![Remontee Celu Fotomarta 3 1](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2020/08/remontee-celu_fotomarta-3-1-scaled.jpg)
“Beidzot! Cik gadus esam gaidījuši!” saka amatietietis Jānis Jukāms. Viņš tāpat kā citi Ģikšu iedzīvotāji priecājas, ka sākta ceļa no Amatas līdz Ģikšiem atjaunošana. “Pat neticas, ka jau oktobrībrauksim pa labu ceļu. Nebūs putekļu, dubļu un bedru,” teic J.Jukāms un piebilst, ka gan pats, gan abi dēli katru dienu brauc uz darbu un ceļa posms no Amatas līdz Ģikšiem vienmēr bijis pārbaudījums gan mašīnām, gan braucējiem.
Ceļa Amata – Ģikši vēsturi varētu uzrakstīt, vien izskatot dažādu valdību solījumus to reiz kārtīgi atjaunot, bet otru sējumu veidotu Amatas novada pašvaldības sarakste ar dažādām valsts institūcijām, pierādot, atgādinot, cik šis ceļš svarīgs ne tikai Ģikšu vai Amatas iedzīvotājiem, arī kaimiņu pagastu iedzīvotājiem. Ģikšos satiktie atzīst, ka arī tad, kad izskanēja ziņa, ka šovasar atjaunos ceļu, tā īsti neticējuši. Kad darbi sākušies, cits citam pauž prieku.
“Bieži vien bija atrunas, ka pārāk maza satiksme, uz citiem ceļiem tā intensīvāka. Lai pa katru šādas kategorijas grants ceļu būtu tik daudz braucēju! Skujenieši, nītaurieši brauc uz Cēsīm. Arī naktīs netrūkst braucēju. Kur vēl baļķvedēji,” pastāsta Dace Enzeliņa un piebilst, ka pirms vairākiem gadiem kādā kārtējā sarunā kā joks izskanējis, ka 2020.gadā varot cerēt no Ģikšiem uz Amatu braukt pa labu ceļu.
“Vismaz vienreiz nedēļā katram jābrauc uz Cēsīm. Ziemā ceļš bija pat labāks nekā vasarā. Vienu ziemu bija tik slidens, ka skolēnu autobuss nekursēja,” atceras Līga Buža, bet Inta Plaude, kurai māja atrodas ceļa malā, piebilst: “Ja jāiet kājām, rudeņos uz ceļa ir tāda putra, ka netiec uz priekšu. Ja vēl baļķvedēji brauc, ir bīstami iet. No garām braucošo mašīnu vibrācijām mājai siena plaisā.”
Ģikšu bērnudārza darbinieces pastāsta, ka vairākas cēsnieku ģimenes interesējušās par iespēju izvēlēties bērnam bērnudārzu laukos, novērtējušas to kā piemērotu, taču sliktā ceļa dēļ izvēli mainījušas. “Varbūt tagad bērnudārzā būs vairāk bērnu,” teic I.Plaude.
Autoceļa Ērgļi–Drabeši posmā no Ģikšiem līdz Amatai (44,36.-48,60 km) patlaban notiek autoceļa uzmērīšana un nospraušana, teritorijas attīrīšana no krūmiem, grāvju rakšana. Uzstādītas ceļa zīmes ar ātruma ierobežojumu. Sākumā bija noteikts ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā, bet intensīvās satiksmes dēļ tas samazināts līdz 50 kilometriem stundā. Paredzēts veikt šķembu kārtas izbūvi, ūdens novades sistēmas sakārtošanu un dubulto virsmas apstrādi.
Vienlaikus līdzīgi darbi paredzēti arī uz autoceļa Cēsis–Raiskums–Auciems no Gaižēniem līdz Auciemam (5,03.-6,30. km). Darbus plānots uzsākt tuvākajā laikā. Būvdarbus abos šajos posmos veic SIA “Saldus ceļinieks” par kopējo līgumcenu 766 tūkstoši eiro, ko sedz valsts budžets. Darbus abos posmos plānots pabeigt oktobrī.
Savukārt nākamnedēļ plānots sākt seguma atjaunošanu arī uz autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona posmā no Bērzkroga līdz Meļļiem (14,98.-24,62. km). Te tiks veikta virsmas apstrāde, plaisu aizpildīšana ar bituma emulsiju. Autobraucējiem jārēķinās ar diviem luksoforu posmiem. Būvdarbus veiks SIA “8 CBR” par līgumcenu 264 969 eiro . Tie tiks pabeigti augustā.
Savukārt AS “TREV-2 Grupp” veic ceļa atjaunošanu no Vecpiebalgas līdz Inķēnkalnam. Tur trijos posmos satiksmi regulē ar luksoforiem. Ceļa Rauna – Taurene – Abrupe (13,787 – 17,700 km) posmos Dzērbenes, Taurenes pagastos SIA “Binders” sācis liekās grunts aizvešanu, grāvju tīrīšanu, asfalta seguma izlīdzinošo frēzēšanu. Te tiks veikta seguma atjaunošana.
Vēl šovasar mūspusē plānoti darbi citu ceļu posmos. Valdība nolēma papildu 75 miljonus eiro novirzīt valsts autoceļu sakārtošanai. Tie tiks ieguldīti 71 valsts ceļu objektā, kā arī satiksmes drošības uzlabošanas projektos. Patlaban jau ir noslēgti 14 līgumi un vēl 24 līgumi ir parakstīšanas stadijā. Tiks sakārtoti 595 kilometri valsts autoceļu un astoņi tilti.
Komentāri