
Automašīna ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas pārvietošanās līdzekli, un gandrīz puse jeb 49% respondentu automašīnu izmanto katru dienu, liecina SIA “Zaļā josta” veiktais pētījums. No Latvijas iedzīvotājiem tikai 19% ikdienā nemēdz pārvietoties ar privāto vai dienesta automašīnu, informēja SIA “Zaļā josta” mārketinga vadītāja Laima Jekšiņa. Savukārt ar sabiedrisko transportu ik dienas pārvietojas vien piektā daļa iedzīvotāju. Pētījumā arī atklāts, ka ar videi tik draudzīgo velosipēdu ikdienā pārvietojas vien 6% respondentu. Tomēr pēdējā gada laikā aizvien vairāk cilvēku ir sākuši ikdienā pārvietoties ar velosipēdu. 17% iedzīvotāju min, ka pēdējā gada laikā biežāk sākuši izmantot velosipēdu kā ikdienas pārvietošanās līdzekli. 27% respondentu atzīst, ka retāk izmanto privāto vai dienesta automašīnu. Analizējot Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datus par pēdējiem pieciem gadiem, atklājās, ka līdz ar ekonomisko krīzi gan pirmreizēji, gan vairākkārtēji reģistrēto automobiļu skaits strauji kritās. Tādējādi maksātspējas samazināšanās dabiskā veidā veicināja vides saudzēšanu un piesārņojuma mazināšanos. Tas notika, pateicoties faktam, ka cilvēki ikdienā atteicās no auto, pārsēžoties sabiedriskajā transportā vai biežāk ejot kājām. Tomēr līdz ar ekonomiskās situācijas uzlabošanos arī automobiļu skaits strauji audzis. Šā gada pirmajos astoņos mēnešos reģistrēti vairāk nekā 38 000 jaunu transportlīdzekļu, kas ir par 1700 vairāk nekā pērn visa gada griezumā. Turpinoties šādai tendencei, var strauji aktualizēties gaisa kvalitātes jautājumus. Svarīgs faktors transportlīdzekļu izvēlē cilvēkiem ir transportlīdzekļa pieejamība, otrajā vietā atstājot finansiālo izdevīgumu, bet transportlīdzekļa ietekmei uz vidi sabiedrība pievērš nepietiekamu uzmanību. Jau ziņots, ka līdz 22.septembrim Eiropā un arī Latvijā notiek jau desmitā Eiropas mobilitātes nedēļa, kurā piedalās simtiem Eiropas pilsētu, tajā skaitā arī Latvijas pilsētas. Šajā nedēļā iedzīvotāji tiek aicināti iesaistīties visdažādākajos pasākumos, kas šogad popularizē resursu ziņā efektīvas alternatīvas vieglajiem automobiļiem. LETA
Komentāri