
AS “Cēsu alus” papildinājis alus skārdeņu sortimentu, sākot ražot “Portera” alu skārdenēs, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmuma pārstāvji. “Cēsu alus” jau kopš 2005.gada ražo “Portera” tipa alu un piedāvā to patērētājiem, sākoties ziemas sezonai. Šogad “Cēsu ziemas porteris” būs pieejams gan ierastajā stikla pudelē, gan arī pirmo reizi Latvijā – skārdenē. Līdz šim Latvijas alus tirgū dominēja gaišā tipa alus skārdeņu iepakojumā, tagad to papildina arī “Portera” tipa alus skārdene. “Cēsu alus”, 2008.gadā investējot septiņus miljonus latu un uzstādot Latvijā pirmo un vēl arvien vienīgo skārdeņu pildīšanas līniju alus rūpniecībā, attīstījis skārdeņu segmentu kopējā Latvijas alus tirgū. Jaunā līnija ļāva ievērojami paplašināt “Cēsu alus” ražošanas kapacitāti un nostiprināt līderpozīcijas skārdeņu tirgū, 2011.gadā ieņemot 40% tirgus daļu kopējā alus skārdeņu segmentā. “Skārdene ir ērts, viegls un drošs iepakojums, jo tas pilnībā aizsargā dzērienus no gaismas piekļuves. Tādēļ paplašinām skārdeņu iepakojuma īpatsvaru arī “Cēsu alus” ražoto dzērienu portfelī. Ja vēl pirms pāris gadiem skārdenēs galvenokārt tika pildīts alus, tad patlaban jau faktiski visās dzērienu kategorijās ir dzērieni skārdeņu iepakojumā. Piemēram, sidrs un alkoholiskie kokteiļi, kā arī bezalkoholiskie atspirdzinošie dzērieni – “Klasiskā limonāde” un kolas zīmols “RC Cola”,” norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere. Veicot ražošanas iekārtu modernizāciju, “Cēsu alus” šogad arī investējis 49 000 latu jauna tilpuma skārdeņu pildīšanas tehnoloģiskajā aprīkojumā. 2011.gada sākumā ražotnē Cēsīs ir uzstādīts papildu tehniskais aprīkojums, kas ļauj pildīt alu pintes jeb 0,568 litru tilpuma skārdenēs. Patlaban tirgū pieejami divi alus zīmoli pintes tilpuma skārdenēs – “Cēsu Premium” un “Cēsu Special”. Saskaņā ar kompānijas “The Nielsen Company” tirgus datiem skārdeņu iepakojuma īpatsvars kopējā alus tirgū 2007.gadā bija 7%, savukārt 2011.gada pirmajā pusgadā tas sasniedzis 21%. Kā ziņots, “Cēsu alus” apgrozījums pērn audzis par 12,46%, sasniedzot 30,4 miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 27,03 miljoni latu. “Cēsu alum” gandrīz seškārtīgi pieaugusi arī peļņa – no 134 741 lata 2009.gadā līdz 980 387 latiem 2010.gadā. “Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”. Kopš 2001.gada uzņēmuma attīstībā investēti 27 miljoni latu. 2008.gadā ražotnē tika uzstādīta Baltijā jaudīgākā skārdeņu līnija. “Cēsu alus” produktu portfelī pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni. NOZARE.LV
Komentāri