Cēsu Valsts ģimnāzijas direktore
Valsts ģimnāzijas nosaukumu var iegūt ģimnāzija, kurā vismaz divus gadus pēc kārtas 75 procenti no 12. klases skolēniem centralizētajos eksāmenos iegūst A, B un C līmeni. Tikpat svarīgs nosacījums – lai skola veiktu pedagogu metodiskā centra funkcijas.
2002. gadā 69 procenti absolventu apliecināja zināšanas trīs augstākajos līmeņos, nākamajā gadā tie bija 74 procenti, bet kopš 2004. gada eksāmenu rezultātu ziņā esam valsts ģimnāziju līmenī. Pakāpeniski, gadu no gada rezultāti ir palielinājušies, 2007. gadā sasniedzot 93,1 procentu.
Cēsu 1. vidusskola, tagad ģimnāzija vienmēr bijusi Cēsu novada izglītības centrs. Skolas 80 gadu jubilejā, satiekoties ar Cēsu Valsts ģimnāzijas 1939. un 1940. gada absolventiem, jutām, ar kādu lepnumu viņi atceras savu skolu. No šīm sarunām guvām vēl lielāku pārliecību, ka skolai jāatjauno pirmskara statuss, tai atkal jākļūst par Cēsu Valsts ģimnāziju. Kaut mainījies laiks un nomainījušās vairākas
skolotāju paaudzes, taču tradīcija – dot audzēkņiem labu izglītību – ir saglabāta.
Pagājušajā rudenī Izglītības un zinātnes ministrijā iesniedzām dokumentus, apstiprinātus Cēsu domē, ar lūgumu piešķirt skolai valsts ģimnāzijas statusu, jo izglītības kvalitāte ir atbilstoša augstākajām valsts prasībām.
Acīmredzot tāpēc, ka cēsnieki radījuši nebijušu precedentu, jo samērā nelielā pilsētā divu skolu rezultāti izglītībā atbilst valsts ģimnāziju statusam, mēs visu mācību gadu gaidījām atbildi. Ministru kabineta 29. maija sēdē beidzot tika pieņemts lēmums par valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanu Cēsu pilsētas ģimnāzijai. Zīmīgi, ka skolas ēkas pamatakmens iesvētīšana 1937. gadā arī notika 29. maijā. No tā laika, kad skola bijusi Bērzainē un tagad L. Paegles ielā 1, kādi augstāki spēki tai allaž stāvējuši klāt. Skolas dzīvē ir bijuši arī kritumi, bet vienmēr kāds iekšējs spēks ļāvis skolai atkal pacelties, lai dotu ļoti kvalitatīvu izglītību. To veicinājuši ne vien skolotāji, arī skolēni, kuri mācījušies ar mērķi iegūt kvalitatīvu izglītību un dzīvē sasniegt pēc iespējas vairāk.
Kas palīdz veidot skolas labo auru? Tās ir tradīcijas, skolas pagātne un cilvēki, kuri strādā tagad, veidojot nākotni. Skolai vienmēr jābūt attīstībā. Valsts līmenī novērtē mācību rezultātus, bet skolas dzīvē svarīgi, lai katrs audzēknis atrastu savu vietu. Ja tie nav sasniegumi mācību darbā, olimpiādēs, zinātniski pētnieciskajā darbā, tad tas ir sports, debašu klubs, mākslinieciskā pašdarbība. Svarīgi, lai savstarpējās attiecībās nepazustu saskarsmes kultūra. Esmu ļoti pateicīga vecākiem, kuri vienmēr skolu atbalstījuši. Mēs cenšamies vecāku cerības nepievilt.
Lai atkal taptu Cēsu Valsts ģimnāzija, ieguldījām daudz darba. To pat grūti ir izsvērt, jo skolā strādā cilvēki, kuriem tas ir sirds aicinājums. Viņi jūt piederību savai skolai un nežēlo pūliņus augšupejai. Tāpēc vairāku gadu garumā audzēkņi apliecina ļoti labas zināšanas. Ar skolotāju sastāvu, kāds šobrīd strādā ģimnāzijā, nebija problēmas sasniegt valsts ģimnāzijas līmeni. Taču valsts ģimnāzijām katru gadu no
jauna jāapliecina izglītības kvalitāte, un to var izdarīt ar rūpīgu darbu.
Pāršķirstot skolas vēstures lapas, vēlreiz pārliecinājos, cik nozīmīgus vārdus tās atklāšanā 1938. gadā teicis izglītības ministrs J.Auškāps: “Lai šeit iegūtā izglītība un zināšanas nestu svētību!” Pierakstījusi Mairita Kaņepe
Komentāri