Cik daudzi kaut reizi mūžā nav iedomājušies – ja es laimētu loterijā! Un, ja vēl ierauga televīzijā, kā kāds vienkārši pagriež ratu un brauc mājās ar jaunu mašīnu, sirds sāp – kāpēc ne es, kad pienāks mana laimīgā minūte! Loterijas vilina ar solījumiem, un ir taču tik patīkami pasapņot, ka būsi laimīgs. Kāpēc gan lai nevilinātu, ja tāds ir bizness! Katrā nozarē savi mērķi, noteikumi, stratēģijas.
Cik daudz ir cilvēku, kuri ne reizi mūžā nav iegādājušies kaut vienu loterijas biļeti, laikam gan nevar uzzināt. Reiz sarunā kāds kungs atzinās, ka padomju vara viņu ievilinājusi loteriju džungļos. Bijis obligāti jānopērk biļete, tā darbavietā darījuši visi, jo strādniekiem tās bija jāizpērk. Un – tavu laimi vai nelaimi – vinnējis tūkstoš rubļus. Tajos laikos laime pilnībā. Kopš tā notikuma, kā iet garām kādai tirdzniecības vietai, kur acīs iekrīt stends ar loterijas biļetēm, tā nopērk. Aizrautīgais cerētājs pēc laimesta, izrādās, ne reizi dzīvē vairāk neko nav laimējis. Ilgā pieredze nespēj atturēt no naivās cerības piepildīšanās.
Tā jau tas liktenis spēlējas – kad grib, tad dod, kad grib, tad ņem, bet visbiežāk klusē un šķelmīgi noraugās aiz krūma.
Mārketinga aģentūras BSMS un pētījumu kompānijas “Norstat” veiktā aptauja liecina, ka vairums jeb 71% Latvijas iedzīvotāju attieksme pret loterijām ir pozitīva. Tām uzticas 48% aptaujāto. Vislojālākie pircēji, kas ir uzticīgi zīmolam un vienu un to pašu produktu loterijās piedalās vairākkārt, ir jauni cilvēki vecumā no 18 līdz 29 gadiem (20%), salīdzinot ar 12% visās vecuma grupās. Daudzi piedalās impulsīvi (38%), jo redzējuši loterijas reklāmu, bet citi dalību rūpīgi izvērtē, izpēta balvas un piedalās tikai gadījumos, kad viņiem balva patīk (20%).
Aptaujā arī noskaidrots, ka pēdējā pusgadā 13% aptaujāto ir piedalījušies loterijā vismaz vienu reizi, savukārt 10% – divas reizes. Vienlaikus pēdējā pusgada laikā 17% respondentu ir piedalījušies loterijās trīs līdz piecas reizes, bet 16% – sešas un vairāk reizes. Visaizrautīgākie loteriju dalībnieki ir kurzemnieki, no kuriem 23% pēdējā pusgadā piedalījās vairāk nekā sešās loterijās.
Piedaloties loterijā, 78% vairāk par visu tīko iegūt naudas balvu, kam seko automašīna (44%), dāvanu kartes (26%) un dažādas ierīces (21%). Aptaujā secināts, ka automašīna ir viskārotākā balva Pierīgas iedzīvotājiem, to norādot 54% gadījumu.
Tādi, lūk, esam. Gatavi tērēt naudu par cerību. Vai vērts? Tur katram savas domas, ne jau kādam garāmejot tās skaidrot.
Komentāri