Amatas novada domes ēkā atklāts tūrisma informācijas punkts (TIP).
Domes teritorijas plānošanas un attīstības nodaļas speciāliste Iluta Bērziņa, kura būs atbildīga par TIP darbību, pastāstīja, ka šis notikums ir labs noslēgums šogad paveiktajam, apzinot novada dabas un kultūrvēsturiskos pieminekļus un apskates objektus, definējot prioritātes. “Šovasar noskaidrojām, kādi ievērības cienīgi objekti ir pašvaldības teritorijā, kādā stāvoklī tie atrodas. Te ir daudz kultūrvēsturisko pieminekļu, interesanti, ka tie atrodas zonās, kurās ir arī dabas objekti. Tas liek izšķirties, ko vairāk attīstām, kas būs mūsu prioritāte. Esam sapratuši, ka akcentu liksim uz dabas tūrismu un ekotūrismu,” teica I.Bērziņa.
Tūrisma informācijas punkta ierīkošanai Amatas novada dome izlietojusi gandrīz 700 latus, tā atklāšanā piedalījās pārstāvji no Vidzemes vēstures un tūrisma centra,
Cēsu tūrisma informācijas centra, Gaujas Nacionālā parka un citi ar tūrismu saistīti speciālisti un uzņēmēji.
Uzrunājot sanākušos, I.Bērziņa norādīja, ka šobrīd ikvienā nozarē, arī tūrismā, visvērtīgākais ir informācija. Tāpēc svarīgi, lai būtu vieta, kur tūristi var iegūt nepieciešamās ziņas par novadu, lai pēc tam tās nodotu tālāk citiem.
“Esam jauns spēlētājs šajā tirgū, taču ceru, ka ar laiku kļūsim par profesionāļiem, kas veicinās tūrisma attīstību novadā, balstot to uz ciešu sadarbību jaunas informācijas piedāvājuma radīšanā,” atzina I. Bērziņa.
Vidzemes vēstures un tūrisma centra darbinieces izteica gandarījumu, ka Cēsu rajons arvien vairāk attīstās un veidojas kā tūrisma vide, un ikviens jauns tūrisma objekts, sniedz ceļotājiem jaunu un noderīgu informāciju. Viešņas arī norādīja, ka arī filozofiski viss sākas ar punktu, un vēlēja šim informācijas punktam augt, attīstīties un kļūt par informācijas centru.
TIP vadītāja pauda, ka viens no virzieniem būs arī sadarbība ar vietējiem uzņēmējiem, aicinot sniegt informāciju, lai to nodotu tālāk interesentiem. Tiesa, šovasar, aptaujājot novada uzņēmumus, nācies secināt, ka konkurenti tiek uztverti kā nevēlami sāncenši, nevis kā sabiedrotie. No 23 uzņēmējiem tikai divi bijuši gatavi ieteikt iegriezties arī kaimiņu uzņēmumā, tāpēc jādomā, kā veidot konkurenci veselīgāku, uz sadarbību vērstu.
“Ir vēl kāda problēma. Liela daļa no vērtībām, ko varētu piedāvāt tūristiem, atrodas privātīpašumos. Šobrīd trūkst plašāka dialoga ar privātīpašniekiem, jādomā, kā viņus motivēt piedalīties, ja caur viņa īpašumu ved taka uz skaistu dabas objektu. Un vēl, pirms kaut ko attīstīt, jārēķina, cik izmaksās uzturēšana. Nepietiek, piemēram, izveidot taku. Nereti tieši uzturēšana prasa lielākus līdzekļus nekā izveidošana,” saka I.Bērziņa.
TIP funkcijās ietilps arī ceļotāju statistikas vākšana, kā arī dalība dažādos tūrisma attīstības projektu konkursos finansējuma saņemšanai, īpaši informācijas plūsmas uzlabošanas un tūrisma objektu infrastruktūras modernizēšanas jomā.
Komentāri