Kad ilgi gaidītais sniegs uzsnieg, turklāt nevis tā simboliski, bet pamatīgi, izrādās, mēs, lai kā lepojamies, ka varam piedzīvot visus četrus gadalaikus, ar tādu sniega daudzumu neesam gatavi tikt galā.
Piektdien galvaspilsētā pirmo reizi vēsturē bija izsludināts sarkanais brīdinājums par ekstremāli stipru snigšanu. Tāds brīdinājums nozīmē, ka stiprā snigšana traucē transporta kustību pa ceļiem un dzelzceļiem, kā arī gaisa satiksmi. Pastāv augsts risks ceļu satiksmes negadījumiem, bet iedzīvotājiem ieteikts nedoties ārā no mājām un nepārvietoties pa ceļiem, ja vien tas nav kritiski nepieciešams. Internetā jau lasāmi jociņi, ka uz Rīgas domes ieteikumu nebraukt sniegputeņa laikā noreaģēja tikai sniega tīrīšanas tehnika. Galvaspilsētā ierastās pusstundas brauciens izvērtās divu stundu un pat vairāk stundu garumā. Tādēļ, lai gan snigšana pāris dienās sasniegusi tādus apmērus, kā dažkārt visā ziemā, Rīgas dome apsver iespēju lauzt līgumu ar pašreizējo sniega tīrīšanas uzņēmumu, norādot, ka darbi nav veikti pietiekami raiti.
Atskaņas saspringtajai situācijai galvaspilsētas ielās varēja just arī cēsnieki, kas gaidīja viesus no Labklājības ministrijas, lai piedalītos atbalsta centra “Pērle” svinīgajā atslēgu nodošanā pakalpojumu sniedzējam, kas turpmāk jaunajā ēkā saimniekos. Atbraukuši ar kavēšanos, rīdzinieki dalījās iespaidos, viesi uzsvēra, ka Cēsīs ielas ir daudz labāk notīrītas nekā Rīgā. Gan jau kāds cēsnieks viesiem varētu arī iebilst, jo nereti piedzīvots, ka galvenie ceļi ir tīri, bet Cēsu ielas un ieliņas ir baltākas nekā citviet, jo tiek apstrādātas ar īpašu sāls un grants maisījumu, nevis šķidro sāli, tādējādi saudzējot pilsētas kultūrvēsturisko apbūvi.
Sliktu redzamību spēcīgās snigšanas dēļ izjuta arī Rīgas lidosta. Viena lidmašīna nosēžoties nobrauca no manevrēšanas ceļa, vispirms lidostu slēdza uz pāris stundām, vēlāk nolēma to slēgt līdz pat nākamās dienas sešiem no rīta. Uz Latviju lidojošie tika novirzīti uz citu tuvējo valstu lidostām, bet no Latvijas izlidot nevarēja.
Tagad pāris dienu varēsim pārbaudīt, cik lielā mērā mūsu ikdienu ietekmēs aukstums. Vidzemē naktī uz pirmdienu tas bija mīnus 20 grādi. Decembrī tik liels sals nemēdz būt. Pēc Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra datiem pagājušā gadā zemākā gaisa temperatūra decembrī bija -8,9 grādi, 2019. gadā -10,7 grādi un 2018. gadā gan tuvāka aukstuma ziņā -16,7 grādi. Un, kamēr vieni priecājas par kārtīgu ziemu, citi teic, ka tās jau ir gana. Jāsaka, šiem cilvēkiem nebūt ne ilgi būs jāgaida, kad vēlmes piepildīsies, jo jau nedēļas nogalē laiks kļūs siltāks. Turklāt, tā kā sniega ir daudz, mēneša vidū tiek pieļauta pat palu iespējamība.
Decembris iesācies krāšņi, un izskatās, ka tikpat daudzveidīgs un atmiņā paliekošs tas solās turpināties. Un mēs turpinām pierast pie stihijas, ko sauc par sniegu. Uzsniegot pirmajam sniegam, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests ziņoja, ka mūspusē cilvēki guvuši traumas paslīdot un nokrītot, tad aizvadītajā nedēļā šādu izsaukumu vairs nav bijis. Tieši tāpat ceru, ka gan gājēji, gan braucēji būs apraduši ar tumšo laiku, kad redzamība ir krietni sliktāka, ar piesardzību uzmanoties no traģiskiem negadījumiem uz ceļa. Jāatzīst, sirds man sažņaudzās, izlasot informāciju par nelaimes gadījumā bojā gājušu pusaudzi, kuru vizināja uz pūšļa, kas bija piesiets pie automašīnas. Ļoti līdzīga nelaime notika arī aizvadītajā ziemā. Ne jau tas, ka šāda rīcība ir sodāma, būtu iemesls, lai to nedarītu, bet gan tas, ka tā var beigties ar tik traģiskām sekām. Ziemas prieku baudīšana ir apsveicama, tomēr novēlu atcerēties, ka drošība arvien ir pirmajā vietā.
Komentāri