
Salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktajā aptaujā, kas notika sadarbībā ar portālu Draugiem.lv, konstatēts, ka pircēji par atlaidēm visbiežāk uzzina, ieraugot tās veikalā (31%) un pētot lielveikalu atlaižu avīzes (30%). Tikai 18% aptaujāto atzīst, ka par atlaidēm lielveikalos neinteresējas. Aptaujā piedalījās 53 909 cilvēki. Trešais populārākais informācijas avots par atlaidēm veikalos ir TV reklāma, šo atbildi izvēlējušies 15% respondentu. Tikai neliela daļa iedzīvotāju veikalu atlaides apskata internetā: 4% regulāri pēta lielveikalu tīklu mājas lapas, bet 2% aptaujāto izmanto portāla Gudriem.lv lielveikalu atlaižu sadaļu. „Lielveikalu tīklu atlaižu akciju salīdzināšanas serviss portālā Gudriem.lv sāka darboties šā gada maijā un dažu mēnešu laikā ir iekļuvis apmeklētāko portāla sadaļu trijniekā,” stāsta portāla Gudriem.lv valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Zaznovs. Pēc viņa teiktā, visu lielveikalu tīklu atlaides ik dienu portālā apskata vairāki tūkstoši cilvēku, bet pirms svētkiem šī interese pieaug vismaz divreiz. Pēc aptaujas datiem, visvairāk par lielveikalu atlaidēm interesējas sievietes – tikai 13% dāmu norādījušas, ka lielveikalu atlaides viņām neinteresē. Vīriešu vidū šāda atbilde bija 27% respondentu. Sievietes dod priekšroku atlaižu novērtēšanai jau pirms veikala apmeklējuma – 50% no viņām šķirsta atlaižu avīzes vai skatās TV reklāmu, bet veikalos atlaidēm uzmanību pievērš vairāk vīriešu nekā sieviešu (attiecīgi 32 un 31%).
Latvijas pārtikas tirgotāju asociācijas direktors Noris Krūzītis, komentējot aptauju, atzīst, ka atlaižu skaita pieaugums visvairāk vērojams krīzes laikā, kad atlaižu akcijas iniciē ne tikai ražotāji, bet arī tirgotāji. „Pēdējā laikā veikalu tīkli sākuši arī pilnveidot akciju piedāvājumus, piedāvājot tematiskās atlaides, piemēram, atlaides kādām produktu grupām konkrētās nedēļas dienās vai atlaides produktu grupai, ko apvieno kāda nacionālā virtuve,” piebilst N. Krūzītis. Visas šīs mārketinga aktivitātes, pēc eksperta domām, liecina par to, ka atlaižu un plašu akciju piedāvājumu ēra turpināsies vēl ilgi. „Pat ja ekonomika atveseļosies no krīzes, veikalu tīkliem jārēķinās ar to, ka Latvijas iedzīvotāju skaits samazinās, tātad mazinās arī potenciālo pircēju skaits. Tāpēc tirgotāji dara visu iespējamo, lai palielinātu atlikušo iedzīvotāju pirktspēju, izmantojot arī atlaides,” uzsver N. Krūzītis. Visu lielveikalu tīklu aktuālās atlaides un akcijas atrodamas šeit: http://www.gudriem.lv/akcijas?lng=lv Salīdzināšanas portāls Gudriem.lv savu darbību uzsāka 2009.gadā. Tas ir neatkarīgs interneta resurss, kura lietotājiem ir iespēja patstāvīgi salīdzināt dažādu pakalpojumu un preču cenas. Ja sākotnēji portāls piedāvāja salīdzināt tikai Latvijas tirgū pieejamo mobilo operatoru tarifu plānus, šodien iespējams salīdzināt arī priekšapmaksas kartes, depozītus, ātros kredītus, OCTA polises, viesnīcu un aviobiļešu cenas, ceļojumu apdrošināšanas piedāvājumus, interneta un TV pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, kā arī kolektīvās iepirkšanās interneta vietņu piedāvājumus un lielveikalu tīklu atlaides. Drīzumā Gudriem.lv lietotājiem būs pieejamas vēl vairāku aktuālo pakalpojumu salīdzināšanas iespējas.
Komentāri