Sākoties jaunajam mācību gadam, Alūksnes muzeja speciālisti piedāvā trīs jaunas muzejpedagoģiskās programmas, informēja pašvaldībā. Līdz ar rudens iestāšanos esošajām muzejpedagoģiskajām programmām “Kad man būtu tā naudiņa”, “No graudiņa līdz klaipiņam”, “Piena pārstrāde”, “Pastaiga pa “Senču istabu””, “Alūksnes vēsturiskie mirkļi”, “Toreiz un tagad” tiek piedāvātas trīs pēc satura atšķirīgas izglītojošās nodarbības. Iepazīt tuvākās apkārtnes kultūrvēsturisko mantojumu nav iespējams, neuzturoties ārpus pils mūriem. Programma “Iepazīsim Alūksni” mazajiem un ne tik mazajiem pētniekiem piedāvā iespēju doties ceļojumā, meklējot Alūksnes kultūrvēsturiskos objektus pēc informācijas lapas un sagatavotās kartes. Maršruta galapunktā pētnieki aicināti piedalīties apgūto zināšanu konkursā. Programma “Pagrīdes stāsti” ir ieskats arheoloģijā, kas Alūksnē pašlaik ir viena no aktualitātēm, jo nupat Alūksnes pilsdrupās tika veikti arheoloģiskie izrakumi. Nodarbības mērķis ir iepazīties ar arheoloģijas zinātni un nozīmi senvēstures pētīšanā. Skolēni varēs iejusties arheologa lomā, veicot izrakumus Jaunās pils pagrabā. Atrastās lietas skolēniem būs jāapspriež. Lai skolēns gūtu ieskatu baronu fon Fītinghofu dzimtas darbībā Marienburgā (Alūksnē) 18.gadsimtā, jāpiesakās programmai “Pa Vītiņu vēstījuma pēdām”. Izejot vairākus spēles posmus, klausoties nodarbības vadītāja stāstījumā, skolēns iepazīs veco muižu nosaukumus un gūs priekšstatu par Marienburga kopumā. Jauniegūtās zināšanas skolēns nostiprinās, atbildot uz testa jautājumiem. LETA
Komentāri