Pēdējos gados ekonomiskās situācijas ietekmē Latvijas iedzīvotāji daudz biežāk iepērkas zemo cenu veikalos, aktīvi seko akciju piedāvājumiem un izvēlas iespējami lētākas preces, noskaidrots jaunākajā “DnB Nord Latvijas barometra” pētījumā, kura plašāki rezultāti tiks prezentēti ceturtdien, 14.jūlijā.
Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “DnB Nord bankas” sabiedrisko attiecību vadītāja Teika Lapsa, vairums iedzīvotāju norādījuši, ka saviem izdevumiem ļoti rūpīgi seko līdzi un viņu lēmumos par pirkumiem liela loma ir preces cenai.
Turklāt ievērojama daļa iedzīvotāju pēdējo trīs gadu laikā arvien biežāk izvēlas iepirkties zemāku cenu veikalos vai tirgū, gaida konkrētu produktu akcijas, lai tos varētu iegādāties lētāk, kā arī apzināti meklē un izvēlas lētākās preces no esošā piedāvājuma vai izmanto kolektīvās iepirkšanās iespējas.
Inflācijas ietekmē, atkal pieaugot cenām, liela daļa iedzīvotāju līdzās vēl rūpīgākai izdevumu plānošanai pieļauj iespēju meklēt darbavietu, kurā tiktu nodrošināti lielāki ienākumi, vai – neveiksmes gadījumā – apsvērt domu pārcelties uz dzīvi ārvalstīs.
Jaunākajā arī pētījumā noskaidrots, ka iedzīvotāju vērtējumi par kopējo valsts attīstību, pašreizējo ekonomisko situāciju, iedzīvotāju personisko materiālo stāvokli un valdības darba vērtējumu kļuvuši mazāk kritiski. Tomēr, neraugoties uz publiskajā telpā izskanējušajiem apgalvojumiem, ka bezdarba līmenis valstī turpina samazināties, pētījuma rezultāti rāda, ka iedzīvotāju vērtējums par izredzēm atrast labu darbu kļūst pesimistiskāks.
Tomēr kopumā kopējais iedzīvotāju vērtējums sociālekonomiskajos indikatoros joprojām esot izteikti kritisks.
Pētījumā iegūtos datus šoreiz komentējuši “DnB Nord bankas” ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš, tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS sociālo un politisko projektu direktore Ieva Strode, “Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš, sociālantropologs Klāvs Sedlenieks, SIA “Lāči” īpašnieks Normunds Skauģis, Latvijas Tirgotāju asociācijas vadītājs Henriks Danusēvičs un citi.
“DnB Nord Latvijas barometrs” tiek veidots katru mēnesi, un tajā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgā jomā. Vienlaikus sabiedrībai katru reizi tiek uzdots arī pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo iedzīvotāju vispārējā noskaņojuma izmaiņas.
NOZARE.LV
Komentāri