Centrālās un Austrumeiropas reģiona valstīs sociālais tīkls “Facebook” apsteidzis vietējos sociālo tīklu spēlētājus. Izņēmums ir Latvija un Krievija, kur vietējie spēlētāji saglabājuši savas pozīcijas, liecina interneta izpētes uzņēmuma “Gemius” un “Socialbakers.com” apkopotie dati. Saskaņā ar jaunākajiem “Socialbakers.com” datiem visstraujākā “Facebook” izaugsme Eiropā bijusi Rumānijā, Polijā un Ungārijā. Ungārijā “Facebook” ieguvis vadošo pozīciju, apsteidzot vietējo sociālo tīklu “Iwiw.hu”. Kopš 2010.gada septembra, kad “Facebook” Ungārijā apsteidza vietējo spēlētāju, tas pakāpeniski turpinājis audzēt savu auditoriju un šī gada vasarā sasniedza aptuveni 3,5 miljonus unikālo lietotāju. Vietējais tīkls tajā pašā laika posmā zaudējis 20% no savas auditorijas un vasarā tam bijis aptuveni divi miljonu unikālo lietotāju. Kā liecina jaunākie “Gemius” pētījuma dati, “Facebook” kļuvis par populārāko sociālo tīklu arī Polijā, apsteidzot vietējo spēlētāju “Nk.pl” un sasniedzot gandrīz 12 miljonus reālo lietotāju mēnesī. Līdzīga tendence vērojama vairumā Centrālās un Austrumeiropas reģiona tirgu. Arī divās no trim Baltijas valstīm vērojamas līdzīgas tendences, liecina “Gemius” apkopotie dati. Igaunijā lielākais vietējais sociālais tīkls “Ate.ee” ieņem otro vietu populārāko sociālo tīklu reitingos aiz “Facebook”. Arī Lietuvas “One.lt” zaudē amerikāņu sāncensim. “One.lt” ir vairāk nekā 750 000 lietotāju, savukārt “Facebook” lietotāju skaits no Lietuvas pārsniedzis 960 000. Savukārt Latvijā “Draugiem.lv” ir četras reizes lielāka auditorija nekā “Facebook”. “Facebook” lietotāju skaits no Latvijas ir gandrīz 305 000, savukārt statistika par profiliem, kas “Draugiem.lv” pārlūkošanai izmanto latviešu valodas versiju, liecina, ka šī portāla izmantotāju skaits sasniedz 1,2 miljonus. Līdzīgas tendences ir arī Krievijā, kas esot lielākais interneta tirgus ar aptuveni 54 miljoniem interneta lietotāju. Tur vietējo sociālo tīklu – “Odnoklassniki.ru” un “Vkontakte.ru” – pozīcijas ir stabilas. Kā norādījis “Odnoklassniki.ru” pārstāvis Nadirs Kabdulins, 2011.gadā sociālais tīkls savu auditoriju dubultojis, un to ikdienā apmeklē vairāk nekā 26 miljoni interneta lietotāju. “Gemius” piedāvā pētniecības risinājumus, analīzi un konsultāciju pakalpojumus, sākot ar mērījumiem, kas vērsti uz interneta vietni un lietotājiem, līdz tehnoloģiskiem risinājumiem, ko izmanto, lai pētītu lietotāju uzvedību noteiktās interneta vietnēs, interneta lietotāju sociāli demogrāfiskos datus, interneta vietnes lietojamības mērījumus un interneta kampaņu efektivitātes mērījumus. NOZARE.LV
Komentāri