nebūtu būvniecības process,” smejot norāda V. Kalandārovs. “Katrā objektā atklājas neparedzētas problēmas, neplānoti darbi, tas tiek risināts procesa gaitā, lai rezultāts būtu tāds, kā iecerēts.”
Šādas neplānotas problēmas radās arī pašvaldības grants ceļa Akmenskrogs – Veismaņi – Vaives pagasta robeža pārbūvē, bet tās atrisinātas, darbi atsākušies, turpinās seguma sakārtošana, iebrauktuvju, caurteku izveidošana.
Vairākkārt esam rakstījuši par Cēsu industriālā parka izbūvi, kas notiek, īstenojot projektu “Degradēto teritoriju revitalizācija”, kam piesaistīts Eiropas Savienības fondu finansējums. Topošā industriālā parka apkaimē darbi turpinās Robežu, Rūpniecības un Baltajā ielā, šobrīd notiek aktīvs posms inženiertehnisko tīklu montāžā. V. Kalandārovs norāda, ka darbus Rūpniecības ielā nedaudz aizkavē cietais segums pie dolomīta karjera, kur darbi nesokas tik raiti, kā gribētos. Līdztekus tiek risināts jautājums par optiskā kabeļa izbūvi Baltajā un Ata Kronvalda ielā, kurā arī pa posmiem turpinās ielas rekonstrukcija.
Jau rakstīts, ka Ata Kronvalda ielu iecerēts rekonstruēt posmā no Valmieras līdz Jāņa Poruka ielai, vairāk nekā 1100 metru garumā uzklājot asfalta segumu, izbūvējot ietves, apgaismojumu.
Šonedēļ darbi jau sākušies vai sāksies vēl vairākās ielās. Ielas seguma atjaunošanas būvdarbi uzsākti Raiņa ielā posmā no Piebalgas līdz Zvirbuļu ielai. Šodien plānots uzsākt darbus Satekles ielā un Viestura ielā posmā no Slimnīcas ielas līdz Zaķu ielas pārvadam. Tos iecerēts pabeigt divos mēnešos.
V. Kalandārovs informē, ka šodien tiek atvērts nākamais būvniecības iepirkums, kurā paredzēts sakārtot segumu Vienības laukumā, Zvirbuļu ielā, Ata Kronvalda ielā posmā no Leona Paegles līdz Piebalgas ielai, kā arī vēl dažu ietvju posmus: “Vienības laukumā nomainīs asfalta segumu un sakārtos horizontālos apzīmējumus. Pēc seguma nomaiņas brauktuve būs nedaudz platāka un pats laukums izskatīsies pievilcīgāks. Cerams, ka būvnieku būs pieteicies pietiekami daudz, lai izvēlētos labāko par pievilcīgu cenu.
Vēl esam izsludinājuši iepirkumu par Vaives ielas, Dārzniecības un Nākotnes ielas posma Rīdzenē atjaunošanu. ”Grants seguma ielu divkārtu apstrādē jau gandrīz izpildīts iecerētais, vel atlicis darbs divās ielās.
Šajā vasarā jaunu segumu ieguvušas vairākas ietves. Raiņa ielā atjaunota ietve MRU pusē posmā no “Globusa” līdz kāpnēm uz Pļavas ielu. Jauna ietve arī Lapsu ielas posmā līdz Kaļķu ielai. Turpinās ietves izbūve gar Rīgas ielu līdz Pētera ielai, bet šonedēļ uzsāksies ietves rekonstrukcija Lapsu ielas vienā pusē, posmā no Leona Paegles līdz Piebalgas ielai.
Veicamais darbu apjoms liels, kaut gan cēsnieki droši vien oponēs, norādot uz daudzām ielām, kuras vajadzētu atjaunot, sakārtot, un tam var tikai piekrist. Bet, kā norāda V. Kalandārovs, labāk paveikt vismaz tik, nekā necik: “Šogad ielu infrastruktūrai atvēlēts samērā liels finansējums. Ja tā būtu katru gadu, situācijas uzlabošanos pilsētas ielās iedzīvotāju sajustu vairāk.”
Nereti sociālajos tīklos fotogrāfijās redzama Bērzaines iela, kur tā kalnā uz Bērzaini atgādina vecmāmiņas lupatu deķi. Iedzīvotāji jautā, kad ķersies klāt šai ielai?
V. Kalandārovs izvēli, kāpēc tiek rekonstruētas tās vai citas ielas, pamato ar to, ka tajās nevajag mainīt komunikācijas: “Ir ielas, kur esošie inženiertehniskie tīkli ir morāli un fiziski nolietojušies, tos nepieciešams mainīt. Tātad nav nozīmes mainīt ielas segumu, ja pēc gada, diviem nāksies mainīt ūdensvadu vai kanalizāciju. Tāpēc pašvaldība izšķīrās par to ielu segumu atjaunošanu, kurās apakšzemes komunikācijas vēl turēs 10 – 20 gadus.”
Pirms vairākiem gadiem Cēsīs tika īstenots plašs ielu rekonstrukcijas projekts, kura laikā centrālās ielas ieguva jaunu, kvalitatīvu segumu, tagad arī to vajadzētu atjaunot. Atliek cerēt, ka arī turpmākajos gados ielu infrastruktūrai pašvaldības budžetā tiks atvēlēts pietiekami daudz līdzekļu, lai ielu programma varētu redzamāk pavirzīties uz priekšu.
Komentāri