
Septembrī Gulbenes-Alūksnes bānītis atkārtoti saņēma divus svarīgus dokumentus, kas nepieciešami pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu, – licenci un sertifikātu, informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Marina Deļikatnaja-Buša. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija bānītim izsniedza Licenci Nr.D10007 par pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu un no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas uzņēmums saņēma Drošības sertifikātu. Pašlaik Latvijas teritorijā ar pasažieru pārvadājumiem atļauts nodarboties SIA “LDz Cargo”, valsts AS “Pasažieru vilciens” un SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis”, pie tam bānītis ir vienīgais regulāri kursējošais šaursliežu dzelzceļš Baltijā. Pašlaik Gulbenes šaursliežu dzelzceļa depo telpās turpinās otrās tvaika lokomotīves “Gr-319” restaurācija. Lokomotīvei lielākie atjaunošanas darbi ir pabeigti un tuvāko mēnešu laikā notiks detaļu montāža, pēdējo trūkstošo detaļu izgatavošana, krāsošana un regulēšana. Restaurācijas darbu vadītājs Dāvis Bušs, kas pie šī lokomotīves strādā gandrīz divus gadus, stāsta, ka atjaunošanas procesā radās daudzas tehniskas un finansiālas grūtības, jo lokomotīve izrādījās daudz sliktākā stāvoklī, nekā cerēts, taču pie labvēlīgiem apstākļiem restaurāciju plānots pabeigt šī gada laikā. Neatsveramu atbalstu šīs unikālās tehnikas atjaunošanai sniedza SIA “LDz Ritošā sastāva serviss”, SIA “LDz Cargo” un SIA “Rilak”. Pēc tvaika lokomotīves restaurācijas pabeigšanas un pieņemšanas ekspluatācijā ieplānots to izmantot pārvadājumos un speciālos pasākumos. LETA jau ziņoja, ka aprīlī apritēja 10 gadi kopš SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” ierakstīts Uzņēmumu reģistrā un pēc pārvadājumu pārņemšanas no valsts AS “Latvijas dzelzceļš” oficiāli kļuvis par vienīgo regulāri kursējošo šaursliežu dzelzceļu Baltijas valstīs. Kompāniju dibināja Gulbenes, Alūksnes pilsētu un Stāmerienas pagasta pašvaldības, Latvijas Dzelzceļnieku biedrība un sešas privātpersonas, divus mēnešus pirms ierakstīšanas Uzņēmumu reģistrā – 2001.gada 20.februārī. Uzņēmums dibināts ar mērķi veikt dzelzceļa pasažieru pārvadājumus, saglabājot un attīstot kultūrvēsturisko dzelzceļu (līnija Gulbene-Alūksne būvēta 1903.gadā) tūrisma un reģionālās attīstības interesēs, jo uz to brīdi pastāvēja pamatotas bažas par Gulbenes-Alūksnes dzelzceļa iecirkņa likvidēšanu. LETA
Komentāri