Satiksmes organizācija Cēsīs vienmēr būs tēma, par ko var diskutēt, izteikt neapmierinātību. Kādu laiku gan par to nekas nav dzirdēts, tāpēc vērts atkal parunāt. Ierosmi tam deva nu jau pirms kāda laika, Lieldienās, Vienības laukumā uzstādītās šūpoles, kā arī vairāku cēsnieku domas.
Cēsīs ir neskaitāmas ielas un ieliņas, kur uzstādītas ātrumu ierobežojošās zīmes “30”, pat tur, kur tas neliekas nepieciešams, bet pats pilsētas centrs ir braucams ar atļauto maksimālo pilsētā – 50. Tātad ar šādu ātrumu drīkst šķērsot arī Vienības laukumu, kura lielākā daļa atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, skrejriteņiem. Lieldienās, kad laukumā bija šūpoles, tur pabija daudz ļaužu, galvenokārt ar bērniem. Ar bažām varēja vērot, vai mazie, kas laukuma vidū jūtas ērti, netraucēti, skraida, rotaļājas, kādā brīdī neizdomās uzskriet uz braucamās daļas, jo skaidrs, ka vecāki visam nevar izsekot līdzi. Arī citā laikā laukumu izmanto jaunie velobraucēji, lai taisītu trikus, un autovadītājiem atliek vien cerēt, ka braucējs nobremzēs pie puķupodiem. Ja pareizi atceros, pārveidojot laukumu, tika solīts, ka tas tiks apdzīvots, lai tur ērti būtu cilvēkiem, tātad tur pulcēsies vairāk gājēju. Bet tikmēr ap laukumu 50 km/h brauc mašīnas. Paldies Dievam, neviens negadījums tur noticis nav, bet varbūt pareizāk parūpēties, lai tas nenotiktu, nevis pēc tam censties smelt izlietu ūdeni.
Ja reiz zīme “30” Cēsīs tik iecienīta, varbūt pareizāk būtu visu centra zonu noteikt par “30 zonu”, kas uz Lenču ielas sākas pie vecās alus darītavas, uz Vaļņu ielas pie Kases ielas un uz Valmieras ielas pie bijušā ugunsdzēsības depo, zonā iekļaujot arī Raunas ielu, Izstādes ielu un Uzvaras bulvāri līdz “Drogām”, jo arī šajās ielās notiek aktīva gājēju kustība. Cēsīs taču savulaik tik aktīvi runāja par satiksmes mierināšanu, bet pēc tam, kad plāns tika izstrādāts un pieņemts, tas, šķiet, mierīgi nolikts malā. Tā teikt, darbiņš labs, kas padarīts.
Skaidrs, ka zīmes neievēro visi un vienmēr būs kādi, kuri brauks pēc savas izjūtas un ritma pie jebkuriem ierobežojumiem, tāpēc vēl vajadzētu domāt, kā Vienības laukumu no braucamās daļas dekoratīvi nožogot, kustībai atstājot tikai vietas, kur gājēju pārejas. Cēsis uzsver savu radošo potenciālu, varbūt vērts izsludināt konkursu par Vienības laukuma izskatu. Esmu pārliecināts, ka radošie prāti izdomātu, kā laukumu padarīt drošu gan gājējiem, gan autobraucējiem.
Komentāri