Arvien vairāk kalendārā pie atsevišķiem datumiem parādās pieraksts, kādu dienu atzīmējam, svinam. Tie ir gan svētki, gan atceres dienas, gan profesijām, arodiem veltītas dienas. Ja vēl paskatās, kas katrā datumā noticis pasaules, kā arī cilvēces attīstības vēsturē, kaut ko svinēt, atcerēties varētu katru dienu. Un kurš gan ir pret svētkiem?
Kā katrai lietai, arī svinēšanai ir savi trūkumi, bet ieguvumu noteikti vairāk. Tad kāpēc gan nevarētu vienu svinamo vai atzīmējamo dienu atvēlēt reklāmai? Mēs taču bez tās nekādi nevaram dzīvot, un, jo tālāk, jo mazāk varam iedomāties situāciju, ka reklāma mūs neuzrunās un nesekos it visur. Un kā gan ne? Lai reklāmas būtu izdevušās, tiek taču algoti cilvēki, tiek sagatavoti reklāmas speciālisti. Tā nu mūsu ikdienas uzticamākās ikdienas pavadones ir reklāmas. Kā tās īpaši izcelt to īpašajā dienā? Izņemt tās no aprites! Ir taču labi zināms, ka vislabāk spējam novērtēt to, kas bijis tik pašsaprotams, bet pēkšņi tā nav. Kas notiek, kad pēkšņi nav elektrības? Tik daudz neērtību! Pat no mājas, kafiju neiedzēris, bārdu nenoskuvis vai matus nesafēnojis, iziet nevar, kur nu vēl pastrādāt, jo datori, ierīces nedarbojas, spuldzes gaismu nerāda…Un tikai tad saprotam, ko mums patiesībā nozīmē elektrība!
Tad nu reklāmai veltītajā dienā varētu izbaudīt, kā ir skatīties televīzijas pārraides, klausīties radio bez reklāmām. Varbūt varētu izdarīt pat tā, ka arī datoru ekrānos mūsu neveiklie pirksti nejauši neuzdurtos šurpu turpu lēkājošām, skrejošām vai arī gluži lēni un cienīgi uzpeldošām reklāmām. Un tālruņos nepienāktu īsziņas, kur atlaides, kur jaunu preču pievedums! Vai tie nebūtu svētki?
Paredzu tikai vienu apdraudējumu – ar vienu dienu būtu par maz, lai reklāmu neesamību sajustu kā trūkumu. Man laikam vajadzētu vismaz mēnesi, lai sāktu ilgoties, ka kāds man pasaka, parāda, kad, kur un ko vērts iegādāties, kādas lietas man ir absolūti nepieciešamas. Bet varbūt kļūdos? Varbūt jau pēc dienas es pati meklētu kādu reklāmas formātā sagatavotu informāciju? Ļoti gribētos izbaudīt šo sajūtu – ilgas pēc reklāmas!
Komentāri