Cēsnieks Rihards Dainis ir viens no tiem aktīvajiem jauniešiem, kuri pēdējo divu gadu laikā iesaistījušies folkreisā. Šis autosporta veids, kas radies Skandināvijā, Latvijā sācies vien pirms diviem gadiem un iekaro aizvien lielāku popularitāti.
Līdz šim Riharda lielākie sasniegumi ir 2011. gada folkreisa Ziemas kausa kopvērtējumā iegūtā 7. vieta starp vairāk nekā 50 braucējiem. 2010. gadā, folkreisa Vasaras kausa izcīņā junioru grupā tika gūta 1. vieta Latgales un Zemgales kausā. Šobrīd pēc trīs vasaras centrālajiem posmiem R. Dainis kopvērtējumā atrodas 6. vietā, bet junioru grupā ir pirmais.
„Folkreisā startēt pirmais sāka mans vecākais brālis – Mareks Dainis, zināms arī kā populārais dīdžejs – [Ex] da Bass. Tieši viņš mani pamudināja braukt. Tagad to darām abi, kopā ar Jāni Nikelu no Strenčiem esam izveidojuši komandu “FlyZone / Folkreisa Fabrika”.
Sapnis, protams, būtu dalība autokrosā, taču tam nepieciešami daudz lielāki līdzekļi,” stāsta R. Dainis, piebilstot, ka piedalīšanās folkreisa sacensībās viņam nozīmē daudz. Viņš uzsver, ka liels paldies par atbalstu jāsaka arī ģimenei.
Profesionālo dzīvi R. Dainis tomēr nesaista ar sportu – viņš studē, lai kļūtu par nekustamo īpašumu speciālistu un strādā ģimenes uzņēmumā SIA „Mexa”, kas būvē graudu pirmapstrādes kompleksus.
Folkreiss ir tautas sports, tā demokrātiskie noteikumi sniedz iespēju šajā autosportā iesaistīties daudz plašākam sportistu lokam nekā tas ir autokrosā. R. Dainis skaidro, ka folkreisā nav jāiegulda tik lieli finansiālie līdzekļi kā, tad, ja startē autokrosos, jo tiek kontrolētas tehnikas sagatavošanas izmaksas. Kā? Ar automašīnu pirkšanu un pārdošanu. Jebkuru folkreisa sacensību laikā jebkurai automašīnai, kura piedalās sacīkstēs, var pieteiksies pircējs, un noteikumi paredz, ka tā ir jāpārdod par fiksētu summu – 950 eiro. Autobraucējs, kurš ir arī auto īpašnieks, no pārdošanas nedrīkst atteikties. Šādā veidā tiek ierobežota pārmēru lielu līdzekļu ieguldīšana automašīnā. To, protams, var darīt, bet jārēķinās, ka nākamajās sacīkstēs auto kāds par 950 eiro var iegādāties. Tā noticis arī ar R. Daiņa auto, kas kā pats sportists atzīst – bijis ļoti labs.
Autobraucējs skaidro, ka sacīkstēs liela nozīme ir gan automašīnas tehniskajiem rādītājiem un stāvoklim, gan arī tam, cik prasmīgs un pieredzējis ir braucējs.
R. Dainis stāsta, ka folkreisa sacīkstēs piedalās ļoti dažāda vecuma sportisti un atmosfēra ir ļoti draudzīga – sacensības ir arī teicama laika pavadīšana sportistu kompānijā. Turklāt R. Dainis piebilst: „Ir ļoti interesanti pacīkstēties ar vecmeistariem – autobraucējiem, kuri savulaik piedalījušies autokrosā un kuriem ir ļoti liela pieredze.”
R. Dainis pieteicies arī „O!Kartes Autosporta Akadēmija” – projektā, kas radīts, lai sniegtu iespēju jaunajiem autosportistiem sevi pierādīt. Galvenā 2011. gada „O!Kartes Autosporta Akadēmijas” galvenā balva ir grandioza – pilnībā apmaksāts starts 2012.gada Latvijas rallija čempionātā ar Ford Fiesta R2 automašīnu. R. Dainis vērtē, ka būtiskākais ir piedalīties, laiks rādīs, cik liela būs veiksme.
Autosports nav vienīgais R. Daiņa hobijs. Otra aizraušanās ir arī florbols. Vairākus gadus R. Dainis spēlējis Cēsu komandās „Lekrings” un SK Cēsis/CB, bet tagad sezonu aizvadīs Madonas komandā.
Māra Majore – Linē
Komentāri