Šogad martā bijis gandrīz divreiz vairāk ceļu satiksmes negadījumu nekā pērn analogā laika posmā, liecina AAS “Balta” apkopotā KASKO atlīdzību pieteikumu statistika.
“Baltas” atlīdzību direktora vietnieks Ingus Savickis biznesa portālam “Nozare.lv” skaidro, ka “šogad visbiežāk pieteiktie KASKO atlīdzības iemesli ir pārsistas riepas un disku bojājumi, un tikai retos gadījumos trieciens no iebraukšanas bedrē ir tik liels, ka bojājumi nodarīti arī automašīnas balstiekārtai.” Pavasara bedrēs biežāk ciešot automobiļi ar zema profila riepām, kas tik labi neamortizē triecienu.
Kamēr ceļi tikšot sakārtoti, pašiem autovadītājiem jābrauc uzmanīgi. “Jāatzīst, ka lielākai daļai autovadītāju zaudējumus rada nevērīga braukšanas stila sekas,” uzsver Savisckis.
Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) gan sola, ka uz galvenajiem autoceļiem bedres varēs aizlāpīt līdz Līgo svētkiem. LVC Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Daiga Mežapuķe norāda, ka “garā ziema autoceļiem ir radījusi krietnus bojājumus, taču šogad plānojam salabot 700 000 kvadrātmetru bedraino ceļu”.
Lai uzsāktu nopietnus remontdarbus, vidējai diennakts temperatūrai jābūt vismaz plus pieciem grādiem. Sasniedzot konstantu temperatūru, LVC uzsākšot remontdarbus uz visiem ceļiem, kas ir ārpus apdzīvotām vietām. Paredzams, ka līdz jūnija beigām tiks aizlāpītas visas bedres.
“Drošas braukšanas skolas” (DBS) apmācību direktors Andris Pļavenieks uzskata, ka pavasarī īpaši svarīgi atcerēties par trim lietām, ar ko saistīta droša braukšana – rūpīga ceļa un laika apstākļu vērošana, kā arī tiem piemērota braukšanas ātruma un stila izvēle.
Turklāt īpaša uzmanība esot jāpievērš tieši ārpus apdzīvotām vietām. Lai gan tur ceļu satiksmes negadījumi notiek ievērojami retāk, taču lielāka braukšanas ātruma dēļ tie ir ar smagākām sekām.
DBS, “Balta”, SIA “Latvija Statoil” un LVC apkopojuši TOP 5 bīstamākās situācijas uz ceļa pavasarī – zem peļķēm apslēpti riski, akvaplanēšana, neparedzami zemes ceļi, spiediens riepās, kā arī “melnais ledus”.
LETA
Komentāri